Инструкции за оцеляване в хоум офиса

Инструкции за оцеляване в хоум офиса

Вижте нашите практични съвети за постигане на ефективен и комфортен хоум офис.

 

През последните месеци хоум офисът или работата от разстояние вече се превърна в незаобиколим фактор в ежедневието ни. Факт е, че още преди извънредното положение тази практика набираше популярност особено за IT сферата и свободните професии – архитекти, дизайнери, адвокати и други. За съжаление, ако не е добре обмислен, този начин на работа крие много „невидими заплахи“. В сегашната ситуация те се засилват и заради принудителния престой на децата и другите членове на семейството в рамките на дома. Ето за какво най-вече трябва да внимаваме:

 

Здравословни проблеми

 

На първо място са чисто физическите неразположения като трупане на излишни килограми. Според проучване на популярната платформа за професионално ориентиране CareerBuilder има два фактора, които влияят на това – продължително седене и нездравословното хранене, заемащи съответно 56% и 26%. В условията на хоум офис те са все по-често срещани. Затова съветът на специалистите е да си подсигурите различни домашни фитнес уреди. Ходеща пътечка, поставена под бюрото, например, е удобен и ефективен вариант, спестяващ място и елиминиращ резултатите от похапването на „нещо сладко“, което в повечето случаи ни е под ръка. Не подценявайте и зрението си, което е изложено на риск заради продължителното седене пред екрана. Спазвайте нужната дистанция от поне 60 см. от монитора, за което може да помогнат различни аксесоари и стойки за компютър.

 

Повишени нива на стрес

 

Освен чисто физиологическите проблеми от заседяването като забавен метаболизъм, има и риск от други психически последствия от социалната изолация – най-цитираните напоследък са емоционалните дисбаланси. Извънредното положение и изолацията са необичайни събития и всички произтичащи от тях резултати, повишават нивата на стрес. За да го сведете до минимум, започнете с прецизния избор на мебели.

Столът и бюрото, на които работите, не трябва да създават дискомфорт. Подходящите ергономични мебели са гаранция, че след края на работния ден няма да се чувствате уморени или схванати, което ще повлияе благоприятно на цялостното Ви светоусещане. Не забравяйте, че всяка промяна в заобикалящата среда ще Ви се отрази освежаващо. Можете или да смените част от мебелите си или да освежите пространството с нещо ново пъстро и атрактивно. Заобиколете се със свежи цветове.

 

Затруднен работен процес

 

Без съмнение е необходимо работодателите и служителите да отделят все повече време и ресурс в настоящата извънредна ситуация, за да запазят установения ритъм на работа. Това се утежнява и от факта, че децата също са у дома и няма как да бъдат пренебрегнати, разсейващите фактори са много, а личното пространство - ограничено. Именно в тази ситуация е препоръчително работодателят да осигури както техническото обезпечаване на служителите си, така техния комфорт чрез снабдяването с подходящи офис мебели. Така служителите ще са още по-концентрирани и изпълнителни и ще се чувстват обгрижени. Ако все пак това не е част от възможностите на фирмата, препоръчваме редовни онлайн срещи, всекидневни сутрешни планирания, както и провеждане на обучения за повишаване на квалификацията. А защо не и неофициални екипни вечерни събирания пред екрана.

 

Няколко допълнителни препоръки

Всеки служител има своя начин да се адаптира към промените в нашето съвремие и няма конкретна формула, към която всички трябва да се приспособят. Въпреки че няма как да спазвате същата рутина както в офиса, домашният офис също се нуждае от рутина, към която да се придържате, за да бъдете ефективни. За целта може да следвате следните съвети:

 

  • Определете график за работа от дома и се придържайте към него. Променете го, ако не работи, и опитайте нова рутина.
  • Включете няколко почивки по време на работния ден.
  • Ако е възможно, създайте домашно работно място, което да прилича на това в офиса Ви.
  • При необходимост се свържете с Вашите колеги или бизнес партньори, които са изправени пред същата ситуация.
  • Ако усетите нужда, не се колебайте да поискате помощ, както и да поздравите колегите си с разведряващо съобщение.
  • Използвайте всички налични инструменти за комуникация.
  • Бъдете максимално активни. Независимо дали се протягате по 5 минути няколко пъти на ден или отивате да тичате, най-важната цел е да интегрирате някаква форма на движение в деня си.
  • Дишайте. В идеалния случай - навън, за да подишате чист въздух и по възможност да се изложите на слънце (имунната система се нуждае от витамин D). Проветрявайте редовно дома си и особено стаята, в която работите.
  • Открийте коя е подходящата за Вас релаксираща дейност, която да ви осигури необходимата почивка от работата и семейството. (Преглеждането на социалните мрежи и тревожните новини от света не се брои и има обратен ефект.)
  • Останете търпеливи и позитивни и устойте на изкушението да проверявате новините през цялото време.

 

Не забравяйте и всички позитивни неща, които Ви носи хоум офисът, и се фокусирайте върху тях, за да сте спокойни и щастливи. Използвайте времето, с което разполагате, за  да бъдете с близките си. Спортувайте, направете дълго отлаганите промени в дома си и започнете онзи курс, за който не сте имали възможност преди.

 

Ако все още сте в търсене на перфектното обзавеждане за Вашия хоум офис, онлайн страницата на ChairPro е правилното място, където ще откриете всичко необходимо. Не се колебайте да се свържете с нашия екип за консултация.

Прочети следващата

Подлакътиците – ключът към перфектната ергономия

Подлакътиците – ключът към перфектната ергономия

Какво трябва да знаете за подлакътниците на офис столовете?   Истината е в детайлите! Тази известна сентенция важи с пълна сила в света на ергономията. Подлакътниците са едни от най-важните и често...

OKAMURA с награда за седма поредна година

OKAMURA с награда за седма поредна година

За седма поредна година японският лидер в обзавеждането OKAMURA получи заслужено отличие с една от най-престижните награди за дизайн Red Dot Аward, което се проведе през месец март.   Партньорът на...