Болката се "завърта"... от шията!

Много често комплексната болка в раменете, гръбначния стълб и ръцете се дължи на една единствена причина - напрегнати и претоварени вратни мускули.

Идеалната поза, която щади тази важна част за спокойствието ни е следната - изправена глава, така че ушите да се намират точно над раменете. Тогава тежестта на главата е изцяло балансирана върху шийните прешлени.

Проблемите започват, когато главата е наклонена напред. Тогава се случва следното:

-Поне два или три пъти се увеличава тежестта, която пада върху шийните прешлени.

-Мускулите на шията и горната част на гърба се претоварват, борейки се да уравновесят гравитацията при наведената напред глава. В резултат мускулите стават по-податливи на болки и спазми.

-Раменете също страдат от тази поза, тъй като и те заемат необичайна позиция, като неизбежно се сгъват напред. А това води до болки и при тях.

-Други последствия от често неправилно натоварване на врата могат да бъдат главоболие, болки в челюстта, намален дихателен капацитет и нарушен баланс.

Как да се избавим от болката във врата?

Ако тя не е вследствие от травма или не се е превърнала в хронична, можем да се лекуваме сами. В другия случай трябва да се обърнем към специалисти.

Няколко трика:

-Почивка - при състояние на релакс, мускулите могат да се самолекуват и болката да отшуми.

-Масаж, поне два пъти седмично.

-Изправената глава, която не натоварва врата, може да се стимулира чрез ергономичен стол с подглавник, който дава опора и не позволява несъзнателното навеждане напред.

-Подвижната стойка за компютър също е добър вариант, защото така мониторът се нагажда спрямо нашите предпочитания, вместо да бъде обратното.

-Гореща струйка върху шията под душа би облекчила болките. И обратно - ледени кубчета, увити в кърпа, също ще успокоят временното неразположение.