Много хора изпитват неудобство и дори болка от седенето по цял ден на стол в офиса. Някои от тях поради факта, че столът им не е ергономичен и не им пасва добре, други, защото имат неправилна стойка на тялото, а трети, защото изобщо не стават да се раздвижат.

И понеже човешкият ум е безграничен, специалисти от цял свят са измислили различни нестандартни решения за работа в офиса. Ето някои от тях:

 

правостоящо бюро

1. “Stand up desk” или т.нар. правостоящо бюро

Това e бюро, което се използва от човек в изправено положение. Най-важният момент при избора на Stand up бюро е височината, така че да ви е удобно, докато работите. Освен това е добре да намерите и опора за крака, за да можете да отпускате напрежението в краката при нужда. Докато единият крак е стъпил на земята, другият може да си почива на опората.

Някои хора предпочитат да използват и високи столове като допълнение към stand up бюрата, за да могат да седнат или просто да се облегнат, когато се уморят.

 



2. Бюро за ходене

Това бюро е комбинация между бюро за правостоящи и пътека за бягане. Идеята е, че докато работите прави, трябва и да ходите бавно.

Плавните и спокойни движения при ходене на пътеката, както и опората, която ви дава бюрото, позволяват да извършвате без никакъв проблем повечето дейности, които сте свикнали да правите седнали.

Със сигурност не за всички “седящи” професии ще е подходящ този тип бюро, но поне при някои ще спомогне за увеличаване на физическата активност през деня, както и ще подобри метаболизма, стойката и ще заздрави основните мускулни групи в тялото.

 

 

 


3. Фитнес топка

Основната полза тук е, че имате активно седене - тялото ви постоянно се намества, за да запази равновесие - и това изисква основните мускули на тялото, корема и долната част на гърба да работят заедно, за да задържат тялото ви изправено и балансирано върху топката. Понежа няма облегалка като при офис стол, е по-трудно да се изгърбите или отпуснете, което от своя страна насърчава добрата стойка.

 

Вижте нашето сходно предложение: Табуретка Sitness 5



4. Балансиращ стол

Подобно на фитнес топката и балансиращият стол ви кара да стоите с изправен гръб, което намалява опасността от изкривяване. На този стол можете да “подскачате” нагоре – надолу и наляво – надясно, като по този начин мускулите на гърба ви работят активно, за да пазите равновесие.

 

Вижте нашите балансиращи столове: табуретка Sitness 20 и табуретка Sitness Half Ball




5. Коленичещ стол

Този тип столове поддържа тялото ви в "коленичеща" поза, което е и основната разлика със стандартните офис столове, при които тялото ви седи под прав ъгъл. Тази поза балансира торса и насърчава вашия гръб да заеме своята естествена извивка.

Тежестта на тялото ви е разпределена между таза и коленете/прасците, което намалява натиска на кръстцовите прешлени и по този начин намалява стреса и напрежението в долната част на гърба и мускулите на краката.

 

Без значение дали ще замените офис стола си с някое от посочените нестандартни предложения, няма нищо по-хубаво и здравословно от редовното раздвижване и разходки през деня.

А ако решите, че желаете нещо по-добро за себе си и своя гръб, можете да разгледате нашите предложения за ергономични офис столове тук.