Без болки в гърба и кръста? Решението е в офис стола!

Елиминирайте болките в гърба и кръста с няколко лесни и важни стъпки, които ще Ви помогнат да работите с изправена стойка.

 

Изисква ли работата Ви да сте седнали 40 и повече часа седмично? Ако отговорът е да, е силно препоръчително за доброто ви здравословно състояние да следвате някои прости правила за ергономия на работното място. Това несъмнено би предотвратило напрежението и болката в областта на врата, гърба, коленете и бедрата, дори и увреждане на зрението. За да избегнете последиците от неправилната стойка и да не измъчвате тялото си, следвайте нашите съвети.

 

Основната причина за болката

 

Основна причина за болките в гърба и кръста е използването на неудобен офис стол и като цяло статичната неправилна поза, която увеличава стреса в гърба, раменете, ръцете и краката и допринася за големия натиск към мускулите на гърба и гръбначни дискове.

 

Какво се случва, когато използвате неудобен офис стол?

Когато седите дълго време на офис стол, Вие естествено заемате неправилна поза, като накланяте тялото си или стола и така тази поза може да пренатяга гръбначните връзки и да напряга дисковете и околните структури в гръбначния стълб. С течение на времето неправилната седнала стойка може да увреди гръбначните структури и да допринесе за болки в гърба и кръста.

 

Решението – ергономичен офис стол!

 

Ергономичният офис стол е инструмент, който при правилна употреба може да помогне на човек да увеличи максимално поддръжката на гърба и да поддържа добра стойка, докато седи. Просто притежаването на ергономичен офис стол обаче не е достатъчно. Също така, необходимо е офисният стол да се приспособи към пропорциите на тялото на човек, за да се подобри комфортът и да се намали утежняването на гръбначния стълб.

 

Как да ползвате офис стола си?

 

Първата стъпка при настройването на офис стола е да се установи желаната височина на бюрото или работната станция. Това решение се определя предимно от вида работа, която трябва да се извърши, и от височината на лицето, което използва офис стола. Най-доброто и гъвкаво решение е избор на регулируемо бюро, при което височината може да варира според Вашите нужди.

 

След като установите работната станция, може да нагласите ергономичния стол според пропорциите на тялото си. Ето няколко съвета на какво трябва да наблегнете при избора и употребата на офис стола:

 

  • Добра опора на краката

Изберете стол, който е ергономичен и притежава разнообразни функции за регулиране както във височина, така и в дълбочина. Трябва краката да имат добър контакт с пода и да могат да се движат свободно. По този начин ще се намали последствието от обездвижването - изтръпването. Ако нямате добра опора на краката, може да решите това чрез регулируема подложка за крака.

 

  • Дълбочина и височина на седалката

Специалистите препоръчват дълбочината на седалката да e 5 см от свивката на коляното, а височината на седалката и облегалката да са съобразени с ръста. Гърбът трябва да е изправен и разположен максимално назад. Не забравяйте, че трябва да има и поне 3-4 пръста разстояние между вътрешната част на коляното и седалката.

 

  • Лакътна мярка

Седнете удобно и възможно най-близо до бюрото, така че горната част на ръцете Ви да е успоредна на гръбначния стълб. Облегнете ръцете си върху работната повърхност (напр. десктоп, компютърна клавиатура). Ако лактите ви не са под ъгъл 90 градуса, регулирайте височината на офис стола си нагоре или надолу. Най-добрите ергономични столове предлагат и регулируеми подлакътници, които увеличават комфорта и възможностите за настройка.

 

  • Поддръжка на гърба или лумбална опора

Долната част на гърба ви трябва да бъде притисната към стола и трябва да има възглавница или вградена лумбална опора. Наличието на такава кара долната част на гърба да се извива леко, така че да не се спускате напред или надолу по стола, защото така ще се уморите с течение на времето. Тази функция на стола е от съществено значение за минимизиране на натоварването на гърба и кръста. Никога не се спускайте напред в офис стола, тъй като това поставя допълнителен стрес върху структурите в долната част на гърба и по-специално върху лумбалните дискове.

 

Не подценявайте монитора

 

За да помогнете на врата ви да остане отпуснат, без напрежение и в нормална позиция, мониторът трябва да бъде директно пред вас – на разстояние между 60 и 80 сантиметра от лицето. Най-лесният ориентир е дължината на ръката ви. Освен това мониторът трябва да е малко под нивото на очите. Ако е правилно поставен, това ще позволи и главата да не се навежда или изправя повече от необходимото и така ще липсва напрежение и умора в трапецовидния мускул. Изберете клавиатура, която да е с до 15 градуса наклон. За правилната стойка на монитора, може да помогне ергономична стойка за монитор, която да регулирате според нуждите си.

 

Редовно ставане от стола

 

Най-добрият ергономичен стол е този стол, който може да се движи и регулира възможно най-много. Въпреки това е изключително важно да не забравяме изправянето и раздвижването на всеки 40 минути. Една кратка разходка или разтягане може да противодейства осезаемо на негативните ефекти от продължителното седене и да ангажира мускулите за добра стойка.

Заповядайте на страницата на ChairPro, където ще откриете разнообразие от иновативни ергономични решения, които ще подпомогнат работата от дома или офиса. Нашите мебели са създадени, за да доставят така необходимия комфорт и здравословни условия, без които продуктивната работа и концентрацията се превръщат в предизвикателство. Свържете се с екипа ни, който с удоволствие ще Ви помогне в избора на най-подходящите за Вас мебели.