Swipe to the left

Работа без болки във врата – как да го постигнем?

Работа без болки във врата – как да го постигнем?
22 юли 2020 г. 571 прегледa

Работите в офис и често изпитвате болки във врата или раменете? Спокойно, не сте сами! Според статистиката служителите в офиса са сред най-рисковите групи за развитие на хронични състояния в тази област, които могат да доведат дори до инвалидност, която се развива при 5% от хората с такива проблеми. Ето и кратък наръчник за най-често срещаните причини за този проблем:

Постоянно навеждате главата надолу

Това важи най-вече за лаптоп, но не е изключено и при работа на настолен компютър. Това, което повечето хора правят, когато използват лаптоп, е просто да го поставят на бюрото си или в скута си без да обръщат внимание на здравословната поза. Проучванията сочат, че дори 15 градуса наклон на шията, за да гледате надолу към екрана на лаптопа, удвоява количеството сила, упражнена върху врата. Ако го пренебрегвате болката не само, че тя може да стане хронична, но и да повреди прешлените. Лесният начин да обезпечите ергономичната среда на работа, независимо дали е в офиса или у дома, е да използвате рамо за монитор или подложка, които да придържат главата ви в изправена позиция.

Лоша поддръжка на шията в офис стол

За да не страдате от болки във врата е много важно столът ви да има лумбална опора. По принцип правилната и ергономична поза може да се поддържа и без нея, но само за кратко. Много е важно, когато седите дълго време да не изпитвате напрежение. Когато се облягате назад и подпрете главата си, напрежението автоматично се смъква. Чрез лумбалната опора с времето тялото свиква с правилната поза. Използвайте такава, която пасва на ръства ви и се регулира за максимален комфорт. Разбира се, освен правилните мебели, е важно и да ставате и да се раздвижвате максимално често.

Неправилна позиция на седене

Друга възможна причина за болката във врата и раменете е лошата стойка на седене. Естествена склонност на много хора е след като седят продължително време да започнат да се подпират на бюрото за подкрепа и да придвижват врата си напред. Обикновено причините са умора или поставяне на монитора на твърде далечно разстояние. За да избегнете неприятните ефекти от това е важно да съблюдавате позата на горната част на тялото, да оптимизирате работното си пространство и правите периодични почивки. Седнете с изправен гръб и леко издърпани назад рамене. Вратът ви трябва да е прав, а ушите ви да са подравнени с раменете. Препоръчително е облегалката на вашия офис стол на наклон от 95 до 110 °, за да намалите гръбначния натиск.

Шоурум столовеШоурум съпортШоурум работно времеШоурум паркингШоурум метро
Тестване на мястоПрофесионална консултацияУдобно работно времеБезплатен паркингМетростанция наблизо
Голям избор от столове,
които можете да
тествате при нас
Нашите служители ще
Ви помогнат да изберете
най-подходящите офис мебели
Пон - Пет: 09:00 - 18:00
25 май - неработен ден
Безплатен паркинг за
всички наши клиенти
Само на 200 м. от станция
"Интер Експо Център"
на бул."Цариградско шосе"