Стресът на работното място все повече нараства в световен мащаб. 40% от работещите изпитват напрежение от работата си, и то не поради неудоволствие, а поради други фактори – упоритост, себедоказване, конкуриране, старание за спазване на кратки срокове с много обем работа… Стресът е неизбежен. Но за да не го задълбочаваме и да не позволяваме да се развива на по-дълбоки нива, е нужно да направим няколко прости упражнения:

Започнете деня си с усмивка!

Станете не един, а два часа по-рано от необходимото. Щом отворите очи, усмихнете се! Нямате представа колко добре действа това. Може на стената срещу вас нарочно да си закачите шеговита табелка с надпис „Усмихни се“!

Направете си здравословна вкусна закуска, най-добре енергийно зареждаща.

Не тръгвайте за работа в последния момент! Дори подранете! Така ще излезете спокойни от вратата си, с чистото съзнание, че не сте забравили нещо или че не сте оставили включен уред.

Изяснете изискванията към вас

Много често ние не знаем какви са очакванията от нас, а смятаме, че колкото повече работа свършим, толкова по-доволни ръководители ще има. Не е точно така. Направете ясен разговор с шефа си (ако вече не сте го направили) какви точно очаквания има от вас и за какви срокове. Така вие самите ще се организирате много по-добре и ще имате ясна база, от която да се развивате нагоре в способностите си.

Избягвайте конфликтите!

Конфликтите на работното място са неизбежни. Много хора, в едно и също помещение, всеки ден… Няма как. Но задълбочат ли се, това вреди и емоционално и физически. Да не говорим, че абсолютно пречи за работата и за постигане на целите за цялостния продукт или услуга на фирмата. Има конфликтни хора, които винаги търсят причина за спречкване. Просто ги избягвайте! Когато назрее спор, свързан с доказване на единия над другия или оспорване на качеството ви на работа (не от шеф), приемете го с усмивка! Не спорете! Спорът означава борба за доказване. Приемете критиката и или изкажете мнението си със покоен тон и без напрежение и отбележете, че имате много работа и сега не можете да отделите време за повече коментари. Не се опитвайте да се доказвате , че сте по-правият. Това само ще задълбочи конфликта.

Обедна почивка!

Някои хора пренебрегват обедната почивка и я използват, за да довършат неотложните си задачи. Но това е грешен подход. Задължително трябва да се почива. По-дълго на обяд (избягвайте да говорите за работа, а насочете мислите си към хоби или нещо, което ви е приятно и ви действа разпускащо!). Правете и кратки почивки на всеки 15 минути, особено ако работата ви е свързана с непрекъснато седене и с компютър. Някои столове, които разполагат с люлеещ ефект или лумбална масажираща основа или пък със силен наклон на седалката, могат да ви помогнат за релаксиращите моменти. Такива можете да откриете в секцията ни „Ергономични офис столове“.

Търсете удобството в офиса! От стола започва всичко!

Прекаленият шум в офиса, неудобното разположение на стола, скърцането на врати и мебели, са все фактори, които не осъзнаваме, но категорично допринасят за усилване на стреса на работното място. Има шумоизолиращи стени, които можете да поставите между вашето бюро и това на шумния колега. Вече много мебели за офиса се произвеждат така, че да не вдигат шум и да не се местят изненадващо (самозаключващи се колеца на столовете, протектори за под, безшумни и анти-шок механизми за регулиране). Не на последно място – вземете си удобен стол! Най-новото поколение ергономични столове разполагат с всякакви екстри, които да отнемат напрежението в гърба, врата и лактите. Те се движат заедно с вашите изисквания за удобство. За справка – секцията ни с ергономични столове.

Слушайте музика по пътя към дома

Борбата със стреса от дългия ден, с любимата ви музика на път към вкъщи, ще ви направи по-малко стресирани и по-добре подготвени за предизвикателствата на следващия ден.