Офисите, които все повече се „отварят“

Офисите, които все повече се „отварят“

Научете какви са предимствата на отворените офиси и как може да ги адаптирате спрямо нуждите на Вашите служители.

 

Налагането на отворените офиси в дизайна на модерните бизнес сгради се превръща във все по-устойчива тенденция. Това са помещения, при които служителите работят на едно място, а не в отделни кабинки или разделени от преградни стени. Макар и по-нестандартно, това решение за организация на пространството има много предимства.

 

По-добра комуникация между работниците

Когато в офиса липсват физически бариери, служителите са по-склонни да общуват помежду си и да работят като екип. Подобрената комуникация засилва и сътрудничеството между различните нива в организацията, включително и на управленско ниво. По този начин дистанцията намалява. Отворените офиси също са чудесни за фрийлансъри, които търсят нови контакти.

 

Повишенa креативност

Креативността на служителите е доказано по-добра при условия, в които те се чувстват комфортно и уютно. Офисите с отворени пространства определено могат да предложат по-творческа среда.

 

Разделянето на Вашия екип в различни затворени работни пространства всъщност може да попречи на тяхното развитие. Голямо предимство на оформлението на офиса с отворен план е, че различните отдели могат да комуникират по между си с лекота, което освен до сътрудничество, води и до вдъхновение и творчество.

 

Ефективност на разходите

Отворените офиси са по-изгодни от традиционните от финансова гледна точка. Благодарение на по-малките енергийни разходи можете да осигурите на всеки служител необходимото пространство и оборудване за осъществяване на бизнес задачите му. Помислете само колко можете да спестите, когато не е нужно да обособявате отделни помещения. По този начин няма да се налага пространството да се разраства, ако служителите са повече.

Все пак най-важната инвестиция е тази за здравето – заложете на ергономични столове и регулируеми бюра, както и на удобни офис аксесоари, за да намалите негативния ефект от продължителните часове работа в седнало положение.

 

Многофункционален дизайн

Едно от основните предимства на офиса с отворен план е мобилността и гъвкавостта, които може да предложи на служителите. Работните пространства функционират по-добре, когато можете да адаптирате пространството според нуждите на Вашите служители. Така може да се погрижите за различните групи, които работят заедно. Един от начините, по които препоръчваме да се възползвате от отвореното пространство и светлината на този тип офиси, е чрез използване на мобилни мебели, които могат да бъдат пренаредени, за да отговарят на различни функции.

 

Тъй като по-голямата част от оформлението на офиса с отворен план е съставено от мебели, които могат да бъдат преместени и пренаредени, има много възможности  да адаптирате пространството, колкото желаете и се нуждаете. Това е особено полезно, когато става въпрос за различни хора, които си сътрудничат по даден проект, тъй като местата за сядане и бюрата могат да бъдат подредени съответно.

 

При нас може да намерите всички необходими офис мебели, с които да организирате работната среда и да я направите по-приятна и вдъхновяваща за екипа.

 

Подобрена фирмена култура

Огромно предимство на офиса с отворен план е, че той може да върши чудеса за фирмената култура на Вашата компания.

 

Работата в изолация затруднява членовете на екипа да се обвързват и разговарят, а също така прави по-малко вероятно хората от различни отдели да разговарят помежду си. Предимство на отвореното разположение на офиса, от друга страна е, че насърчава комуникацията и подпомага развитието на приятелска фирмена култура. Това помага на служителите да се чувстват щастливи и принадлежащи към екипа на компанията.

 

Затвореният метод на работа се счита за остаряващ и се възприема като отрицателен подход с времето, тъй като се счита, че възпрепятства развитието на позитивната фирмена култура. Все повече компании осъзнават, че социалната фирмена култура е важна за служителите и осигуряването й води до по-голяма продуктивност.

 

Ето още няколко съвета от нас как да подобрите отвореното пространство на офиса Ви:

  • Помислете за по-креативен и вдъхновяващ дизайн с различни зони

Тъй като разполагате с достатъчно пространство, възползвайте се от него. Не ограничавайте служителите Ви да работят само в едно пространство, а създайте няколко различни по дизайн кътове, където могат да се преместят, ако пожелаят. Ако искате те да са креативни, дайте им свобода!

 

  • Снабдете офиса с акустични мебели

Повишените нива на шум от комуникацията в офис с отворен план може да се отразяват разсейващо за някои членове от Вашия екип. Може да разрешите този проблем чрез различни акустични и дизайнерски решения и така да осигурите необходимото пространство за концентрация.

 

Вижте нашите предложения за акустични мебели на страницата на ChairPro.

 

  • Организирайте добре пространството

Уверете се, че всеки служител разполага с достатъчно място за работа и се чувства комфортно там. Пренаредете обзавеждането, ако е необходимо, за да покажете на него и на екипа, че държите всички да се чувстват добре на работното място.

 

  • Предложете на служителите си вдъхновяващо пространство от офиса

Почивката също е от съществено значение за здравето и продуктивността на служителите. Не е достатъчно просто да осигурите много и добри работни кътове. Постарайте се, като организирате дизайнерски релакс зони и кухненски кътове. Това ще бъде оценено и ще допринесе за всеобщото настроение и работния процес в дългосрочен план.

 

Разгледайте мебелите за релакс зона и мебелите за обзавеждане на местата за хранене в нашия онлайн магазин. Може също да се снабдите и с оборудване за кетъринг, с помощта на което да организирате фирмени събития.

 

Не е случайно, че отворени офиси се превръщат в тенденция. Бизнесът изисква все по-добри и оптимални решения както за повишаване на приходите, така и за повишаване на продуктивността и креативността на служителите. Ние, от ChairPro, знаем колко е важно екипът Ви да се чувства комфортно на работното място. При нас може да намерите всичко необходимо за обзавеждането на офиса. Вижте повече за решенията, които предлагаме за оптимизиране и подобряване на работната среда на сайта ни.

Прочети следващата

Рецепта за следпразничната треска в офиса

Рецепта за следпразничната треска в офиса

Научете как може да се справите с умората и ниската мотивация за работа след празничните дни.   Тревожност, раздразнение, умора без видими причини в първите седмици от новата година... Най-вероятно...

Зимна свежест в офиса

Зимна свежест в офиса

Освежете офиса си с няколко растения и вижте положителното им въздействие върху екипа.   Знаете ли, че колкото повече цветя има в един офис, толкова повече се увеличава продуктивността на служители...