Етикет в офиса - какво не трябва да правите на работното място

Офис културата е изключително важна за всички нас. Като хора, чийто живот се върти около работата в затворено пространство, знаем, че един нещастен офис може да бъде много разрушителна и демотивираща среда за работа.

Въпреки че всички имаме своите индивидуални странности и неща, които карат кръвта ни да кипи, има тригери, които универсално създават враждебна атмосфера на всяко работно място.

 

Най-доброто, което можем да направим сами, е да погледнем собственото си поведение и да се коригираме. Голяма част от времето ще бъдем на автопилот в офиса и може да не осъзнаваме, че може да предизвикаме смут.

Ето 10 неща, които трябва да избягвате, за да подобрите собствения си офис етикет.

 

  1. Не работете, докато сте болен

За много от нас, влизането в непосредствена близост с хора на дневна база може да причини хаос в имунната ни система. Пътуването до работа с влака или автобуса, разговорите със съседа или член на семейството, който току що се е разболял, определено не ни застрахова от болести.

Най-лошото нещо, което можете да направите, е да седите на бюрото си, кашляйки и кихайки. Направете услуга на себе си (и на колегите си), отделете ден-два, за да си починете и да се оправите. Никой не обича колега да киха на всеки 5 минути.

 

  1. Постоянно закъсняване за срещи

Закъсняването на срещите до известна степен пречи не само на шефовете, но  и често може да остави вашите колеги раздразнени.

Отделете си достатъчно време, за да стигнете до всяка среща, независимо дали това е с помощта на календар или напомняне на мобилния си телефон. Какъвто и начин да работи, просто следете срещите си.

 

  1. Не яжте миризлива храна на бюрото си

Въпреки че винаги трябва да имате свободата да ядете всичко, което искате на работа, яденето на нещо, което е с по-остра миризма, може да бъде много разсейващо за близките ви колеги. Още по-лошо ще бъде, ако клиентите са влезли в офиса.

 

Ако не искате да лишите от тази храна, използвайте определеното място за обяд. Вашите колеги, клиенти и шефове ще ви бъдат благодарни за това.

 

  1. Почиствайте след себе си в кухнята

Винаги отделяйте време да почистите след себе си. Ако оставите мръсна микровълнова фурна, нечисти чинии и прибори в мивката, никога няма да спечелите благоразположението на колегите си.

 

  1. Посещавайте работни събития

Всички имаме натоварен живот извън работата, някои повече от други, но е важно да отделите време, за да посещавате работните събития. Най-добрата работна среда е, когато всички се чувстват комфортно един с друг и работният излет със сигурност може да помогне за постигането на това.

  1. Не бъдете прекомерни бъбривци

Има време и място за дълги и разточителни разговри. Те помагат за поддържане на приятелски отношения в офиса и ни предпазват от усещане за прегаряне от работа. Но да знаете кога говорите твърде много, е важно. Най-доброто нещо, което трябва да направите, е просто да се контролирате. Крайните срокове трябва да бъдат спазени и разговорите за това какво сте вечеряли снощи няма да ви помогнат.

 

  1. Пасивно-агресивни нотки

Пасивно-агресивните бележки могат да бъдат забавни, остроумни и дори приятни за четене, но не и когато са насочени към вас. Те могат да създадат опасно ниво на враждебност между колегите, затова сдържайте емоциите си, каквото и да ви струва това..

 

  1. Не бъдете шумни

Независимо дали говорите по телефона, обядвате или разговаряте с колега за снощния футболен мач, опитайте се да не бъдете прекалено шумни. Може да бъде много разсейващо за колегите, докато се смеете на бюрото до тях.

 

  1. Изпращане на ненужни имейли

Когато става въпрос за вътрешни имейли, хората могат да бъдат много мързеливи. Понякога е много по-лесно просто да станете от стола си и да отидете да говорите с човека за минута или две, вместо да разменяте четири или пет имейла в продължение на половин час.

Освен това натискането на този голям бутон „Отговор на всички“, когато само един човек в разговора трябва да прочете това, което имате да кажете, е излишно.

 

 

Мисля, че всички можем да се съгласим, че работата в по-приятелска и продуктивна среда е по-добра от враждебната. За да поддържаме тази атмосфера в офиса, ние първо се вглеждаме в себе си и в това как се държим.

 

По-лесно е да променим собственото си поведение, отколкото поведението на някой друг. Ако някой ви дразни в офиса, не отвръщайте с дребни действия, общувайте и решете проблема по приятелски начин.