Работа без болки във врата – как да го постигнем?

Какви са най-честите причини за болките във врата при работата в офис и как да се справите с нея?

Работите в офис и често изпитвате болки във врата или раменете? Спокойно, не сте сами! Според статистиката служителите в офиса са сред най-рисковите групи за развитие на хронични състояния в тази област. Тези състояния могат да доведат дори до инвалидност, която се развива при 5% от хората с такива проблеми. Ще опишем най-честите причини за болките във врата и как да се справите с тях.

 

Постоянно навеждате главата надолу

Това важи най-вече при работата на лаптоп, но не е изключено и при работа на настолен компютър. Това, което повечето хора правят, когато използват лаптоп, е просто да го поставят на бюрото си или в скута си, без да обръщат внимание на това дали позата им е здравословна. Проучванията сочат, че дори при 15 градуса наклон на шията, когато гледате надолу към екрана на лаптопа, се удвоява количеството сила, упражнена върху врата. Ако пренебрегвате болката, тя не само може да стане хронична, но и да повреди прешлените. Лесният начин да обезпечите ергономичната среда на работа, независимо дали е в офиса или у дома, е да използвате ергономична стойка за монитор.

Правилното регулиране на клавиатурата и монитора може да бъде трудно или невъзможно с лаптоп, преносим компютър или таблет. Можете да включите отделна клавиатура, за да постигнете по-добро позициониране. Ако това не е опция, поставянето на лаптопа или преносимия компютър на сгъваема маса за лаптоп или височинно-регулируема поставка със стандартна височина ще помогне.

Тези офис аксесоари ще Ви помогнат да придържате главата си в изправена позиция през дългите часове на работа.

 

Липса на лумбална опора

За да не страдате от болки във врата, е много важно столът ви да има лумбална опора. По принцип правилната и ергономична поза може да се поддържа и без нея, но само за кратко. Много е важно, когато седите дълго време да не изпитвате напрежение. Когато се облягате назад и подпрете главата си, напрежението автоматично се намалява. Чрез лумбалната опора с времето тялото свиква с правилната поза. Използвайте такава, която пасва на ръста ви и се регулира за максимален комфорт.

 

Неправилна позиция на седене

Друга възможна причина за болката във врата и раменете е лошата стойка на седене. Естествена склонност на много хора е след като седят продължително време да започнат да се подпират на бюрото за опора и да придвижват врата си напред. Обикновено причините за това са умора или поставяне на монитора на твърде далечно разстояние. За да избегнете тези неприятни ефекти, е важно да съблюдавате позата на горната част на тялото, да оптимизирате работното си пространство и да правите периодични почивки. Седнете с изправен гръб и леко издърпани назад рамене. Вратът Ви трябва да е прав, а ушите ви да са подравнени с раменете. Препоръчително е  да настроите облегалката на вашия офис стол на наклон от 95 до 110 °, за да намалите гръбначния натиск.

Също така, Ви препоръчваме Вашият стол да има регулируеми подлакътници. Това не само е допълнителен комфорт, но ще облекчи и напрежението върху врата и раменете, тъй като ръцете Ви ще могат да бъдат поставяни в „почиваща“ позиция.

 

Неподходяща височина на бюрото

Ако бюрото Ви не е настроено на подходящата височина, може да доведе до болка във врата. Ако то е твърде високо, ще компенсирате, като леко свиете раменете си, за да издигнете предмишниците, китките и ръцете си до съответното ниво. След известно време обаче, мускулите на шията ще се уморят и ще започнат да се схващат. Когато мускулите на врата станат стегнати, напрежението често се пренася на по-малките мускули в основата на черепа. Това може да доведе до главоболие и силно чувство на неразположение.

Ако бюрото е твърде ниско, ще бъдете принудени да огънете тялото си, за да използвате клавиатурата. Така ще издадете напред шията повече от обикновено. Седейки по този начин, субкоципиталните мускули в основата на черепа ви се натоварват, което отново води до мускулни спазми, болки във врата и главоболие.

Решението е регулируемо бюро, което да можете да настроите според Вашите нужди. Това ще разреши всички проблеми, свързани с работната Ви станция. Разгледайте нашите модели бюра с регулиране на височината, които ще направят живота Ви лесен и безболезнен.

 

Липса на движение

Колкото и да е перфектна стойката на Вашия офис стол, важно е да ставате и да се движите на всеки половин час, тъй като продължителното седене е свързано с влошаване на болката във врата и други здравословни проблеми. Ако сте склонни да се увличате в работата си, програмирайте компютъра си да ви напомня или задайте аларма на смартфона си. Разтягането също може да помогне. Свийте раменете нагоре и надолу или наклонете главата си на всяка страна, докато дърпате противоположното рамо надолу.

 

Чести разговори по телефона

Ако прекалявате с разговорите по телефона, може би е добре да се замислите какво се случва, докато сте на обаждане. Това определено създава напрежение във врата. Опитайте се да не накланяте главата си на една страна. Това също е важно, когато използвате мобилен телефон и не седите на бюрото си, докато говорите. Използването на слушалки или високоговорители са добри опции, които да Ви помогнат да държите главата си в неутрално положение по време разговорите, без да се налага да използвате ръцете си.

ChairPro предлага най-качествените ергономични столове и бюра, които ще отговорят на Вашите нужди, ще Ви осигурят стабилна и изправена поза при седене, ще облекчат натоварването във врата и раменете. Така ще можете спокойно да се фокусирате върху работата си, без да мислите за болката. Погрижете се за комфорта и здравето си, без да правите компромиси!