Swipe to the left

Как да спрем стреса от световна инвазия?

Как да спрем стреса от световна инвазия?
By Iliana Iliana 2 months ago 2557 Views No comments

Според скорошно проучване на "Галъп Интернешънъл", нивата настрес в световен план са се повишили чувствително.

Сред най-засегнатите нации са Гърция, Филипините, Албания... България се нарежда сред по-ниските позиции, но процентът на признали си, че водят стресов начин на живот не е никак малък - 20%. Останалите, които просто не го казват, са много повече.

Според Google Trends, българите основно търсят във връзка с ключовата дума стрес словосъчетания, като паник атака и хронична умора, което ясно показва, че те са сред най-честите състояния, продиктувани от стрес у нас.

Кои са основните причини да живеем в стрес?

Оказва се, че роля играе до голяма степен работата ни или по-точно начинът, по който организираме и извършваме служебните си задължения. В Германия - една от страните, които се славят с най-голяма заетост и работохолизъм, 50% от работещите имат високо кръвно налягане, причинено от напрежение в офиса.

Според CDC’s National Institute of Occupational Safety and Health, американците, които са "на ръба" от стрес в работата, са между 29% и 40%.

Според изследвания в световен план, стресът в работата идва главно от факта, че много от работещите не могат да се справят със задачите си. Интересното е, че това не е заради лични качества, а поради факта, че са зависими от някой друг, който взима решенията. Причината за напрежение е най-вече в ситуацията, че служителят не може сам да управлява контрол върху служебните си ангажименти.

Преди няколко години най-честите причини за стрес на работното място в България бяха главно две. Липса на искрена и честа комуникация между шефа и служителите, което води до най-различни причини да се породи напрежение - лоша организация и комуникация в екипа, състояние на неосведоменост и страх, забавяне на резултатите в работния процес и други. Другата най-честа причина - липса на добро офисно обзавеждане, което се съобразява с комфорта на работещите. За щастие тези тенденции все повече намаляват и в последно време служебната среда се модернизира все повече в управленски и чисто материален план.

Други често срещани причини за напрежение в работата са неразбирателство с колегите, мултитаскинг, физически дискомфорт и липса на правилна организация, която може да идва не само от служителите, но и от шефа.

Стресът започва да се отразява безобидно - с по-често допускане на настинки от имунната система, но може да стигне до по-сериозни последствия, като много високо кръвно налягане например. Ето защо трябва да вземем превантивни мерки, с които да успеем да прекъснем навреме последствията дори от ситуации, които не зависят от нас.

Ето няколко трика:

1.Не правете няколко неща едновременно - няма да ви се получи. Степенувайте задачите по приоритетно и ги вършете една по една. Така вие ще сте спокойни от изпълнението и няма да остане чувството за неудовлетвореност, че нищо не сте свършили, което е единственият резултат при опити да се правите на супермен.

2.Ползвайте задължително обедната почивка!

3.Избягвайте конфликтни колеги!

4.Въведете софтуери за записване на задачи и комуникация между целия екип така, че дори да нямате време, с едно въвеждане да осведомите всички на какъв етап е организацията.

5.Слушайте музика на път към вкъщи.

И още едно важно перо за борба със стреса. Организирайте офис пространството така, че служителите ви да имат сериозна комфортна база за ефективност, добро настроение и самочувствие:

1.Осигурете добре осветено офис пространство. Дневната светлина ни зарежда с енергия и позитивизъм.

2.Осигурете шумоизолиращи прегради между служителите - така ще се откъснат от прекалено шумните колеги или тези, които се вълнуват повече от клюките, отколкото от служебните задачи.

3.Направете работната среда ергономична - с подходящи адаптивни към личните нужди бюра и столове, които се регулират и осигуряват физически комфорт - един от факторите, които могат да преборят стреса на работното място.

4.Въведете място за почивка в офиса, където служителите могат да се оттеглят за 15 минути дори извън обедната почивка, за да поиграят за на джаги или просто да отпочинат с чаша кафе. Бъдете сигурни, че ефектът на концентрацията след това ще действа безотказно.

Ако спазим поне две от тези препоръки, ще сме допринесли с 1% за спасението от световната заплаха от стрес инвазия.

Хигиена, хигиена и пак хигиена… За по-продуктивен ден!

Хигиена, хигиена и пак хигиена… За по-продуктивен ден!
By Iliana Iliana 2 months ago 51 Views No comments

Замисляли ли сте се колко е важно да спазваме чистота на работното място и в прекия, и в преносния смисъл?

Представете си само - отивате сутрин на работа, заварвате бюрото си с купища документи и ненужни предмети, хаотично разхвърляни разнопосочно и се чудите от кое първо да започнете, какво по-напред да захванете.

Ето и няколко начина да извлечем максимума от един работен ден, за да си тръгнем от офиса с удовлетворение.

Принципни мерки:

1.Преминете от хартиена на файл система! Множеството документи отнемат време за подреждане и създават неприятен хаос. Окомплектовайте всичко във файлове, а когато им мине времето, трийте!

2.Всичко по-старо от 6 месеца, няма място върху вашето бюро! Изчистете служебното си пространство от излишните неща!

3.Сложете си таймер. Определете точно време за свършване на дадена задача и ако го надскочите, опитайте се да подобрите рекорда за изпълнение на следващия ден. Спазването на точно време се учи и се превръща в навик до такава степен, че в един момент се слива с биологичния ни часовник и дори нямаме нужда от друг измерител на време.

Организация за деня:

1.Да започнем отзад напред: не, няма нищо общо с хаоса. Просто още от края на предишния ден започва стройната организацията за следващия. Ако си запишете задачките в тефтер или на компютъра за предстоящия работен тур, няма да си занесете стрес от неудовлетвореност вкъщи. Напротив, преспивайки спокойно, защото сте планирали и с ясната представа за предстоящите ангажименти, на сутринта може да се събудите с нова идея по казусите и да започне деня си с мотивация.

2.Сутрин прегледайте плана и отделете важните от не толкова важните задачи.

3.Оставете приказките и разказите за уикенда за обедната почивка! Сутринта до обяд всички работещи са най-активни, така че използвайте това време за имейли или обаждания.

4.Следобеда оставете за креативността. Хапнали сте през обедната почивка, разменили сте няколко думи с колегите, краят на работния ден наближава. Използвайте това лежерно настроение, за да разпрострете мисълта си върху концепции, стратегии, презентации, проучвания или текстове. Те със сигурност ще са сериозна база за първата половинка на следващия работен ден.

5.Според изследване на University of California Irvine, ни отнема около 23 минути, за да се върнем към предишната задача, след като сме отклонили вниманието си от нея. Не допускайте лесната загуба на внимание и се концентрирайте максимално - сложете слушалки, ако колегите наоколо бъбрят. И никакви социални мрежи, интернет или имейли докато не я свършите!

6.Сложете на първо място в дневния план най-трудните задачи, последвани от по-лесните. Обикновено имаме навика да правим обратното, просто защото е по-лесно. Пробвайте обратното, а лесното - оставете за десерт, за да си тръгнете от офиса с усмивка.

Нека има светлина!

Нека има светлина!
By Iliana Iliana 2 months ago 3341 Views No comments

Често не си даваме сметка, но от осветлението зависи нашето настроение. От това дали имаме достатъчно дневна светлина в офиса и дали изкуствената светлина ни помага не само да виждаме, но и да се чувстваме добре, зависи продуктивността ни, позитивната настройка и доброто настроение по време на работа.

Офисите с прозрачни прегради между бюрата и с големи прозорци са сред най-добрите решения. Този тип аранжировка засилва усещането за широко свободно пространство, което от своя страна дава и свобода на креативността и мисълта. Според изследване, продуктивността на служителите се увеличава с 36%, ако дизайнът на офисите е направен по съвременни стандарти за повече дневна светлина. Неслучайно съвременните офис сгради са предимно остъклени и с напълно открити прозорци, без щори.

Доказано е, че липсата на достатъчно светлина води до създаване на безразличие спрямо задачите, които вършим. Освен това ни се приспива, появяват се депресивни състояния и главоболие. Достатъчно светлина води до повече концентрация, комуникативност и положителни емоции.

Количеството светлина се отразява директно на биологичния ни часовник. Доказано е, че хората, които нямат достатъчно светлина в офиса, страдат от безсъние, а тези, които са близо до прозорец и се радват на добра дневна светлина, се радват на здрав сън и по-голяма дневна енергичност.

Избягвайте позиции, при които има хвърлени отблясъци върху монитора или контрастни сенки върху работния плот. Не се препоръчва да се седи с гръб или с лице към прозорец.

Студените светлини (над 5000 К) изострят концентрацията и са подходящи за конферентни зали и помещения за брейнсторминг.

По-топлите светлини (до 3000 К) ни помагат да се чувстваме комфортно и спокойно. Подходящи са за зони за почивка и за срещи с клиенти.

6 причини да имаме цветя в офиса

6 причини да имаме цветя в офиса
By Iliana Iliana 2 months ago 175 Views No comments

Оказва се, че освен колежките, трябва да имаме и от другия, истинския вид цветя в офиса, за да сме жизнерадостни и стимулирани.

Растенията имат свои собствени сили, които внасят спокойствие и творческа настройка във всяко помещение.

Ще изредим поне 6 причини, поради които растенията променят настроения и нагласи във всеки офис.

1. По-малко стрес.

Да работиш, стараейки се да спазваш крайни срокове, да се справяш с много задачи наведнъж и да прекарваш по-голямата част от деня в една стая, наистина може да бъде крайно стресиращо. Но ако внесете част от природата на закрито, могат да станат чудеса.

Тогава хората са склонни да правят по-малко грешки, което от своя страна води до по-продуктивна работна среда. Растенията също така стимулират позитивното настроение на човека, като се борят с тревожни и депресивни мисли и чувства.

2. Растенията подобряват физическото състояние.

Според изследване в Норвегия, растенията подобряват здравето на служителите в офисите. Растенията се борят с болести като умора, обикновени настинки, суха кожа и главоболие. В резултат на това служителите вземат по-малко болнични дни.

3. Растенията намаляват фоновия шум.

Ако вашият офис е в близост до оживен път, трамвайни линии, или просто имате шумни колеги, не се работи лесно и съсредоточено. За щастие, нашите изследвания показват, че растенията абсорбират, отразяват или пречупват фоновия шум. Намаляването на нивата на шума в и около офисните помещения създава по-комфортна и продуктивна работна среда.

4. Растенията помагат за подобряване на качеството на въздуха.

Чували ли сте за „Синдром на болни сгради“? Тази терминология се използва, за да се опишат острите здравни проблеми на лицата, обитаващи сградата, които са свързани с времето, прекарано в тях. Няма специфични причини за СБС, но лошото качество на въздуха, фоновият шум и осветлението са главните фактори.

Стайните растения се справят с някои от тези проблеми, като намаляват нивата на въглероден диоксид, увеличават влажността и намаляват количеството замърсители, като азотен диоксид. Благодарение на фотосинтезата, растенията абсорбират въглероден диоксид и освобождават кислород. Качеството на въздуха се подобрява чрез увеличаване на нивата на кислород, което улеснява дишането.

5. Подобряване на бизнес имиджа на потенциални клиенти и настоящи служители.

Проучвания показват, че растенията в офис пространствата дават на потенциалните клиенти впечатлението, че компанията е надеждна, добре управлявана, топла и приветлива, стабилна и балансирана. Кой би предположил, че добавянето на малко зеленина към работното ви пространство би могло да окаже такова влияние върху психологията на бизнеса?

6. Стайните растения не изискват трудна поддръжка.

За щастие, има редица стайни растения, които живеят добре в условия на слаба светлина и с по-малко поливане и това ги прави лесни за поддръжка.

Болката се "завърта"... от шията!

Болката се "завърта"... от шията!
By Iliana Iliana 2 months ago 3845 Views No comments

Много често комплексната болка в раменете, гръбначния стълб и ръцете се дължи на една единствена причина - напрегнати и претоварени вратни мускули.

Идеалната поза, която щади тази важна част за спокойствието ни е следната - изправена глава, така че ушите да се намират точно над раменете. Тогава тежестта на главата е изцяло балансирана върху шийните прешлени.

Проблемите започват, когато главата е наклонена напред. Тогава се случва следното:

-Поне два или три пъти се увеличава тежестта, която пада върху шийните прешлени.

-Мускулите на шията и горната част на гърба се претоварват, борейки се да уравновесят гравитацията при наведената напред глава. В резултат мускулите стават по-податливи на болки и спазми.

-Раменете също страдат от тази поза, тъй като и те заемат необичайна позиция, като неизбежно се сгъват напред. А това води до болки и при тях.

-Други последствия от често неправилно натоварване на врата могат да бъдат главоболие, болки в челюстта, намален дихателен капацитет и нарушен баланс.

Как да се избавим от болката във врата?

Ако тя не е вследствие от травма или не се е превърнала в хронична, можем да се лекуваме сами. В другия случай трябва да се обърнем към специалисти.

Няколко трика:

-Почивка - при състояние на релакс, мускулите могат да се самолекуват и болката да отшуми.

-Масаж, поне два пъти седмично.

-Изправената глава, която не натоварва врата, може да се стимулира чрез ергономичен стол с подглавник, който дава опора и не позволява несъзнателното навеждане напред.

-Подвижната стойка за компютър също е добър вариант, защото така мониторът се нагажда спрямо нашите предпочитания, вместо да бъде обратното.

-Гореща струйка върху шията под душа би облекчила болките. И обратно - ледени кубчета, увити в кърпа, също ще успокоят временното неразположение.

Как да изберем правилния градински чадър?

Как да изберем правилния градински чадър?
By Iliana Iliana 2 months ago 83 Views No comments

Знаете ли, че първоначално чадърите са използвани за предпазване от слънцето и впоследствие започват да ни пазят от дъжда.

Корените на английската дума за „чадър“ (umbrella) идват от латинското „umbra“, което означава сянка.

Споделяме ви 8 правила, с които да съобразите избора на качествен чадър:

-Материята на сенника на чадъра трябва да съдържа субстанции, които блокират вредното UV лъчение. Такива са например сатен, полиестер и всеки материал, който съдържа микрофибри.

-Колкото е по-плътен материала на сенника, толкова по-добре предпазва от вредните слънчеви лъчи.

-Всеки чадър с UV защита успява да блокира вредните лъчи. Но ако чадърът е в черен цвят, нещата са по-различни, въпреки качествения материал. Този цвят поглъща максимално лъчите, а заедно с тях и радиацията.

-Убедете се, че чадърът, който закупувате, има протективен знак в упътванията или на опаковката! Хубаво е да знаете, че всеки чадър със слънцезащита по-голяма от UPF 30+, е добър щит срещу вредната радиация.

-Избирайки чадър със сребристо покритие, успявате допълнително да намалите достъпа на вреди лъчи. Причината е в отразяването и съответно връщането на максимално количество радиация.

-Когато избирате градински чадър и се предполага, че ще прекарвате дълго време в статично състояние навън, наблегнете на големия диаметър, за максимално покритие.

-Чадърът за плаж е хубаво да е сUPF 50+ или повече. Също така препоръчваме да е с голям диаметър, със стабилен стълб, вентилационни отвори и материя, която е устойчива на вятър.

-Чадър за басейна – съобразете материала на основата. Тя обикновено е от алуминий, дърво или пластмаса. Изберете алуминий, защото е издръжлив на капризите на времето.

Завръщане към детството. В ОФИСА!

Завръщане към детството. В ОФИСА!
By Iliana Iliana 2 months ago 51 Views No comments

Редица изследвания доказват, че здравословната работна среда е тази, в която служителите намират нещо повече от правене на едно и също в сива и скучна среда.

С годините, тенденцията офисът да се разнообразява с елементи, които създават настроение и чувство за свобода, е все по-напредваща.

Доказано е, че спомените и асоциациите за детските игри повишават нивото на хормоните на щастието серотонин и ендорфин. Неслучайно във Великобритания, през последните години все повече фирми търсят съоръжения или оборудване на помещения за игри в офис пространствата си.

Доказано е, че само 15 минути тенис на маса или игра на пинбол се отразява възраждащо на професионалното поведение и концентрацията, а изпълнението на задачи в срок се оптимизира с поне 30%.

Тази тенденция е все по-застъпена у нас и големите компании, главно в ИТ сектора, залагат на стаи за релаксиране с футбол на маса, билярд, малки кошчета за баскетбол в коридора и други.

Компаниите Lego, Google, Skype и LinkedIn залагат на цели помещения, наречени „стаи за игра“ и там инвестициите за забавления на служителите наистина са впечатляващи. В офис сградите им има съоръжения, като неонови пързалки, стени за катерене, турнири по волейбол и какво ли още не.

Игровият елемент по време на работа стимулира креативността и откривателския дух. Има изследване върху животни, че по време на игра се създават нови нервни връзки в мозъка.

И още един трик за завръщане към детството – спомените за волни игри сред природата директно се пренасят в един добре озеленен офис. Колкото повече растения има на работното място, толкова по-наситен свеж кислород получаваме, а това засилва паметта и концентрацията. Освен това е доказано, че зеленият цвят успокоява и енергизира.

Стилове офис обзавеждане

By Iliana Iliana 3 months ago 138 Views No comments

4 фактора, с които да съобразим офис мебелите

By Iliana Iliana 3 months ago 4983 Views No comments

Дрескод в офиса?

By Iliana Iliana 3 months ago 93 Views No comments
Шоурум столовеШоурум съпортШоурум работно времеШоурум паркингШоурум метро
Тестване на мястоПрофесионална консултацияУдобно работно времеБезплатен паркингМетростанция наблизо
Голям избор от столове,
които можете да
тествате при нас
Нашите служители ще
Ви помогнат да изберете
най-подходящите офис мебели
Пон - Пет: 09:00 - 18:00
Събота: 10:00 - 16:00
Безплатен паркинг за
всички наши клиенти
Само на 200 м. от станция
"Интер Експо Център"
на бул."Цариградско шосе"