Сковаността и постоянните болки в ставите са неизбежни в офиса. Един от начините да ги облекчим, е да не забравяме да се раздвижваме в офиса. Предлагаме няколко прости практики, които да правим в промеждутъците паузи, препоръчвани от експерти по време на работа. А именно – на всеки 15 минути работа пред компютър, кратка почивка!

Така ще нормализираме кръвообращението, ще разпределим правилно напрежението върху мускулите и ще подобрим общото си настроение и кондиция.

 

Грижа за цялото тяло

На първо място не забравяйте, че на всеки 30 минути трябва да ставате и да се раздвижвате.

1. Докато седите на стола, направете около 10-тина пъти извъртане на тялото, редувайки ляво и дясно. Така облекчавате гърба и кръста, които най-много страдат през дългите часове на стола.

2. Станете от стола и се изправяйте на пръсти около 20-тина пъти, поддържайки права стойка. Така релаксирате цялото тяло. Не забравяйте да смените токчетата с нещо удобно по време на работа!

3. Това го правете по време на обедната почивка, когато няма много хора в офиса или когато сте в тоалетната - изправете се до стена и започнете клекове.

 

Главата и шията

4. Наведете главата напред! Движете я бавно с широки кръгови движения, в едната посока, после в другата. Повторете по 10 пъти във всяка посока.

 

С помощта на облегалката

5. Изправете облегалката така, че да е на 90 градуса. Облегнете гърба и изтеглете ръцете силно нагоре, захванати с преплетени пръсти и с китките нагоре. Повторете 2, 3 пъти, от по 30 секунди!

 

Краката

6. Марширувайте на място за по 3 минути! Така раздвижвате коленете и подутите от седене глезени.

7. Правете си чести разходки, дори докато работите! Например докато водите служебни разговори.

 

Ръцете

8. Правете по 10 кръгчета с раменете напред, а след това назад. Дори докато сте седнали. Правете го често, без ограничение от време.

 

Китките

9. Огънете китките назад, така че пръстите ви да сочат земята. Разтегнете ги! Задръжте така за няколко вдишвания.

10. Опънете едната си ръка напред, с китката нагоре и пръстите надолу, а с другата хванете всеки един пръст и го дърпайте. След това повторете с другата ръка.

11. Изпънете и двете си ръце напред и започнете да въртите китките си в кръгови движения първо на една страна за около 2 минути, после на другата за същото време.

За да улесните упражненията, разгледайте нашите ергономични предложения. Техните приспособления за комфорта на главата, ръцете, гърба, седалището и краката, със сигурност ще ви спестят време за по-малко упражнения.