Правилна грижа за КИТКИТЕ

Правилната грижа за китките е основополагаща за цялостното здравословно състояние. В САЩ всяка година 600 хиляди работници си взимат принудителен болничен, заради проблеми, свързани с движението на ръцете, сочи статистика на Американската служба по обществено здраве. За щастие има няколко лесни стъпки, които да следвате, за да предпазите здравето си.

Без еднотипни движения

Движенията на ръцете, които на пръв поглед са елементарни, но се правят хиляди пъти на ден, са основен фактор за увреждания и хронични заболявания. Един от начините да се предпазите, е като си осигурите ергономични мебели с добри подлакътници. Пример за това е ChairPro 1000 H. Неговият 3D подлакътник с височинно и дълбочинно регулиране, позволява прецизно регулиране на правилната позиция от 90 градуса и липса на напрежение в китките.

Упражнения 

Всяка работа, изискваща повече от двадесет часа седмично работа с компютър, застрашава потребителя с развитие на хронични заболявания. Най-лесната мярка, за да се предпазите, е чрез практикуване на редовни упражнения. Стискане на топка; свиване в юмрук; последователно разтягане на всички пръсти; вдигане на гири; масажиране, са само част от тях. За най-добро физическо състояние е добре да ставате на всеки 40 минути, а най-добре, ако самата мебел ви подсеща за това – като например електрически регулируеми бюра с вградена аларма за целта.

Правилна позиция

Доказано е, че работещите на компютри прекарват по-голямата част от времето си в повтаряне на едно и също движение, като въвеждане на клавиатурата, маневриране с мишката и плъзгане на пръст през екрана. Затова, когато работите в седнало положение, е абсолютно задължително да следвате правилната ергономия. Оптималната височина на масата или бюрото трябва да е между 68 и 76 см, а тази на подлакътниците – между 16 и 20 см. Следете клавиатурата да е с до - с до 15 градуса наклон.