Eргономични тенденции в офис обзавеждането

Eргономични тенденции в офис обзавеждането

Как да обзаведете офиса си, така че да е ергономичен и модерен?

 

Все повече собственици на бизнеси се интересуват от ергономичните тенденции, тъй като разбират колко е важна ергономията за служителите. Обзавеждането на офиса действително може да подобри здравето на работещите и да повиши производителността им. В този материал ще разгледаме кои са най-новите ергономични тенденции в офис обзавеждането и как да ги приложите в работното пространство.

 

Топ ергономични тенденции, които трябва да имате в офиса си

Работодателите, които имат печеливш бизнес, имат и нещо много важно зад успеха си – сплотен и щастлив екип. Но как се постига всичко това? Доказано е, че грижата за служителите се отразява на продуктивността и постиженията, затова е редно всеки работодател да обмисли как може да подобри условията на работа и отношенията в екипа си.

 

В офисите здравето на служителите е пряко зависимо от позата на седене, тъй като те прекарват прекалено дълго време седнали. Това изисква удобни ергономични мебели, които да елиминират последствията от статичното седене и да подобрят комфорта в офиса. Също така е важно какви офис аксесоари се използват. За да не пропуснете нищо, най-добре направете списък с елементите от първа необходимост.

 

Когато следвате ергономичните тенденции, вие можете да сте сигурни, че предоставяте най-доброто на служителите си. Когато те са спокойни и щастливи и се чувстват комфортно на работното си място, продуктивността им ще се повиши значително и взаимоотношенията им ще са по-сплотени и професионални.

 

Какво да запишете в списъка си с ергономични мебели?

 

  1. Ергономично стоящо бюро

Бюрото е основна част от офис обзавеждането, затова изборът му трябва да е добре обмислен. Това, което можете да направите за служителите си, които прекарват работния си ден предимно седнали, е да им осигурите висококачествени височинни бюра.

 

Тези ергономични мебели ще помогнат на служителите ви да работят в удобната за тях позиция – седнала или изправена. По този начин кръвообращението им ще се подобри, ще могат да са по-концентирани и болките в ставите и мускулите ще утихнат. Ергономичните бюра са не само полезни за здравето на работещите, но и са придават на офиса модерен и естетически приятен външен вид. Ако искате офиса ви да има високотехнологичен  вид, тези мебели са едно практично и добро решение. Те съществуват с класически вариант тип регулируема маса в правоъгълна или Г-образна форма, като вторият вариант предлага повече място.

 

  1. Ергономичен стол

Работният стол на офис служителите е другият основен компонент от офис обзавеждането, който със сигурност трябва да осигурите. Той трябва да е възможно най-адаптивен, за да може всеки служител да се чувства комфортно през времето, в което седи. Неудобният офис стол е много често причина за болки в мускулите, врата, гърба и главата, а в последствие и причина за честите болнични. От това губят всички. Ето защо е добре да заложите на ергономични столове, с възможност за адаптирате. Уверете се, че материята е висококачествена, устойчива и не на последно място дишаща.

 

Лумбалната опора е друг задължителен елемент, който офис столът трябва да има, за да може да се осигури изправената поза на гърба. Най-добрият вариант е, ако лумбалната опора може да се регулира, за да може да заеме най-добрата позиция спрямо гърба на служителя.

 

Подлакътниците са елемент, който е пожелателен. Добре е те също да могат да се регулират, за да може да се осигури подходяща височина на опората на ръцете.

 

  1. Ергономична светлина

Осветлението във вашия офис е също важно, тъй като от него се влияе зрението – следващата проблемна зона при служителите. Ергономичните лампи ще ви помогнат да предотвратите болките във врата, очите, изтощението и главоболието.

 

Препоръчваме ви да заложите на LED настолна лампа, която може да се регулира спрямо нуждите на потребителя. Офис служителите прекарват основно работния си ден пред монитора и/или пишейки на бюрото. Ергономичните настолни лампи могат да осигурят повече осветление там, където е необходимо. Освен това те разполагат с няколко различни режима на работа, чрез които се настройва светлината. Така производителността на служителите ще се увеличи.

 

  1. Ергономични аксесоари

Ергономичните аксесоари са онези допълнителни компоненти, които допринасят за завършения вид на офиса, но и за неговата функционалност. Ето и нашите препоръки за вас:

 

Ергономична стойка за монитор – това е аксесоар, който помага за настройването на подходящата позиция на монитора лесно и бързо. За да не се изморяват очите и да се избегне главоболието и умората в горната част на тялото, мониторът  трябва да е разположен на нивото на очите и на разстояние на поне 50-60 см. 

 

Подложка за крака – една голяма част от дискомфорта при седене идва от неправилно разположените крайници. Можете да изберете от повдигаща се поставка за крака. Подложките за крака пък имат антистрес функция и редуцират умората, като могат да се използват както в изправено, така и в седнало положение на тялото. Те са чудесен аксесоар, който може да се ползва в комбинация с регулируемите бюра.

 

Опора за кръст – ако столовете, с които разполагате нямат лумбална опора, можете да осигурите този аксесоар, който предлага опора на гърба и в същото време не го запарва. Също така той е подходящ за поставяне върху кожени столове, които не са толкова дишащи, като столовете от мрежа.

 

Ергономичното оборудване променя правилата на играта

Подходящото модерно оборудване за офиса ще направи чудеса с продуктивността на екипа ви. Когато хората са здрави и щастливи, те могат да дадат повече от себе си и така да помогнат за растежа на фирмата ви. И разбира се, ергономичните мебели ще помогнат да избегнете нараняванията и травмите на работното място.

 

Ергономичните теми станаха изключително актуални през последните няколко години и това не е случайно. Здравето и комфортът на служителите се оказва най-добрата инвестиция за един работодател.

 

Ние, от ChairPro, сме лидери на българския пазар на ергономични мебели и предоставяме възможност на клиентите ни да се сдобият с всичко необходимо за създаване здравословна работна среда. Ние не правим компромис с качеството, защото смятаме, че клиентите ни заслужават най-доброто. Вижте нашите предложения в онлайн магазинът ни. Свържете се с екипа ни, ако имате нужда от професионална консултация.

 

 

Прочети следващата

Как ергономичните бюра помагат за преодоляване на неактивния начин на живот?

Как ергономичните бюра помагат за преодоляване на неактивния начин на живот?

Регулируемите бюра са много полезно средство за борба със заседналия начин на живот, който водят хората, работещи в офиси. Най-голямото им предимство е това, че те позволяват на потребителите да см...

5 полезни начина за поддържане на позитивна работна среда

5 полезни начина за поддържане на позитивна работна среда

Защо е важно да се поддържа положителна работна среда?   Ние се влияем както от нещата, които вършим на работа, така и от нещата, които виждаме. В този смисъл, обзавеждането на работната среда влия...