Офис културата е изключително важна за всички нас. Като хора, чийто живот се върти около работата в затворено пространство, знаем, че един нещастен офис може да бъде много разрушителна и демотивираща среда за работа.
Въпреки че всички имаме своите индивидуални странности и неща, които карат кръвта ни да кипи, има тригери, които универсално създават враждебна атмосфера на всяко работно място.
Най-доброто, което можем да направим сами, е да погледнем собственото си поведение и да се коригираме. Голяма част от времето ще бъдем на автопилот в офиса и може да не осъзнаваме, че може да предизвикаме смут.
Ето 10 неща, които трябва да избягвате, за да подобрите собствения си офис етикет.
- Не работете, докато сте болен
За много от нас, влизането в непосредствена близост с хора на дневна база може да причини хаос в имунната ни система. Пътуването до работа с влака или автобуса, разговорите със съседа или член на семейството, който току що се е разболял, определено не ни застрахова от болести.
Най-лошото нещо, което можете да направите, е да седите на бюрото си, кашляйки и кихайки. Направете услуга на себе си (и на колегите си), отделете ден-два, за да си починете и да се оправите. Никой не обича колега да киха на всеки 5 минути.
- Постоянно закъсняване за срещи
Закъсняването на срещите до известна степен пречи не само на шефовете, но и често може да остави вашите колеги раздразнени.
Отделете си достатъчно време, за да стигнете до всяка среща, независимо дали това е с помощта на календар или напомняне на мобилния си телефон. Какъвто и начин да работи, просто следете срещите си.
- Не яжте миризлива храна на бюрото си
Въпреки че винаги трябва да имате свободата да ядете всичко, което искате на работа, яденето на нещо, което е с по-остра миризма, може да бъде много разсейващо за близките ви колеги. Още по-лошо ще бъде, ако клиентите са влезли в офиса.
Ако не искате да лишите от тази храна, използвайте определеното място за обяд. Вашите колеги, клиенти и шефове ще ви бъдат благодарни за това.
- Почиствайте след себе си в кухнята
Винаги отделяйте време да почистите след себе си. Ако оставите мръсна микровълнова фурна, нечисти чинии и прибори в мивката, никога няма да спечелите благоразположението на колегите си.
- Посещавайте работни събития
Всички имаме натоварен живот извън работата, някои повече от други, но е важно да отделите време, за да посещавате работните събития. Най-добрата работна среда е, когато всички се чувстват комфортно един с друг и работният излет със сигурност може да помогне за постигането на това.
- Не бъдете прекомерни бъбривци
Има време и място за дълги и разточителни разговри. Те помагат за поддържане на приятелски отношения в офиса и ни предпазват от усещане за прегаряне от работа. Но да знаете кога говорите твърде много, е важно. Най-доброто нещо, което трябва да направите, е просто да се контролирате. Крайните срокове трябва да бъдат спазени и разговорите за това какво сте вечеряли снощи няма да ви помогнат.
- Пасивно-агресивни нотки
Пасивно-агресивните бележки могат да бъдат забавни, остроумни и дори приятни за четене, но не и когато са насочени към вас. Те могат да създадат опасно ниво на враждебност между колегите, затова сдържайте емоциите си, каквото и да ви струва това..
- Не бъдете шумни
Независимо дали говорите по телефона, обядвате или разговаряте с колега за снощния футболен мач, опитайте се да не бъдете прекалено шумни. Може да бъде много разсейващо за колегите, докато се смеете на бюрото до тях.
- Изпращане на ненужни имейли
Когато става въпрос за вътрешни имейли, хората могат да бъдат много мързеливи. Понякога е много по-лесно просто да станете от стола си и да отидете да говорите с човека за минута или две, вместо да разменяте четири или пет имейла в продължение на половин час.
Освен това натискането на този голям бутон „Отговор на всички“, когато само един човек в разговора трябва да прочете това, което имате да кажете, е излишно.
Мисля, че всички можем да се съгласим, че работата в по-приятелска и продуктивна среда е по-добра от враждебната. За да поддържаме тази атмосфера в офиса, ние първо се вглеждаме в себе си и в това как се държим.
По-лесно е да променим собственото си поведение, отколкото поведението на някой друг. Ако някой ви дразни в офиса, не отвръщайте с дребни действия, общувайте и решете проблема по приятелски начин.