Ергономията в коуъркинга

Ергономията в коуъркинга

Ергономията в коуъркинга
Как ергономичните мебели създават приветливо и продуктивно коуъркинг пространство?

 

Историята на коуъркинг местата е кратка, но интензивна. Първият коуъркинг се появява през 2005 г. в Сан Франсиско в отговор на нуждата от алтернатива на класическия офис. След като офисът през 80-те и 90-те е само корпоративно място, предназначено единствено за работа, фирмите започват да осъзнават нуждата от грижа за служителя и осигуряване на креативни работни пространства.

 

След ерата на офисите тип „кутийки“ през последните десетилетия се появява нова мода - коуъркинга. Значението на тази дума вече се е развило до такава степен, че в английския език, ако тази дума е написана с главна буква, означaва общество, колаборация, отворено съзнание.

 

В България тази нова мода навлиза по-късно. Първите, които пристъпват към коуъркинг услугите, са фрийлансърите, които имат нужда да излязат от рутината на дома си, да обменят идеи и да имат подходящо място за срещи. Тази тендецията се следва и от големи ИТ корпорации, които изместват все повече фокуса към комфорта на служителите. Това споделя и Божидар Георгиев – основател на Work&Share.

 

Офис за взаимопомощ

 

Коуъркингът се превръща в място, готово да събере служители на „големи“ и „малки“ компании, които да обменят идеи, опит и информация.

 

Както и Божидар ни сподели, работната среда става изключително важна за продуктивността на служителите. В Work&Share – едно от коуъркинг местата за големи компании, се стараят да осигурят всички необходими фактори за подобряване на фокуса на потребителите. Това е възможно благодарение на хората, които се занимават с менажирането на офис пространството. На посетителите им остава само да се концентрират върху креативността, добрите идеи и обмяната на опит.

 

Комфорт и свобода

 

Не е важно да се заложи само на модерен дизайн при изграждането на работното пространство. Тъй като коуъркинг местата не са с определен работен ден от 09:00 до 17:00, работещите могат да отделят време дори за повече от осем часа дневно. Ето защо е важно иновативният и артистичен дизайн да бъде съчетан с ергономична удобна мебел.

 

Но какви характеристики трябва да има коуъркинг офиса и как можете да избегнете типичните дизайнерски грешки, които биха Ви стрували цяло състояние в дългосрочен план?

 

Тук ще се съсредоточим върху мебелите и интериорният дизайн. Ето няколко важни аспекти, които трябва да имате предвид при избора на мебели и планирането на външния вид на коуъркинг пространството.

 

Стилът има значение

 

Имайте предвид, че клиентите, които целите да привлечете са фрийлансъри и други дистанционно работещи служители, които ценят естетиката повече от предишните поколения. За да имате впечатляващ коуъркинг, който да привлече точно хората, които искате, той трябва да бъде обзаведен с ергономични мебели, живи растения и вдъхновяващ съвременен дизайн.

 

Изборът на столове е една от най-важните стъпки

 

Когато избирате мебели, с които да обзаведете коуъркинг офиса, не се позовавайте на Вашите нужди. Преценете кое ще е най-доброто за хората, които ще посещават това пространство. Изберете регулируеми бюра, удобни дивани, кухненско обзавеждане, качествено осветление и т.н. Но най-вече трябва да наблегнете на избора на качествени ергономични столове. Вашите клиенти ще прекарват много продължително време седнали и ако столът им е неудобен, това може да развали цялото работно преживяване.

 

Когато пазарувате столове, изберете тези, които са функционални, стилни и могат да се поберат в пространството. Ако сте с по-малък бюджет, може да е изкушаващо да закупите стилни, но нискобюджетни столове, които може да са неудобни за потребителите.

 

Дайте приоритет на комфорта. Може да намерите много удобни столове, които обаче да не съответстват на Вашия офис стил. За да разрешите този проблем, позволете на клиентите Ви да носят свои столове, или да избират от наличните. Ергономичните столове са много добра инвестиция, тъй като те могат да се адаптират към нуждите на всеки.

 

Ергономичните мебели вече са стандарт както в класическите офиси, така и в коуъркинг средите. Те насърчават производителността, комфорта и благополучието, особено при извънредните часове на работа.

 

Направете пространството гъвкаво

 

Тъй като коуъркингите са посещавани от различни хора, които имат индивидуални нужди, е добре да предложите креативни и вдъхновяващи кътове и разнообразие от мебели. За целта проектирайте гъвкаво пространство, което може да се приспособи към различни изисквания от самото начало.

 

Ето няколко начина, по които можете да проектирате гъвкаво пространство:

 

Подвижни стени: Променете по-големите заседателни зали на по-малки площи с подвижни стени, които лесно да премествате при нужда. Можете да премахнете стените при провеждане на по-големи събития и да позволите на клиентите Ви да резервират по-малките стаи в определени дни.

 

Регулируеми бюра: Включете бюра с регулируема височина, които насърчават хората да бъдат по-активни, а това да допринася за по-здравословния начин на работа. Бюрата с регулируема височина са задължителна част от обзавеждането, защото предлагат възможност за работа от изправено положение и настройка на наклона на работния плот.

 

Акустични панели: Работниците понякога се нуждаят от допълнително уединение или може да не са привържeници на концепцията за открито пространство. Позволете им да използват преградни панели на работното си бюро, когато желаят.

 

Телефонни кабини: Коуъркинг пространствата са чудесни за насърчаване на социалните взаимодействия, но понякога професионалистите изискват поверителност при свързване с клиенти или приемане на обаждания. Осигурете шумоизолиращи телефонни кабини, в които да се извършват частни разговори без външни смущения.

 

Подвижни аксесоари: Добавете аксесоари като подвижни стойки за монитори и ергономични LED лампи, които могат лесно да се настройват според нуждите на потребителите, за да създадете усещане за свежа и подвижна работна среда.

 

Различни възможности за сядане: Експериментирайте с различни опции за сядане, като удобен диван, подходящ за дискусии, големи и малки маси, и комфортни мебели за почивка и релакс.

 

Трябва да се погрижите Вашето споделено работно пространство да разполага с ергономични мебели и удобства, които да го направят  едновременно приветливо и ефективно. Дизайнът на офиса и обзавеждането ще помогнат да привлечете точно тези клиенти, които искате.

 

На страницата на ChairPro ще намерите най-добрите ергономични решения, с които да създадете впечатляващо и удобно коуъркинг пространство. Свържете се с нас за консултация и ние ще Ви помогнем да направите най-доброто информирано решение при избора на мебели.

Прочети следващата

Иновации в колцентъра

Иновации в колцентъра

Иновации в колцентъра Няколко практични съвета за организиране на продуктивно и комфортно пространство в колцентъра.   Ако искате колцентър, който да предразполага служителите да бъдат продуктивни ...

„Директор на щастието“? Има такава длъжност

„Директор на щастието“? Има такава длъжност

Защо наемането на специалист на тази позиция подобрява представянето на компаниите?   В една офис верига доброто емоционалното състояние на хората от екипа е сред най-важните условия за продуктивно...