Как да обзаведем офиса си с грижа за всички служители и посетители?
Според проучвания около 90% от работещите в офиси страдат от различни хронични болки във врата, кръста, гърба и крайниците, които се дължат на офис оборудването. Но какво могат да направят за това работодателите? Всъщност почти всичко зависи от тях. Офис обзавеждането представлява както лицето на компанията, така и отношението към служителите. Следва да разгледаме как да обзаведете офиса си, така че той да е максимално удобен и комфортен за всички, и да отговаря на условията за здравословна работна среда.
Ако Вие сте работодател, трябва да знаете, че внимателният и подходящ подбор на офис мебели говори за Вас и Вашето отношение и грижа както за служителите, така и за посетителите на офиса. След много проучвания на специалисти стана ясно, че доброто работно място трябва да е ергономично, добре осветено, функционално и приветливо. Ние ще Ви помогнем да разберете как да обзаведете офиса си с подходящите мебели.
Нека започнем от удобните столове за офиса.
- Ергономични офис столове за задачи
Работните столовете в офиса се ползват ежедневно и то с часове, затова е добре да заложите на качествени и издръжливи модели, които да пасват на бранда на компанията.
Ето кои основни характеристики да вземете предвид:
Лумбална опора – повечето ергономични столове имат лумбална опора. Тя поддържа гърба изправен и не позволява потребителите да се изгърбват или накланят настрани.
Наклон на облегалката – ако столът разполага с накланяща се облегалка, така служителите ще могат да се отпускат свободно назад и да предпазят гърба си от травми.
Регулиране на височината и дълбочината на седалката – тези функции са много важни и от тях зависи разположението на цялото тяло. Те трябва да бъдат регулирани така, че да има разстояние между седалката и областта зад коляното, а стъпалата да са стабилно стъпили на земята. Също така бедрата трябва да са успоредни на пода. Всички това ще гарантира удобството и добрата циркулация по време на работа.
Подходящ материал – помислете от какъв материал бихте искали да са работните столове. Това е от основно значение за изгледа на офис интериора, но и за начина, по който искате да се чувстват служителите. Основните три материала, които се използват, са дамаска, мрежа и кожа. Мрежестите материали позволяват на кожата да диша и предотвратяват запарването. Дамаската е универсален вариант за всеки офис и може лесно да се поддържа. Материалът от кожа предлага меко обгръщане и усещане за лукс, но изисква повече поддръжка.
Регулируеми подлакътници – подлакътниците помагат както за опората на ръцете, така и при ставане и сядане. Най-добре е да изберете модел, който разполага с възможност за регулиране на тази функция.
- Офис бюрото – задължителна мебел от офис обзавеждането
След офис столовете, офис бюрата са следващият по важност компонент от обзавеждането. Тук бихме препоръчали няколко варианта в зависимост от Вашите нужди:
Бюра с регулируема височина
Регулируемите бюра имат редица ползи за здравето, свързани с това, че дават възможност за работа както от изправена, така и от седнала позиция. Те са едни от най-предпочитаните мебели сред съвременното офис обзавеждане. Повдигането на плота се извършва с много тих електрически механизъм, основата е здрава и стабилна, а плотът устойчив. Също така тези бюра са много характерни с това, че имат голяма товароносимост и можете да изберете как да изглежда плота и основата.
Работни станции
Ако сте любители на класическия вариант, винаги можете да заложите на работни станции. Изборът на страницата на ChairPro e голям и сме сигурни, че ще намерите най-добрия модел спрямо Вашите нужди.
От едноместни работни станции до станции за 3, 4 и 6 човека, можете да оптимизирате и модернизирате работното си място според това колко е голям екипа Ви и как бихте искали да бъде разпределен. За офисите от споделен тип или тези, при които фоновият шум е значителен и пречи на работния процес, препоръчваме споделени или отделни станции с преградни панели, които изолират шума.
Аксесоари за офиса
Офис аксесоарите са онези малки детайли, които могат да преобразят офиса Ви и да го направят значително по-функционален и удобен. Ще изброим едни от любимите аксесоари на нашите клиенти:
Ергономична рамка за монитор
Ако екипът Ви работи в областта на технологиите и служителите Ви седят дълго време пред екрана, а някои дори работят на няколко екрана, помислете за осигуряването на единична или двойна стойка за монитор. Този аксесоар позволява на потребителя лесно да регулира позицията на монитора и да го завърта. Така може да се предпази зрението и да се избегнат изкривяванията с цел да се намери цялостен изглед към екрана.
Ергономични LED лампи
Осветлението в офиса е едно от най-важните условия, за които е добре да помислите. Работното пространство трябва винаги да е добре осветено, но ще се съгласите, че естествената светлина през различните части от деня не е еднаква, нали? Как можете да повлияете на това? Ергономичните LED лампи предоставят светлина, която значително по-малко влияе на очите. Също така моделите, които можете да намерите на страницата на ChairPro разполагат с възможност за настройване на зоната за осветяване, както и нивото на яркост.
Кабеловоди
За да е приветлива и стимулираща ефективната работа, офис средата трябва да е лишена от безпорядък и хаос. Това означава, че е добре да държите на подредените работни места. Кабеловодите ще Ви помогнат да организирате всички кабели, свързващи техниката в офиса.
Модули за захранване:
Тъй като вече всичко на работното място е електронно, то има нужда от заряд. Модулите за захранване са предназначени, за да организират много прибрано точките за захранване и комуникация. Съществува голямо разнообразие от форми и размери. Едно от последните въведения са безжичните портове за зареждане, а така също и модулите за бързо зареждане с тип USB A и USB C.
Зони за дейности
Ако искате да създадете офис пространство, което да впечатлява със своето обзавеждане и функционалност и разбира се, ако разполагате с достатъчно пространство, можете да въведете специални зони за различни дейности.
Хубавото на зоните за дейности е, че можете да проявите истинско творчество при проектирането им.
Тук ще споменем три от основните офис зони, които си заслужава да имате:
Зона за отдих
Зоната за релакс е мястото, където служителите отдъхват от работните си задачи, но и зоната, където се социализират. Ето защо е добре да я обзаведете с модерни кресла и дивани, които да предразполагат към комуникация. Можете да добавите и ниски масички, където да поставят своите напитки, книги или други лични вещи, докато си почиват и се наслаждават на времето си за почивка.
Зона за хранене
Не бива да подценявате зоната за хранене. Там служителите трябва да се чувстват приятно, докато приготвят своя обяд или си правят кафе. Не забравяйте, че това също е място, където хората се събират и често обменят идеи, затова заложете на модерни бар плотове и столове.
Зона конферентни срещи
Конферентната зона е другата представителна част от офиса, където посрещате своите настоящи и бъдещи клиенти, обучавате служителите, правите планове за нови постижения. Тук е важно да изберете подходяща конферентна маса, която да отговаря на големината на помещението и визията на бранда на компанията. Не пропускайте и конферентните столове и какъв брой бихте искали да имате. Те трябва да са достатъчно за всички присъстващи, но също така трябва да има достатъчно място, за да може всеки да се движи свободно.
Имате нужда от помощ при избора на офис мебели за работното място? Не се тревожете, ние сме тук за Вас. Нашият екип от специалисти по ергономия и дизайн е на разположение, за да постигнем заедно Вашите цели за вида и функционалността на офис пространството Ви.