Swipe to the left

5 начина да се справим с един милион задачи

6 февруари 2019 г. 822 прегледa

Основната пречка на съвременния човек е прекалената му заетост и невъзможността му да се справя с многобройните си задачи, които понякога вървят успоредно. Много често сутрин нямаме желание да се захващаме с ангажиментите си, които са се наредили на опашката. Друг път сме прекалени оптимисти и от сутринта вярваме, че всичко ще е наред, а накрая на деня сме силно разочаровани, че не сме свършили и 40% от заданията. Къде е разковничето?

 

1.Планирай в началото и в края на работния ден!

Много пъти, захващайки се за най-спешното, изпускаме най-важното. Затова е хубаво сами да прецизираме приоритетите си и в началото на деня да отбележим какви са главните ни цели и да балансираме около тях.

Вместо да губим повечето си време в изчитане на имейли (според изследване прекарваме 13 часа седмично в четене на имейлите), просто да разпределим тази дейност между отделните по-важни и да четем на етапи.

В края на деня е хубаво да планираме за следващи ден. Така си правим сами резюме какво сме свършили и къде не сме предвидили времето си достатъчно добре.

 

2.Фокусирайте се върху 3 важни задачи за ден!

Запишете трите си най-важни задачи в началото на плана за деня и циркулирайте всичките си дейности около тях! Така няма опасност да изгубите време около нещо по-маловажно. Така ще имате и лично удовлетворение всеки ден. Според изследване хората хабят цели 2 часа, за да се възстановяват от разсейващи фактори.

 

3.Направете първо най-досадните си задачи!

Обикновено най-досадните задачи са най-важните. Затова ги избягваме цял ден и ги отлагаме, поради което може да се наложи да стоим в офиса и след работно време. А това е нездравословно. След като свършите „черната работа“, останалото ще ви се стори като песен и ще се справите с него изненадващо бързо.

 

4.Разделяйте дейността си на времеви блокове!

Доказано е, че в рамките на 90 минути можем да бъдем максимално съсредоточени и продуктивни. Разделете задачите си в 90-минутни времеви периоди, в които не правете нищо друго, освен главната си цел и се концентрирате изцяло в нея! Разбира се, можете да ставате от компютъра за 10-тина минути за раздвижване, но не правете прекалено дълги паузи и не губете логическата нишка на задачата!

 

5.Не на мултитаскинга!

Според изследване на Мичиганския университет, продуктивността ни спада с 40%, ако се опитваме да вършим две или три задачи едновременно. Не го правете! Съсредоточете се върху номер едно!

Публикувано в: Полезни статии
Шоурум столовеШоурум съпортШоурум работно времеШоурум паркингШоурум метро
Тестване на мястоПрофесионална консултацияУдобно работно времеБезплатен паркингМетростанция наблизо
Голям избор от столове,
които можете да
тествате при нас
Нашите служители ще
Ви помогнат да изберете
най-подходящите офис мебели
Пон - Пет: 09:00 - 18:00
Събота: 10:00 - 16:00
Безплатен паркинг за
всички наши клиенти
Само на 200 м. от станция
"Интер Експо Център"
на бул."Цариградско шосе"