В съвременния свят все повече хора започват да работят от вкъщи, освен обичайните фрийлансъри и предприемачите със стартиращ бизнес. А и съвременната дигитализация и глобални връзки позволяват на хората все повече да работят от дома. Освен това, работата в домашни условия е атрактивна, защото позволява сами да разпределяме свободно си време, да прекарваме допълнителни часове със семейството си и като цяло да се радваме на повече  свобода.

Така домовете ни се превръщат в новите офис пространства. За да бъдем максимално продуктивни и здрави, вкъщи също трябва да се съобразяваме с основните ергономични принципи.

Обикновено стаята, в която работим, е уютна и приятна, по наш вкус. Но въпреки това, ако пространството не е организирано по ергономичен начин, това може да доведе до здравословни проблеми.

Добре е да си осигурите отделна, изолирана от шум стая. Но функцията ѝ също е от значение. Ако извършвате работните си задължение в спалнята, бихте могли да навредите на съня си. Как? Ами мозъкът ви ще започне да свързва спалнята с работа и ще ви държи в будно състояние, когато реално е време за почивка.

Също така трябва да се обърне внимание на разположението на мебелите, компютъра, мястото за сядане или изпълнение на задачите, както и на осветлението. Височината на екрана на вашия компютър или лаптоп е добре да бъде малко под или малко над височината на очите ви, с подходящ наклон за оптимално гледане.

Обърнете внимание на стола, на който седите. Ако обичате да работите, излегнати на дивана и с лаптоп на колене, то това със сигурност ще навреди на вашия гръб, стойка и врат. Най-добрият вариант да се чувствате удобно и комфортно, е да си осигурите стабилен и ергономичен стол, дори и вкъщи. Това е от изключително значение, за да може да нагласяте височината на седалката, да имате добра опора за кръста и да си осигурите прав ъгъл при свивката на коленете. Столът трябва да е с мека седалка и заоблен край, за да не се притискат долните крайници и да не се появяват затруднения в кръвоснабдяването им. Липсата на подлакътници и бюро отпред (докато седим на дивана) ще предизвикат бързо болка в китката, която управлява мишката в този момент под възможно най-неправилния ъгъл. Да не говорим, че не съществува никаква лумбална опора и такава за врата, което автоматично води до схващания и болки.

Ергономичният стол ще ви помогне да намалите напрежението. Напрягането на мускулите на гърба и раменете причинява поредица от проблеми, които човек първоначално не усеща в домашна обстановка. Затова се уверете, че се чувствате комфортно и се старайте да оптимизирате максимално вашия дом, ако го използвате като работна среда.

Инвестицията в ергономичен стол би подобрила вашата продуктивност и здраве. Може да разгледате подходящи предложения сред линиите ERGO JOY, ЕRGOPRO SE и ERGO LUX, които са съобразени с най-модерните ергономични изисквания по време на работа.