ДИЗАЙН по време на криза

Макар много учреждения и публични пространства да отвориха врати, има едно нещо, което остава устойчиво по време на кризата от COVID-19 - работата от вкъщи. Големи международни компании дори плащат между 300 и 700 лв. за разходи, свързани с оборудване у дома. Най-честите превантивни мерки са избягване на струпване в офиса и работа на смени. Но успоредно се усеща и зараждане на нов дизайн на работните пространства.

“Затваряне” на офиса

В последните години open space офисите набираха все по-голяма популярност, но тази тенденция се обръща. Експертите в обзавеждането все повече ще се насочват към затворени пространства, които максимално добре да отделят хората. Един от най-ефективните начини за това е чрез преградни панели. Освен че изолират шума, те качествено възпират и въздушните струи и същевременно прибавят интересен акцент в дизайна чрез разновидностите си - висящи от тавана, прикрепени на стена или поставени между самите бюра.

Иновации при поддържането на здравословна среда

Освен “видимия” дизайн, прогнозите са, че ще бъдат въвеждани все повече иновации и при методите за дезинфекции и поддържане на здравословна работна среда. Актуални в момента са ултравиолетовите бактерицидни лампи. Предимството им е, че са компактни и спестяват време и средства, в сравнение с традиционните методи за почистване. Могат лесно да се закрепят за всички видове повърхности - бюра, плотове, столовете. Друг акцент ще са подобрените климатични системи, както и диспенсърите с препарати за дезинфекция, които ще стават все по-често неотменна част от работния пейзаж.

Текстилът се завръща

Един от материалите, които ще се използват все по-често при офиса, е текстилът, заради свойството му да не задържа микроби и вируси. Освен това той се съчетава добре с всичко - от пластмаса, до дърво и метал. Не на последно място - шумоизолира. Почистването му също е улеснено - с вода и сапун.