Типовете офис хора и тяхната продуктивност

Типовете офис хора и тяхната продуктивност

Какви са основните типажи офис служители? Можете ли да се припознаете в някои от тях?

 

Типажите, които описваме, са най-често срещаните в работна среда, но много служители могат да бъдат и от смесен тип. По време на работния процес има риск някои личности да си противоречат, но това може да се предотврати чрез разбиране на различните характери.

 

Със сигурност ще припознаете себе си или някой колега особено ако работите в споделена и населена офис среда. Вижте кои са основните типове офис хора и какви са нашите съвети за тях.

 

  1. Приятелят

Той винаги е готов да те изслуша и е емоционално интелигентен. Но често е по-добър в това да намира решение на чуждите проблеми, а не толкова на своите.

 

Ако Вие сте от този тип, трябва да се концентрирате повече върху себе си и задачите си, защото кариерата Ви зависи от това.

 

  1. Шегаджията

За него няма нищо сериозно или жизненоважно, което да не може да бъде прието с чувство за хумор. Винаги желана компания, намалява напрежението в офиса, но понякога това е нож с две остриета. Лесно разсейва и отнема концентрацията на околните.

 

Ако сте от този тип, то Вие трябва да започнете да се съобразявате с нивото на стрес на колегите си и да сте съпричастни, когато някой се стреми да реши важна и спешна задача.

 

  1. Иноваторът

Иноваторът е машина за нови идеи. Той винаги изобретява нови продукти и услуги, хрумват му иновативни методи за справяне с всяка ситуация. Той действа с толкова голям стремеж, че за него няма невъзможни неща и не се страхува от поемането на рискове.

 

Ако сте такава личност, чудесно е, че сте движещата сила на компанията, но има опасност по-рисковите Ви действия да доведат до разрушителен резултат. Опитайте се да акумулирате енергията си и да действате една идея по-разумно и обмислено.

 

  1. Песимистът

Той е невъздържан, често прави коментари и е по-малко продуктивен от останалите. Обикновено никога не е доволен от нищо.

 

Ако забележите, че често се държите така, осъзнайте, че мърморенето губи време и енергия. По-добре се концентрирайте върху градивното и променете начина по-който гледате на работата си. Така ще си тръгвате от офиса доволни и по-рано.

 

  1. Мъртва тяга

Той е като онзи тип, с който в университета е трябвало да правите групов проект, а той се е включил единствено накрая, за да се подпише.

 

Все се скатава, все не е разбрал, все няма нищо общо. Не излиза с вас по време на обедна почивка, не взима участие в екипната работа и чака с нетърпение да си тръгне. Такъв човек в офиса рано или късно ще трябва да „излезе от сянката си“, защото и повишението ще го подмине.

 

  1. Кречеталото

Винаги има нужда от помощ, от това да си каже какво му е на главата и как не може да се справи с това или онова.

 

Ако съответният е съседът Ви по бюро или е Ваш служител, дайте му индивидуална задача с награда, която да го постави в конкурентна среда с останалите. Тогава ще се концентрира повече и ще придобие самоувереност.

 

  1. Контрол маниакът

Той винаги знае какво и как трябва да се свърши. Често е единственият си коректив и никой друг няма право на мнение.

 

Ако познавате такъв, сближете го с типажа „шегаджия“. Единият няма да се впечатлява, другият няма да се надъхва постоянно и с този прекрасен баланс помежду им работният процес ще се превърне в песен.

 

  1. Вечно извиняващият се

Каквото и да зададете като задача на такъв тип човек, той винаги има оправдание защо не може да изпълни задачата. Той може да се дотолкова да повлияе на работата, че да е причината за неуспеха на компанията. Хората, които никога не поемат отговорност за своите действия и решения се считат за токсични, тъй като липсата им на ентусиазъм може да е пагубно за екипната работа.

 

Ако имате такъв колега или служител, уверете се, че той е наясно, че неизпълнението на задачите си има своите последствия. В същото време е добре се разбере каква е причината за липсата на мотивация и ако тя не се крие в работната среда, може съвсем човешки да му се предложи смяна на позицията или дори освобождаване от длъжност.

 

Ако самият Вие сте такъв човек, направете анализ на причините за присъствието Ви във фирмата. Ако имате нужда от помощ за изпълнението на задачите си, споделете го. Ако всъщност работата Ви подтиска и не виждате начин това да се промени, може би е по-добре да преотстъпите мястото си за друг, който може би мечтае за такава позиция.

 

Дори да имате само наченки на някой от изброените типажи, самоанализът е градивен и здравословен. Преосмислете какви са Вашите цели и стремежи и осъзнайте дали отношенията Ви с останалите са професионални. Прекарваме на работа по-голямата част от ежедневието си и е редно да вършим задълженията си със желание, а добрите колегиални отношения могат само да направят деня ни по-приятен и забавен.

 

За доброто настроение и продуктивността на екипа от голямо значение е и обзавеждането на офис пространството. Удобните ергономични столове и маси ще допринесат за стила и комфорта на работната среда. На страницата на ChairPro ще намерите много вдъхновяващи идеи за Вашето офис обзавеждане. Разгледайте нашите предложения и се свържете с нас, ако имате нужда от консултация.

Прочети следващата

Еко философия в интериора

Еко философия в интериора

Повечето съвременни компании за производство на офис мебели мислят за бъдещето. Или – следят как нито един момент от производството им да не остави отпечатък върху еко равновесието.   Okamura Corpo...

Характеристики на столовете, мислещи за нашето здраве

Характеристики на столовете, мислещи за нашето здраве

Как ергономичните офис столове подкрепят здравето ни и ни помагат да сме по-продуктивни и жизнени?   Ергономичните столове са считани за едно от най-важните оборудвания за офиса, тъй като осигурява...