Столът, на който седим, играе важна роля при комуникацията с нашите служители, колеги, клиенти и посетители. В зависимост от това как се чувстват седящите, може да се предопредели развоя на дадена среща. Освен това размерът, дизайнът и видът на стола говорят за позициите на седящите в дадена комуникационна ситуация. Затова е добре при обзавеждането на офис помещения, да помислим предварително, за какви срещи ще бъдат използвани те.

1. Среща с посетители и клиенти

Посетителските столове са най-подходящи за срещи с клиенти. Обикновено те следват изчистена линия и дизайн,  без допълнителни ергономични функции. Така не са задължаващи, осигуряват свобода на движенията (а когато някой за първи път посещава място, винаги се чувства притеснен и има нужда от пространствена свобода).  Тези столове се характеризират с удобна облегалка за внушение на повече спокойствие и сигурност в чужда обстановка. А когато човек се възприема комфортно, преодолява по-бързо притеснението от новото. Функционалността на тези столове се определя и от възможността да бъдат универсално комбинирани с различна мебелировка. Ако искате да създадете допълнителен уют на вашите събеседници и акцент в интериора, то тогава може да заложите и на посетителски кресла или дивани.

2. Среща мениджър - подчинен

Ако във вашата компания йерархичната структура на организацията е от изключително значение, то тогава e хубаво местата за мениджърите да са маркирани с масивни директорски тип офис столове, с високи облегалки и естествена кожа, а мястото на служителя да е определено върху тип посетителски стол отсреща, с по-малко екстри и по-семпъл дизайн. Така се спазва психологическата граница  между взимащия решения и изпълнителя, а и се внушава респект, често необходим за една добра организация на труда. Двата стола е хубаво да са на едно височинно ниво, за да не потиснете прекалено самочувствието на събеседника, той все пак трябва да е в добро психологическо предразположение, за да слуша внимателно и да е полезен за работния процес.

В компании, в които мениджърите са възприемани като част от екипа, е добре всички столове да бъдат от един и същи тип, най-удачно кресла или конферентни столове, например разположени в кръг - даващ еднакви права на всички участници в брейнсторминга или дискусията. Присъствието на директорски стол е най-вече имиджово решение, но пък ергономията му не е за пренебрегване. Съветваме ви да предвидите столове с оптимизиращи стойката функции и за своите служители, за да им  създавате комфорт и стимул за работа. Така ще бъдат отворени за разговор и за разумни общи решения.

3. Срещи на мениджърско ниво

За срещи на високо ниво, могат да бъдат използвани президентски столове и за двете страни. Те се отличават с много допълнителни екстри, функционалност и са направени от висококачествени материали. Те подчертават лидерската функция на двамата седящи, предлагайки удобство и благоразположение към разговора. Изходът от преговорите ще е много по-добър, ако и двете страни се чувстват равноправни  и потопени в комфорта ще взимат по-разумното решение.  

4. Комуникация между колеги

За най-важния капитал във фирмата -  служителите, е хубаво да се изберат столове от ново офис поколение. Те съчетават всички екстри – ергономични са и имат всякакви механизми за регулиране на облегалката, седалката и подлакътниците. В един екип всички трябва да се чувстват равнопоставени, а това се постига с еднаква степен внимание към тях и грижа за оптимизиране на работната среда. Така комуникацията между всички ще е позитивна, без наличие на напрежение и мисли от сорта: „мен тук ме уважават по-малко от еди кой си, който не върши и на половината от моята работа“.

Всички описани типове столове може да разгледате на нашия сайт. В следващата статия екипът на ChairPro ще ви запознае и с най-добрия начин да впечатлите нов клиент чрез собствената си офис среда.