Най-вероятно знаете, че на работното бюро може да бъде опасно за вашето здраве. Седенето твърде много се появи като обстоятелство пряко засягащо човешкото здраве.  Докато прекарвате дълги часове в офиса трябва да сте убедени, че правите всичко възможно гръбначния ви стълб да не се увреди.

1. Изберете си подходяща поза

Седнете възможно най-близо до бюрото си, като горната част на ръцете са успоредни на гръбнака, като работите с лакти сгънати на 90 градуса. Също така краката трябва да са сгънати на 90 градуса при коленете. Опитайте се да поддържате тази работна позиция доколкото е възможно, защото тя предпазва гръбначния ви стълб.

2. Не сядайте твърде високо

Към края на работния ден глезените на човек се подуват с 6-8%. При хора с проблеми с кръвообращението подуването може да се увеличи до 10-15%. Седейки на стола твърде високо може да допринесе още в този процес. За да бъде здравословна височината, на която седите се препоръчва да е 16 до 21 см. от земята. По-голяма височина не е добра за вашето здраве.  

3. Повдигнете височината на работния си плот

Ако е необходимо работното бюро трябва да бъде повдигнато. Това се налага особено ако сте необичайно висок. Повдигането на височината на стола и на бюрото в този случай ще спасят гърба ви от наистина ненужно натоварване.

4. Подкрепете гърба си

Основен принцип при много ергономични столове е позицията на гърба и това гърба ви да се чувства комфортно по време на работа. Добре направената седалка е много важен елемент за здравето на гръбначния ви стълб. Стремете се да седите близо или точно в 90 градусов ъгъл, защото иначе гръбнака ви се натоварва и при продължителна работа в грешна поза можете да понесете изкривявания, които не се възстановяват.

5. Седнете на височината на монитора си

След като сте седнали удобно, в правилна поза и гърба ви е подкрепен друго важно условие е монитора ви да е разположен точно на линията на зрение. Ако работите на лаптоп с по – малък екран и размери не се колебайте да го повдигнете чрез купчина книги или да го поставите върху кутия, така че да е точно на нивото на погледа ви. В противен случай натоварвате изключително нездравословно врата си.   

6. Нагласете своя подлакътник

Подлакътниците играят важна роля за намаляване на напрежението върху врата и раменете при продължителна работа. Правилната поза е ръцете да са леко повдигнати спрямо нивото на раменете. Така запазвате раменете и гърба си от допълнително напрежение.