Без болки в гърба и кръста? Решението е в офис стола!

Изисква ли работата ви да седите 40 и повече часа седмично? Ако отговорът е да, е силно препоръчително за доброто ви здравословно състояние да следвате някои прости правила за ергономия на вашето работно място. Това несъмнено би предотвратило напрежение и болка в областта на врата, гърба, коленете и бедрата, дори и увреждане на зрението. За да избегнете последиците от всичко това и да не измъчвате тялото си, следвайте нашите съвети:

Правилна височина и дълбочина на седалката

Изберете стол, който е ергономичен и притежава разнообразни функции за регулиране както във височина, така и в дълбочина. Трябва краката да имат добър контакт с пода и да могат да се движат свободно. По този начин ще се намали последствието от обездвижването - изтръпването. Специалистите препоръчват дълбочината на седалката да e 5 см от свивката на коляното, а височината на седалката и облегалката да са съобразени с ръста. Гърбът трябва да е изправен и максимално назад. Не забравяйте, че трябва да има и поне 3-4 пръста разстояние между вътрешната част на коляното и седалката.

Не подценявайте монитора

За да помогнете на врата ви да остане отпуснат, без напрежение и в нормална позиция, мониторът трябва да бъде директно пред вас – на разстояние между 60 и 80 сантиметра от лицето. Най-лесният ориентир е дължината на ръката ви. Освен това мониторът трябва да е малко под нивото на очите. Ако е правилно поставен, това ще позволи и главата да не се навежда или изправя повече от необходимото и така ще липсва напрежение и умора в трапецовидния мускул. Изберете клавиатура, която да е с до 15 градуса наклон. За правилната стойка на монитора, може да помогне специална стойка, която е разработена за прецизно регулиране на индивидуалните ви нужди.

Редовно ставане от стола

Най-ергономичният стол е този стол, който може да се движи и регулира възможно най-много. Въпреки това е изключително важно да не забравяме изправянето средно на всеки 40 минути. Една кратка разходка или разтягане може да противодейства осезаемо на негативните ефекти от продължителното седене и да ангажира мускулите за добра стойка. За да се чувства тялото ви максимално добре, добър вариант би бил и регулируемо бюро, което дава възможност за работа в изправено положение.