Обзавеждане на големи офис пространства

Как да обзаведете голям офис, така че служителите да работят ефективно?

 

Големите офиси разполагат с много пространство, което не винаги е обзаведено подходящо. Много собственици на бизнеси смятат, че е достатъчно да обзаведат мястото с мебелите, които им допадат, а останалото не е от такова значение. Ако обаче искате да имате голям стилен офис, имаме няколко съвета към Вас.

 

Много често големите офиси са с отворен план, като това има много предимства. Тези места предразполагат служителите към диалог и се усещат повече като уютна среда, наподобяваща домашната. Има няколко неща обаче, които може да направят тези големи офиси неефективни:

 

  • шумът

  • усещане за липса на уединение

  • разсейване

  • затрупване с ненужни мебели

 

Съвети за обзавеждане на големи офиси

 

  1. Големите и масивни бюра не са препоръчителни за споделените офиси

Отдавна големите и тромави единични бюра не са сред трендовете при обзавеждането на офисите. Това, което трябва да вземете предвид, е, че ако сте решили да обзаведете офиса с единични работни станции, е добре те да бъдат максимално функционални. Също така е добре да заемат по-малко място.

 

В такива случаи можете да си позволите да оставите място между всяко бюро и така всеки служител да има лично пространство.

 

  1. Подобряване на поверителността

Поверителността не се отнася само до работната станция. Затова е нужно обособяване на пространства с различна степен на неприкосновеност.

 

Можете да дадете възможност за избор на служителите си как искат да работят - на екипи или поотделно. Ако предпочитанията са за споделени работни станции, можете да ограничите разсейващите фактори, като изберете модели с шумоизолиращи прегради.

 

По този начин ще дадете възможност на служителите си да работят в пространства, които ще им помогнат да бъдат най-продуктивни.

 

  1. Отделете работните места и зоните за почивка

Ако имате единични работни станции, но нямате много пространство между тях, можете да решите този проблем с подвижни прегради.

 

С тези елементи можете и да обособите различни кътове в офиса и така да осигурите по-тихо място за почивка в същото помещение.

 

  1. Подходяща позиция на работните мяста

Без значение дали служителите ви го осъзнават или не, ако те са с гръб към останалите си колеги, това ще доведе до определено неудобство. От една страна те няма да се чувстват като част от екипа и от друга - ще имат усещането, че нямат лично пространство. Затова правилното позициониране на работните места е с лице към останалите в офиса.

 

  1. Осигуряване на пространство за фокусиране

В големите офиси с много служители понякога трябва да се направи оперативка на определена група от хора. Може да се наложи да се проведе обучение, което не засяга останалите.

 

Решението за това е осигуряване на кът за конферентни разговори. Можете да използвате система за конферентни срещи, която е звукоизолирана или да отделите зоната с преградни панели. Освен че по този начин офисът ще изглежда по-професионален и стилен, ще помогне на екипите да си сътрудничат, без да пречат на останалата част от служителите.

 

  1. Неподходящи съседни зони

Разсейващите фактори най-често са при смесването на различните зони. Ако едни служители работят, а други си почиват, без да има някакво разделение между тях, нито почивката, нито работата ще е качествена.

 

В случай, че разполагате с голяма, отворена зона за всички, уверете се, че тя е буферирана от други обществени зони - рецепции, конферентни зали, салони - или е отделена от работните зони с функционални помещения, сървърни помещения, кухни и т.н. Така ще се гарантира, че смущенията на работещите и почиващите са сведени до минимум.

 

Това планиране отделя работата от забавлението, позволява личните работни пространства да бъдат свободни от разсейващи фактори.

 

  1. Изолирайте шумът

Големите модерни офиси с отворен план са особено шумни и това не бива да бъде пренебрегвано. Можете да използвате акустични мебели, шумоизолиращи панели, окачени на тавана, стените и/или преграду, поставени между работните станции, за да изолирате разсейващите звуци.

 

  1. Не всяко обзавеждане е подходящо за всички

Особено, ако имате различни отдели в един офис, това може да е доста трудно за хармонизиране. Редно е да предложите подходящото обзавеждане за всеки отдел и е най-добре да групирате работните станции на хората от един и също отдел близо едни до други.

 

Например, ако имате екип продажби, тези служители ще са доста шумни, ще провеждат често разговори, ще се консултират често. Те биха били много доволни, ако им предложите регулируеми бюра.

 

Другият екип, който е фокусиран във функционирането на системите, ще има нужда от по-спокойна и тиха среда. И най-малките шумове могат да разсеят служителите от този отдел, затова е добре те да бъдат в срещуположния край на офиса и да разполагат със шумоизолиращи мебели.

 

Уверете се, че екипите ви разполагат с пространството, от което се нуждаят, за да вършат ефективно работата си.

 

Ергономичните столове са полезни за всички, но са особено необходими за хората, които не могат да се движат много по време на работа. Тъй като служителите, които не стават често от бюрото си, са още по-податливи на травми поради застояване, започнете обновяването на офис столовете за техните работни места.

 

За още полезни статии и новини следете нашия блог. Chair Pro предлага качествено офис обзавеждане за всеки тип офис.