В дни с много работа в офиса, на всеки му се е налагало да хапва директно на бюрото пред компютъра. В такива напрегнати моменти е важно да обърнем внимание на храната, която ще приемем, както и на комфорта, който бихме могли да си създадем. Най-лошият начин да задоволим апетита си е емоционалното хранене, в което просто взимаме първата ни попаднала храна, обикновено богата на въглехидрати и мазнини. Хапването на стола в офиса трябва да се случва осъзнато, за да не вредим на тялото си и да намалим нивата на стреса.

Ако често ви се случва да се храните в офиса пред компютъра, тогава трябва да обърнете внимание на следните неща:

- Задължително се раздвижете след консумиране!

- Не гълтайте големи парчета в бързината – лошото храносмилане ще попречи на концентрацията ви след това.

- Все пак, ако имате кухня в офиса, ви препоръчваме да отскочите до там. Определеното пространство за хранене ви помага първо очите ви да починат от компютърния екран, второ – да смените обстановката, а това ще ви разведри.

Не пропускайте нито закуската, нито обяда

За да сте професионално енергични и ефективни, е добре да внимавате за типа храна, която консумирате в работните часове и малко преди това. За закуска ще ви се отразят добре пресни плодове или овесени ядки с кисело мляко и мед, които да ви снабдят с необходимата сила за деня.

По време на работния ден, е добре да ядете по-малки порции, но на често. По този начин ще подсилите метаболизма си и ще потиснете чувството за глад, а няма и да преяждате.

Пресни плодове и зеленчуци с кисело мляко, пълнозърнести храни и смутита са добри решения за нещо засищащо под ръка.

Разнообразен обяд за повече енергия

За обяд може да приемате повече протеини, които се съдържат в печеното месо и рибата. В комбинация със салати, леща, грах, ориз и пълнозърнест хляб ще си осигурите обяд, богат на редица полезни вещества.

И накъде без водата?!

През целия работен ден се старайте да имате на бюрото си чаша или кана чиста питейна вода, и да изпивате по 1,5 – 2 литра от нея. Приемът на вода подпомага метаболизма на тялото и правилното функциониране на мозъка.

Избягвайте повече от две чаши кафе или чай, съдържащ кофеин и наблегнете на билковите напитки, които ще ви помогнат да намалите стреса.

Старайте се да направите хапването „на стол“, колкото е възможно по-здравословно, за да се чувствате добре, да бъдете в добра форма и да се радвате на повишена работоспособност.