Болката се "завърта"... от шията!

Как да се справите с болките във врата?

 

Много често комплексната болка в раменете, гръбначния стълб и ръцете се дължи на една единствена причина - напрегнати и претоварени вратни мускули. Често статичната поза, която заемат работещите на бюро, води до скованост, която постепенно става все по-болезнена. По-тежките случаи могат да включват остра и пареща болка, която не позволява на шията да се движи свободно.

 

Ако разберем всъщност от къде произхожда този често срещан здравословен проблем, ще осъзнаем и какво точно трябва да направим, за да го отстраним.

 

Идеалната поза, която щади тази важна част за спокойствието ни е следната - изправена глава, така че ушите да се намират точно над раменете. Тогава тежестта на главата е изцяло балансирана върху шийните прешлени.

 

Проблемите започват, когато главата е наклонена напред. Тогава се случва следното:

 

-Поне два или три пъти се увеличава тежестта, която пада върху шийните прешлени.

 

-Мускулите на шията и горната част на гърба се претоварват, борейки се да уравновесят гравитацията при наведената напред глава. В резултат мускулите стават по-податливи на болки и спазми.

 

-Раменете също страдат от тази поза, тъй като и те заемат необичайна позиция, като неизбежно се сгъват напред. А това води до болки и при тях.

 

-Други последствия от натоварването на врата могат да бъдат главоболие, болки в челюстта, намален дихателен капацитет и нарушен баланс.

 

Как да се избавим с болката във врата?

 

Ако тя не е вследствие на травма или не се е превърнала в хронична, можем да се лекуваме сами. В другия случай трябва да се обърнем към специалисти.

 

Ето какво можете да направите, когато първите проблеми на скованост и болка във врата се появят на работа:

 

Правете кратки почивки

Работата в офиса може да е много стресираща и вглъбяваща. Въпреки това намерете време или по-скоро причина да ставате от компютъра си и да се разходите. Основателна причина може да бъде да си направите чаша ароматно кафе или да си вземете вода. Разходката, колкото и кратка да е тя, засилва кръвообращението и помага да раздвижите цялото тяло, включително и мускулите на врата.

 

Направете си топлинна или ледена терапия

За да намалите отока, можете да приложите студен компрес на схванатото място. Ако сте в офиса и разполагате с кърпа и топла вода, можете да си направите и топъл компрес. На някои хора им се отразява добре и редуването им.

 

Разтягайте се и си правете масаж

Разтягането може да бъде извършвано, дори без да ставате от работното си място. Просто раздвижете плавно главата напред, назад и настрани. Можете да подпомогнете кръвообращението и да раздвижите схванатите мускули на врата с лек масаж.

 

Как да предотвратите тежките и хронични болки във врата?

Обикновено схващанията на врата могат да продължат няколко дни. Дори при такива случаи много хора продължават да работят, без да обръщат внимание на дискомфорта, който с времето се усилва.

 

Следващите съвети ще Ви помогнат да облекчите състоянието си и да избегнете усложненията:

 

Подходяща стойка

Обърнете внимание на стойката, която заемате, докато работите. Ако тя не е неутрална и без напрежение, това означава, че увреждащите процеси вече са започнали и зависи от Вас да ги спрете. Гръбначният стълб е в най-добрата поза, когато ушите са точно над раменете. За да помогнете на тялото си да заема оптимална поза при седене, използвайте ергономичен стол с подлакътници, лубмална опора и подглавник, които могат да се регулират спрямо нуждите Ви. Дълбочината на седалката също трябва да може да бъде променяна.

 

За да се справите с инстинтивния навик да издавате главата си напред, с цел да имате по-добър поглед върху екрана, Ви съветваме да използвате ергономична стойка за монитор. Така ще можете лесно да определяте позицията му и няма да се налага да напрягате тялото си, като го извъртате спрямо монитора. Важно е горната част на рамката на монитора да е на височината на очите Ви или малко под тях и да спазвате една ръка отстояние. Ъгълът на наклон трябва да не е повече от 30-40 °.

 

Обърнете внимание как използвате телефона си

Когато разговаряте по телефона, ще забележите как накланяте главата си напред и настрани. Ако работата Ви е свързана с чести телефонни разговори, това със сигурност създава напрежение в мускулите на врата. За да избегнете това можете да използвате слушалки или високоговорител, стига да не пречите на останалите си колеги.

 

Движете се възможно най-много

Не само честите почивки и разходки са важни. Ако можете да си осигурите оборудване, което да стимулира движението, това ще Ви помогне да избегнете статичната поза. За целта използването на височинно регулируемо бюро би било много полезно. То ще предостави възможност да работите и в изправено или полуизправено положение, без това да смущава или прекъсва работата Ви.

 

Болката и сковаността на врата е проблем, който се среща най-често сред седящите професии и оказва голямо влияние върху продуктивността и концентрацията. Прилагането на поне някои от споменатите препоръки ще Ви помогне да облекчите състоянието си да сте по ефективни на работа.

 

На страницата на ChairPro ще откриете голямо разнообразие на ергономични мебели и аксесоари, които ще помогнат да поддържате здравето си. За да направите най-добрия избор, свържете се с екипа ни. Тествайте продуктите ни в шоурумите на ChairPro в София и Пловдив.