Ергономията все повече навлиза в офис пространствата и това не е случайно. Тя може напълно да преобрази начина, по който изглежда едно работно място и начина, по който работещите се чувстват.
С развитието на „седящите професии” се увеличиха офисите, както и нуждата от подходящо обзавеждане за тях. Все повече компании инвестират в здравето и благосъстоянието на служителите, тъй като разбират, че успехът се постига чрез правилната грижа за екипа.
В тази статия ще разгледаме как ергономията може да Ви помогне да изградите позитивна и продуктивна работна среда, в която служителите да са здрави и да се чувстват щастливи.
Защо ергономията е важна на работното място?
Благодарение на ергономията едно работно място може да стане по-приветливо, по-комфортно и модерно, да се намалят нивата на стрес и да се увеличи производителността. Ако офисът е обзаведен със стандартни мебели, които не са ергономични, това с времето вероятно ще предизвика здравословни проблеми и умора у служителите.
Ако все още не сте въвели ергономията във Вашето работно място, може да останете изненадани от позитивния ѝ ефект върху атмосферата и служителите.
Ефектите на ергономията върху здравето
Статичните офис мебели не предоставят подходящата опора на тялото за повечето потребители. Това става осезаемо при продължително седене. Затова и хората, които прекарват по-голямата част от работния ден седнали, могат да усетят бързо разликата, когато започнат да използват ергономични мебели.
Най-честите здравословни проблеми, които се срещат при повечето офис служители, са свързани с мускулно-скелетни нарушения, като например тендинит, напрежение в долната част на гърба и врата и възпаление на карпалния тунел. Ергономичните мебели и оборудване могат да предотвратят тези проблеми. Има и много други значими ползи от този тип офис обзавеждане.
Ефектите на ергономията върху продуктивността
Ергономичните мебели насърчават ефективната работа, като по този начин се увеличава производителността. Служителите са по-малко уморени, тъй като се намалява количеството стрес от точките на натиск и определени области на тялото.
Освен това, служителите знаят, че сте инвестирали в тяхното здраве и удобство, което ги кара да се чувстват ценени и важни като личности. А ценените служители са щастливи служители.
Ергономични мебели
Ергономичните мебели са проектирани, така че да осигурят удобно седене или работа за продължителни периоди от време. Те разполагат с редица опции за настройка, за да могат да бъдат адаптирани към тялото на потребителите и да насърчат здравословната стойка.
Ергономичен стол
Една от най-разпространените ергономични мебели е офис столът. Ергономичните столове често се отличават с лумбална опора, която поддържа гърба и следва естествената извивка на гръбначния стълб. Съществуват модели със статична и с регулируема лумбална опора.
Друга характеристика, която е често срещана при ергономичните столове, е възможността за регулиране на височината на стола. Благодарение на това може да откриете перфектната височина, която да поддържа раменете и врата. Освен тези, има и други опции за настройка като регулируема дълбочина и височина на седалката, регулируеми подлакътници, подглавник и т.н. Колкото повече опции за регулиране име един стол, толкова по-адаптивен е той и може да предложи по-голям комфорт. Научаването на това как точно трябва да седите на стола ще помогне да намерите и точните настройки.
Как правилно да ползвате ергономичен стол?
Когато седите на ергономичен стол, е важно стъпалата ви да са на пода. Коленете да са в една линия или малко под бедрата. Бедрата трябва да са в задната част на седалката, така че да седите изправени. Тялото трябва да бъде под ъгъл от 90° - регулирайте облегалката на седалката с още 10 до 20 градуса, ако искате да се наклоните леко назад така. Уверете се, че раменете ви са отпуснати и китките са в една линия с лактите. Ако седите по този начин, може да предотвратите редица здравословни проблеми.
Ергономично бюро
Друга популярна ергономична мебел е бюрото. При него основно предимство е, че предлага възможност да откриете подходящата височина на работния плот според телосложението. Също така може да работите както изправени, така и седнали, което насърчава енергичността и производителността и подобрява циркулирането на кръвта.
Как правилно да ползвате регулируемо бюро?
Започнете с определянето на височината на работния плот, като седнете правилно на стола или се изправите. След това продължете с периферните устройства. Разположете мишката и клавиатурата си така, че лактите ви да останат отстрани и да са сгънати под ъгъл 90°.
След това поставете монитора си така, че да виждате ясно, без да напрягате врата си. Препоръчителното разстояние е около една ръка от мястото, където седите, стоите. Екранът трябва да се намира на нивото на очите. Освен това той трябва да е леко наклонен надолу, за да се намалят отблясъците.
Ползването на регулируеми бюра насърчава служителите да сменят работната си позиция и да се движат повече, без да се налага да правят толкова чести почивки.
ChairPro e лидер на българския пазар в сферата на ергономични мебели и предоставя възможност да се сдобиете с всичко необходимо за създаване на здравословна и продуктивна среда. Вижте нашите предложения в онлайн магазина ни. Свържете се с екипа ни, ако имате нужда от професионална консултация.