Рецепта за следпразничната треска в офиса

Рецепта за следпразничната треска в офиса

Научете как може да се справите с умората и ниската мотивация за работа след празничните дни.

 

Тревожност, раздразнение, умора без видими причини в първите седмици от новата година...

Най-вероятно страдате от следпразнична депресия, която може да се отключи от стреса при недоспиване, прекаляване с храната и алкохола покрай празниците. Всичко това в комбинация с резкия контраст между свободното време и работното натоварване може да намали мотивацията Ви за работа и да намали продуктивността Ви.

Това състояние може да продължи от няколко дни до седмици, но съществуват няколко прости трика, с които е възможно да се справите със следпразничната треска. Ето и кои са те:

 

  • Навлезте постепенно в работата.

 

Не се втурвайте ударно в прекалено много работни задачи, въпреки че най-вероятно те са се понатрупали. Поставяйте си малки ежедневни цели, които да следвате, докато навлезете напълно в работния ритъм. В този период вероятно ще Ви е по-трудно да задържате фокуса си, затова си дайте време.

 

  • Дайте си почивка, когато усетите, че имате нужда.

 

Влизането в пълен работен режим без никакви почивки е рецепта за бърнаут. Не позволявайте на чувството за вина да Ви принуждава да вярвате, че трябва да работите без да спирате, защото сте имали почивни дни.

Бъдете снизходителни към себе си и не забравяйте, че сте заслужили ваканцията си и времето, необходимо за възстановяване от нея. Направете около пет или десет минути почивка на всеки три часа, за да изчистите мислите си и да се отпуснете. Може да Ви се стори невъзможно, но ще го постигнете. След като се върнете от почивката започнете задачите си, като ги изпълнявате съсредоточено една след друга.

 

  • Освен вътрешната ни нагласа, фактор за това как се чувстваме, е заобикалящата ни работна среда.

 

Ето на кои нейни елементи трябва да наблегнете, за да я направите по привлекателна и мотивираща.

 

Подходящо осветление

 

Слабата светлина е причина за по-слабото производство на серотонин – хормона на щастието. Падне ли нивото му, концентрацията страда, а умората и общата отпадналост се увеличават. Затова се погрижете да осигурите качествено осветление.

За да подобрите осветлението на работното място Ви препоръчваме ползването на ергономични LED лампи, които ще допринесат за повишаване на производителността и концентрацията по време на работа. Може да разгледате предложенията ни на страницата на ChairPro.

 

Снабдете офиса си с достатъчно растителност

 

Доказано е, че наличието на стайни растения подобряват производителността, особено в офисната среда. Също така, когато работното пространство е декорирано с ароматни и красиви цветя, това повлиява положително на креативността и спокойствието на служителите.

Ако искате да разберете още какви предимства за служителите в офиса има наличието на растения и кои видове Ви препоръчваме, прочетете статията: Защо си заслужава да имате растения в офиса?

 

Ергономични мебели

 

Човек прекарва средно 8 часа в офиса. Няма нищо по-неприятно от ползването на неудобно бюро или стол през цялото това време. Осигурете си мебели, които имат максимално много опции за регулиране, за да се адаптират към нуждите Ви. Идеални в тази ситуации са регулируемите бюра, които позволяват превключване между пози в седнало и изправено положение. Разбира се, следващият правилен избор са ергономични столове, за да си осигурите максимален физически комфорт - фактор, който без съмнение ще повлияе и на цялостната Ви психическа нагласа.

 

Подходящо място за съхранение

 

Хаосът е сред факторите, които пречат на продуктивността, а при някои хора предизвиква и лоша психическа нагласа. Всеки офис трябва да има достатъчно шкафове и стелажи, в които нещата могат да се съхраняват по нагледен и организиран начин. Не ги пренебрегвайте!

 

Разгледайте нашите чудесни мебели за съхранение, които ще улеснят работата в офиса и ще допринесат до привлекателния му вид.

 

Подходящ кът за релакс

 

Една от честите грешки, които се забелязва при организирането на обзавеждането на офисите е, че често се пропуска да се наблегне на кътовете за почивка. Това до някъде е логично, тъй като на първо място се осигурява на комфорта на служителите на работното им място, но да не забравяме, че пространството за отдих е не по-малко важно. Особено след празничните дни служителите се нуждаят от качествена почивка, за да се върнат бързо към задълженията си и работното темпо. Уверете се, че офисът има отделен и спокоен кът, който да е обзаведен с удобни офис мебели, придаващи усещането за уют и стил.

Вижте нашите предложения за мебели за релакс зоната, с които ще направите офиса едно приятно и красиво място както за клиентите  и гостите на фирмата, така и за служителите.

 

Ако искате да разберете как още да подобрите офис средата, за да се чувстват служителите добре и да носят успех на компанията, вижте статията: Грижата за служителите – фактор за УСПЕХ в бизнеса.

 

  • Заредете се с енергия, позитивни мисли и продължете напред.

След чудесно прекараното време през ваканцията е добре да оцените какво сте преживели с близките и приятелите си и да пренесете това добро настроение със себе си на работа. Вместо да се съсредоточавате върху мислите, че почивните дни са отминали, помислете за това, че трябва да сте благодарни за всичко хубаво, което Ви се е случило и да продължите напред.

Нищо няма да Ви помогне да се върнете толкова бързо към работните задължения, както позитивната нагласа. Ако това ще Ви помогне, вземете със себе си някой подарък, който сте получили от близките Ви или снимка от моментите заедно, като целта на това е не да Ви връща обратно в режим на почивка, а да Ви зарежда с положителни емоции.

 

Ние, от ChairPro, знаем колко е важно служителите да се чувстват добре на работното място и да се връщат с желание на работа след всяка почивка. Затова Ви съветваме да вземете всички тези съвети предвид, които ще Ви помогнат да се справите със следпразничната демотивация и умора. За още полезни статии, следете нашия блог. Ако се затруднявате как да обзаведете работното си място или мястото за отдих, свържете се с нас и ние ще Ви помогнем да изберете най-подходящото обзавеждане, което да отговаря на Вашите нужди.

 

 

Прочети следващата

Правилно обзаведената детска стая - енергия и здраве

Правилно обзаведената детска стая - енергия и здраве

Ще Ви дадем няколко съвета за обзавеждане на детската стая, с които ще осигурите на детето си здравословна и креативна среда у дома.   12 години – толкова прекарва средно всяко дете на ученическот...

Офисите, които все повече се „отварят“

Офисите, които все повече се „отварят“

Научете какви са предимствата на отворените офиси и как може да ги адаптирате спрямо нуждите на Вашите служители.   Налагането на отворените офиси в дизайна на модерните бизнес сгради се превръща в...