Какво НЕ ТРЯБВА да правим в офиса?

Всички сме имали болки в кръста и почти всички носим поне един чифт очила с диоптри в чантата си. Вредните навици в офиса ни водят дотам, а ние дори не си даваме сметка за това. Да си ги припомним, за да ги избягваме:

1. Стоим прави/седим през целия ден

Когато седнем, забавяме да станем. Вече неведнъж сме писали, че е задължително да се махаме от стола поне през 40 минути. Дългото стоене прав води до същото – болки в кръста. Съответно истината е в баланса.

Начин за справяне:

Височинно регулируемото бюро ще ви даде цялата флексибилност от седящо до право положение. Промяната на степените на височина позволяват от една страна удобната индивидуална настройка на повърхността за работа на нивото на ръцете, от друга ни помага да сменяме седнало в полуседнало до изправено положение, което до известна степен замества необходимата честа смяна на позата.

2. Постоянно фокусиране върху монитора.

Няма как да не е така, всички го правим, забравяме да дадем почивка на очите. Ако на всеки 20 минути мигаме 20 пъти, можем да намалим риска от синдрома на компютърното зрение.

Начин за справяне:

Регулируемата стойка за монитор и лаптопи дава възможност да адаптираме екрана на нивото на погледа, а това е най-здравословният навик, който можем да си изградим.

3. Мониторът ни е поставен накриво.

С цел да имаме по-голяма свобода за краката си и погрешно да адаптираме по-удобна поза за писане, често поставяме накриво компютъра върху бюрото. А така извиваме в непривична поза гръбначния стълб, главата и ръцете. Но основно го правим, за да отдалечим екрана от себе си.

Начин за справяне:

Лаптопът трябва да е по средата на бюрото, тъй като тялото се нуждае от естествена центрирана позиция. Така гърбът и вратът не се извиват в непривична поза. Накарайте колега да ви алармира в момента, в който ви вижда как несъзнателно променяте ъгъла на позиция на лаптопа.

4. Редовно се храним върху бюрото.

Често си мислим, че ако останем в офиса и хапнем нещо набързо, ще свършим повече работа. Мозъкът има нужда от реална почивка. Освен това проучванията показват, че нарушаваме метаболизма си и поглъщаме 3 пъти повече калории, ако похапваме на бюрото си. Причината е, че не обръщаме внимание на поетото количество и бързината, с която ядем.

Начин за справяне:

Използвайте качествено обедната си почивка, разходете се до близкото ресторантче или до парка в съседство, акоси носите храна от вкъщи.

5. Не чистим компютърната периферия.

Нека бъдем честни, всички знаем колко микроби има по клавиатурата и мишката ни, но рядко ги чистим. Поддържането на тази малка екосистема ни подлага на голям риск. Ако вярваме единствено на имунната си система, това може да ни изиграе лош номер.

Начин за справяне:

Правилата са лесни за изпълнение. Сложете нов детайл на бюрото си - почистващи кърпички и ги ползвайте, докато давате почивка на очите си или решите да се раздвижите.

6. Задържате напрежението в себе си.

Всичко дотук е физически израз на здравето. Сега нещо за душата. Знаем, че офис средата не толерира показване на емоции. Труд идва от „трудно“ и всички знаем, че часовете в професионална среда в по-голямата си част не са свързани с удоволствие. Ако се натрупа прекалено много стрес, има начини да се освободим от него, без да си го изкарваме на колегата.

Начин за справяне:

Може да се опитаме да премахнем натрупания стрес чрез дишане, затваряне на очите и концентрация върху приятните неща, които ни чакат извън офиса.