Грижата за служителите - фактор за УСПЕХ в бизнеса

Грижата за служителите в корпоративния свят, подобно на грижата за близките ни в личния живот, трябва да се показва всеки ден. Това е основен градивен елемент на лоялността към компанията и мотивацията, защото именно човешкият потенциал в един бизнес, е най-големият му капитал. Има някои основни елемента, които трябва да следвате, ако се стремите да се усъвършенствате като мениджър, обобщени от сп.Forbes.

Обезпечете здравето им

Един от най-важните фактори служителите да се чувстват добре в компанията ви, е да са уверени, че здравето им е обезпечено. На първо място - изберете подходящи ергономични мебели. На първо място е добър стол, чрез който да не се допуска дискомфорт от продължително седене. На второ място е правилно подбраното бюро - най-практичен вариант е регулируeмо, защото всеки служител може да се съобрази с индивидуалните си нужди. В офиса трябва да има и различни аксесоари като рамене за монитор и подходяща светлина, за да може зрението да е предпазено.

Изграждайте дух в екипа

Освен грижата за всеки определен служител, е важно и изграждането на екипен дух. На първо място - важно е офисът ви да има подходящи места за почивка - дали това ще е релакс зона, стая за игри, добре обзаведена кухня или градина, няма значение. Наличието на такова пространство ще предразположи служителите са прекарват повече свободно време заедно и да изградят приятелски отношения. Има и още един задължителен елемент - тиймбилдингите. Експертите препоръчват на тях да организирате различни игри или спорт, които да затвърдят екипната работа, която без съмнение ще бъде пренесена в офиса.

Показвайте интерес

Обикновено един служител прекарва повече време в офиса, отколкото с близките си, което означава, че е редно той да се чувства там уютно и приятелски. Затова е важно да “стопите ледовете” с подчинените си. Показвайте искрен интерес към живота им извън работното място - интересувайте се от семейството им, хобитата, пътуванията. Подкрепяйте ги, когато са в труден етап и споделяйте радостта им, когато има повод - покажете отношение. Обратната връзка също е много важен фактор. Старайте се похвалите да са пред всички колеги, а отправянето на критика - на четири очи.