Да, това е възможно! Може би не знаете, но има редица упражнения, които можете спокойно да правите, докато седите на стола във вашия офис. Всички искаме да сме красиви и да имаме хубаво и здраво тяло, но след цял ден работа или учене, вечер просто ни се спи и нямаме сили за никакви тренировки. Има само един изход от това положение – да използваме дори и седящите моменти от ежедневието си за упражнение.

Ние от Chairpro.bg ще ви покажем 6 офис упражнения, предвидени именно за работното ви място. Благодарение на тях ще се почувствате по-свежи и тонизирани през целия работен ден, както и  ще подобрите вашето цялостно физическо състояние. Сигурни сме, че и вашите колеги с удоволствие ще се присъединят към вас.

 

Упражнения за тонус и здраво тяло докато седим в офиса

Упражнение за предната част на бедрата
За целта седнете на ръба на вашия стол и поставете стъпалата си едно до друго.  Съберете колене. Гърбът ви трябва да бъде изправен. Изправяйте първо лявото, след това дясното коляно, изпъвайки пръстите на краката към себе си в контра-шпиц. Повтаряйте упражнението 20-тина пъти, последвано една минута почивка. Направете 5 такива серии.

Упражнение за задната част на бедрата
Докато седите на стола си поставете вашите стъпала на широчината на раменете. Изправете гърба си и стегнете коремните мускули. Редувайте ляв и десен крак като натискате с пета пода за 5-7 секунди. Това упражнението трябва да се повтори най-малко 10 пъти за всеки крак. Направете 2 или 3 серии.

Упражнение за врат
Застанете на стола си стабилно и удобно. Завъртете врата си наляво без да позволявате раменете да се завъртат. Повторете в обратната посока. Направете 20-тина повторения.

Упражнение за ръце
Притиснете лакти към тялото си и опрете длани от долната страна на вашето бюро. Напрегнете мускули да „повдигнете“ бюрото за 5-7 секунди, след което отпуснете. Упражнението трябва да се повтаря, докато започнете да усещате леко парене в мускулите на ръцете.

Упражнение за гръдните мускули
Седнете на ръба на стола, изправете гръб и обгърнете подлакътниците на стола така, че предмишниците и лактите ви да са от външната страна. След това напрегнете мускулите си, за да съберете подлакътниците към себе си. Повторете 15-20 пъти, като задържате между 5 и 7 секунди.

Упражнение за коремните мускули
Седейки на стола, изведете лакти леко назад с дланите напред. Съберете колене и повдигайте леко краката. Гърбът ви трябва да остане изправен. Повторете упражнението най-малко 30 пъти.

 ******

И накрая, според направените научни изследвания – колкото по-често правите почивки, докато седите на стол, толкова по-малко са вредите от това седене за вашето тяло. Това важи също и за хората, които имат възможност да тренират или спортуват често. Тоест, независимо дори да правите лицеви опори всяка вечер, много полезно за вас е да се изправяте от стола за двайсетина секунди през половин или един час. Можете да отидете до вашите колеги, вместо да им изпращате имейл или да се изправите от стола, докато говорите по телефона. Тези наглед малки неща могат да окажат положително въздействие за вашия тонус и здраве.