Иновации в колцентъра
Няколко практични съвета за организиране на продуктивно и комфортно пространство в колцентъра.
Ако искате колцентър, който да предразполага служителите да бъдат продуктивни и да идват с желание на работа, а клиентите да са доволни, започнете с подбран амбициозен екип. Лидерът на екипа, който да е ерудиран и същевременно емпатичен, е също много важна част от екипа, за да може компанията да се развива и да е успешна.
Не подценявайте облика на офиса, в който работят представителите на фирмата. Правилното оформление на работното пространство може да помогне на служителите да се представят по най-добрия начин, да сведете до минимум неприятния шум, който разсейва екипа, и да осигурите необходимия комфорт.
Има няколко препоръки, които може да последвате, за да осигурите гъвкава и вдъхновяваща работна среда. За начало може да организирате офиса така, че да има повече естествена светлина, повече растения и достатъчно пространство за всеки служител.
Ето още няколко съвета, които е добре да приложите:
Цветове и форми
Поради сериозното натоварване от ежедневната комуникацията с много хора, служителите имат нужда от визуална стимулация, за да не усещат циклична повтаряемост в работата си. Разчупете познатите в колцентровете квадратни форми, нека масите са кръгли, бюрата да са с триъгълна или многоъгълна форма или оставете служителите сами да решат! Ако все още не може да си го представите - вижте нашето цялостно решение в серия „Компакт“.
Фирамата за дизайн „Харлод“- САЩ прави проучване как работят хората в класическите колцентрове, в сравнение с модерните. Оказва се, че желанието и удовлетвореността на служителите и качеството на работа са значително по-добри в отворените и приветливи пространства. Това се дължи на желанието ни за социализация в работната среда, която ни дава почивка от стреса и ни кара да се чувстваме част от екипа.
Осигурете гъвкаво обзавеждане чрез различни кътове
Ако според Вас е достатъчно просто да осигурите пространство за почивката на служителите, което да е далеч от компютрите и телефоните в колцентъра, помислете отново. Според различни проучвания гъвкавото обзавеждане, което предоставя различни кътове със стилен и модерен дизайн, предразполага към подобряване на настроението и повишаване на резултатите агентите.
За да направите най-правилния избор, трябва да се поставите на мястото на служителите. Уверете се, че ще предоставите уединено и комфортно пространство, в което те могат да се оттеглят, когато имат нужда.
Организирайте разумно разположението на работните станции
Трябва да подходите стратегически към организирането на местата, които заемат представите на Вашия колцентър. След като подредите работните станции в офиса, разпределете екипа така, че винаги старшите и новите служители да не са разделени. По този начин новите работници ще могат да се учат от по-опитните, като слушат как се провеждат професионално разговорите и имат възможност винаги да помолят за помощ при необходимост. Така няма да е нужно новите агенти да преминават през целия офис, ако имат запитване към по-старшите.
Когато избирате работни станции, ще трябва да предвидите височината на преградната стена. Когато шумът е твърде силен, е добре да изберете високи преградни стени.
Ако сте осигурили достатъчно лично пространство за всеки служител, може да изберете по-ниски преградни панели, които да сведат разсейването от фоновия шум до минимум.
Ако част от служителите Ви са прекалено близо едни до други, тогава шумоизолиращите работни бюра може да са най-добрият вариант да ограничите шумовото замърсяване в колцентъра. Така ще помогнете на представителите на фирмата да се съсредоточат върху собствените си разговори с клиентите.
Увеличете комфорта и продуктивността на служителите с избор на подходящ стол
Когато избирате столове за Вашите служители, не забравяйте, че те не прекарват много време в движение и ще са седнали през повечето часове от деня. Не пропускайте да закупите удобни столове с меко подплатени седалки и подходяща гръбначна опора. Най-добрите мебели, които може да изберете са ергономичните столове. Дори ако струват малко повече, отколкото сте планирали да похарчите, те определено си заслужават, тъй като разполагат с множество възможности за регулиране. Вашата инвестиция ще се изплати, когато служителите се чувстват комфортно, понеже това допринесе за позитивната им настройка и добрата нагласа при работа с клиенти.
Столовете с висока облегалка помагат за добрата поддръжка на гърба, а столовете, които могат да се регулират, са важни за комфорта на хората, които представляват фирмата. Изберете издръжлива, лесна за почистване и дишаща тапицерия, за да разполагате с мебели, които са лесни за поддържане и предлагат максимално удобство при седене.
Ако отваряте нов колцентър или сте решили да модернизирате текущия, следвайте тези съвети, за да подобрите производителността на служителите и да осигурите нужното удобството с подходящи офис мебели.
Ние, от ChairPro, предлагаме голямо разнообразие от мебели, с които да повишите продуктивността и комфорта на служителите. Нашите продукти ще Ви помогнат да оптимизирате максимално пространството за нуждите на колцентъра. Екипът ни от експерти по ергономия и обзавеждане предлага цялостно обслужване - от планирането, през проектирането до обзавеждането и поддръжката, като гарантираме, че ще бъдете обслужени изключително професионално. Свържете се с нас и ние ще Ви предложим най-добрите ергономични решения, с които да модернизирате офиса си.