Swipe to the left

“Хората трябва да разберат, че ергономията не е просто един стол, а всичко, което ни обгражда на работното място”

“Хората трябва да разберат, че ергономията не е просто един стол, а всичко, което ни обгражда на работното място”
By Iliana Iliana 2 months ago 1576 Views No comments

Нейко Нейков e управител на фирма за трудова медицина и обучения „Респонса Превент“ - част от голяма международна група за здраве и безопасност на труда, в петнайсет държави в цяла Европа. Тяхната основна мисия е да създават продукти и решения за партньори и клиенти.

Господин Нейков, какво е мястото на трудовата медицина в страната ни?

В България това е малко поизостанала, позабравена материя. Нашето законодателство поставя така наречените минимални изисквания, които всъщност са българската трудова медицина. Но по-важното са мерките за здраве и безопасност на труда, които са много по-широко понятие и нашата фирма акцентира предимно на тях. Това са мерките, които се взимат за оптимизране на работното място, за условията на труд, за необходимата ергономия, правят се анализи, както препоръки как да бъдат подобрени условията на труд и други. Самата трудова медицина от гледна от гледна точка на законодателство, изключително остаряла и занижена като изисквания.

Какви обучения правите?

„Респонса Привент“ се занимава с голяма група от обучения. Една от основните ни включва обучения за здравето и безопасността в условията на труд. Друга голяма група е свързана с автомобилната индустрия. Ние сме официален представител на Немската асоциация на автомобилопроизводителите в Германия VDA QMC, за внедряване на стандарти и обучения на всички предприятия, които искат да произвеждат части и компоненти за немския автомобилен пазар.

Предстои ви проект, свързан с ергономията. Бихте ли ни разказали за него?

Всъщност това не е проект, а по-скоро продукт. От няколко месеца доста активно разработваме няколко наши нови продукти. Единият се казва „Безопасен офис“, другият „Безопасен ИТ сектор“ и в част от тези нови продукти е заложена така наречената ергономия. Ергономията е науката, която следва работната обстановка и я съпоставя със знанието, уменията, здравето в доста компоненти, свързани с човека. Западна Европа, Австралия, Канада, САЩ са държави, които вече 25 години изключително усилено работят по темата. Те се грижат стриктно за ергономични работни места и именно последното словосъчетание е обединител между „Респонса Привент“ и ChairPro на българския пазар. Нашата задача е да разработим модела, да кажем какви са условията на труд в предприятието, какви са конкретните нужди на работника, а ChairPro да изпълни всичко това.

Застъпена ли е достатъчно ергономията в България?

Според нашите проучвания, виждаме, че в България стават все по-популярни думички като "ергономия" и „управление на стреса“, но всъщност само си говорим за това. Ние вярваме в максимите „Това на мен няма да се случи“ или „Тези неща са за западняците“.

Има ли сфери, в които ергономията е застъпена най- много?

Хората обичат масово да повтарят „Трябва да си избера стол“. Човешкото тяло не е проектирано да седи, а да стои право или да лежи, така че всеки има нужда от ергономия – от продавача на вестници в малка будка до най-голямото предприятие. Няма значение дали говорим за училище, детска градина, ИТ фирма или предприятие тип „Кремиковци“ или „Стомана Перник“.

Обикновено ергонимията се свързва с по-богатите фирми. През последните 7, 8 годни ИТ секторът прави доста неща в тази посока и инвестира в по-качествени материали, по-голям комфорт за служителите си, което е стъпка в правилната посока. Но липсват достатъчно предварителни проучвания. Например, какви точно трябва да бъдат индивидуално съобразените работни места. Ако една компания купи 100 еднакви стола за 100 служителя, това означава, че не е направила никакво проучване, защото всеки стол трябва да бъде съобразен с персоналните нужди и проблеми.

Усилията на компаниите в посока ергономия са въпрос на пари или на култура?

И на двете. В ИТ сектора вече е честа практика служители да се привличат по следния начин: „Ела да работиш при мен – разполагаме с по-хубаво работно място, имаме фитнес център, имаме забавление за децата ти“. В същото време тези фирми у нас обикновено са собственост на международни компании, които през 2, 3 години правят одити, свързани с безопасността и здравето. А ергономията е част от това.

Как може да увеличим знанието за ергономията в България?

Тази информация, която в момента ни залива, трябва да бъде канализирана. Тук е работата на професионалистите – на нас, на колегите от ChairPro. Познавам фирмата ви добре и знам, че когато се появи клиент в шоурума ви, се стремите да бъдете максимално полезни. Повишаването на знанията е единственият устойчив път, по който темата за ергономията може да се развива. Хората трябва да разберат, че ергономията не е просто един стол, а всичко, което ни обгражда на работното място.

Практично - за чадърите!

Практично - за чадърите!
By Iliana Iliana 2 months ago 801 Views No comments

Подслон в горещината

Летните градини на заведенията са най-съблазнителните оазиси в разгара на жегата, привличащи с разхладителни летни коктейли и нужната сянка.
Градинските чадъри играят ключова роля в това неудържимо привличане. Те създават истински подслон от горещината и имат още няколко коза скрити под сенника си.

Разнообразие на големина и цветове

Дали ще вземете няколко големи чадъра, които да обхващат целия двор на заведението или ще персонализирате всяка маса със собствена сянка, зависи от бюджета и пространството, с което разпологате. Имайте предвид, че площта на чадъра трябва да е поне 2 пъти по-голяма от тази на масата, за да може всеки клиент да се радва на прохлада, където и да седне. Не забравяйте и за височината, която трябва да е около 2.5м, за да осигурява достатъчен комфорт. От друга страна няма значение дали чадърът ще е в светлата или тъмната гама, вече всеки може да ви предложи добра UV защита.

Здрава основа

За да не засенчат доброто ви настроение по-ветровитите дни, намерете градниски чадър с добра основа. За 3 метра сенник са необходими около 40 кг. основна тежест – достатъчна, за да устои на капризите на времето.

Чадър, издържащ на пустинни жеги и амазонска влага

Сенникът на градинския чадър трябва да има UV защита поне 40. Най- добрата възможност си остават чадърите със защита 80, под които разликата е осезаема и драстична не само за кожата, но и за цялостната телесна температура.
Търсете сенници от висококачествен полиестер, който освен от горещото слънце, може да ви предпази и в дъждовни дни. Полиестерът е водорезистентен.

За всяка градина си има чадър

Най-добрият материал за изграждане на стеблото на градински чадър е висококачественият аллуминий. Той е издържлив на всякакви капризи на времето, както и на корозия, така че такъв продукт ще ви бъде полезен с години.

ИТ компания дарява столовете си на деца в неравностойно положение

ИТ компания дарява столовете си на деца в неравностойно положение
By Iliana Iliana 2 months ago 675 Views No comments

След като подменя част от офис обзавеждането си, компанията Tech Core решава да дари здравите си столове за добра кауза. Чрез посредничеството на ChairPro, дарението намери своето предназначение -фондация „Дечица“.

„CoreTech e бързо развиваща се интернационална технологична компания с над 150 служителя и офиси в София, Пловдив, Киев и Тайпей.“

Фондацията от 8 години работи с деца без родителска грижа, като ги мотивира и насърчава. От организацията имат идея да направят компютърен център , където ергономичните мебели също могат да влязат в употреба. Няколко от столовете вече са и при майки в затруднено финансово положение.

Много бързоразвиващи се фирми променят акцентите в интериора си на всеки две години. Някои от мебелите имат още живот и могат да запълнят нужда на социално слаби групи в обществото.

Ако искате да последвате примера на Tech Core и ChairPro, правете го смело - усилието не е голямо, но удоволствието от това да дариш щастие и комфорт, си заслужава.

Д-р Станислав Милев - ортопед-травматолог: „За съжаление повечето хора не подхождат с идеята за превенция“

Д-р Станислав Милев - ортопед-травматолог: „За съжаление повечето хора не подхождат с идеята за превенция“
By Iliana Iliana 2 months ago 3061 Views No comments

Д-р Станислав Милев е завеждащ операционен блок, ортопед-травматолог в УМБАЛ „Св.Анна“- София. Завършил е Медицински Университет – София през 2005 г. От 2008 г. е ортопед-травматолог в УМБАЛСМ „Н. И. Пирогов” във Втора клиника по ортопедична травматология. Специализира в ендопротезирането както на големи стави – тазобедрена, колянна, глезенна, раменна, лакътна, така и на малките стави в областта на китката и ръката.

Член е на Българската Ортопедична и Травматологична Асоциация (БОТА) и на Европейската Федерация на Националните Асоциации по Ортопедия и Травматология (EFORT).

1.Какви са най-честите проблеми при хора, които работят стандартен 8-часов работен ден, предимно в седнало положение, според вашите наблюдения?

Според моите наблюдения върху такъв тип служители, основните проблеми са в аксиалния скелет, а именно гръбначния стълб, най- вече в областта на шията, както в поясния отдел и коленете. Там са най-честите проблеми. По-рядко са в тазобедрените стави.
Проблемът обикновено се локализира в шията поради неергономична работна поза. Работещите не седят правилно на масата, плота или бюрото.

Обикновено не е съобразена височината на монитора с височината на самия човек, както височината на бюрото с тази на стола. Липсата на подлакътници води също до този проблем.

2. Как могат да се избегнат тези проблеми?

По приницип има хигиенни норми, които са наложени от години, за това на каква височина трябва да бъде столът, мониторът, бюрото и съответно каква да е ширината им, осветеността им. Всички тези изисквания трябва да бъдат спазвани, иза това съветват и следят службите по трудова медицина.

3.Може ли да ни дадете примери за професии, при които трябва да се спазват повече тези определени правила?

Например банковите служители. Като цяло всички хора, които работят в офиси. По мои наблюдения преобладават работодателите, които използват нефункционални, несъобразени с хигиенните изисквания и норми работни места. Те търсят евтиното вместо здравословното. За съжаление, много често евтиното не отговаря на качествено, още по- малко на физиологично адекватно.

4. Как да избегнем травми, схващания и болки?

Първо столът трябва да позволява регулиране на височина, а облегалката да обхваща целия гръб. Последните препоръки за хора, които прекрват повече време седнали при работа с компютър, е да има и опора за главата, за да може шията да застане в нормалното си физиологично положение и за да не настъпва ситуация на пренатоварване. Размерът на стола трябва да бъде съобразен с размера на тялото, например не може някой дребен човек да го сложиш да седне в огромен стол или обратното. Другото, което препоръчвам, е така наречената лумбална подпора, която да придържа поясния отдел на гръбнака, както облегалка, която следва формата на гърба. Така се запазват нормалните извивки на гръбнака, които са две , разположени в различни равнини и различни посоки. Затова казваме, че гръбначният стълб има S-образна форма. Ще дам за пример автомобилните седалки – тези на скъпите автомобили имат лумбална опора, защото често се създават предпоставки да не осигуряваме опора напоясния отдел, трупайки напрежение в гърба, докато се опитваме да постигнем по-добра видимост, докато караме.

5. Според вас съобразяват ли се самите служители с изискванията за здравословен престой в офиса?

За съжаление повечето хора не подхождат с идеята за превенция. Те се сещат за тази неергономична работна среда, едва след като се появят оплаквания. За съжаление българинът не мисли за превенция. Ние винаги мислим за самите последствия, а не как да ги предотвратим.

6. Кажете нещо и за опасностите в областта на китката?

В областта на китката нервната система е доста повърхностна, това е чисто анатомична особеност. Ръката се претоварва не толкова при писането на клавиатура, колкото при работата с мишката. Често китката опира в ръба на масата. При това положение се притискат и дразнят нерви, които могат да предизвикат възпалителна реакция.

7.Какъв тип офис столове трябва да бъдат използвани при по-сериозни проблеми и травми?

Тъй като се намираме в ерата на технологиите, доказано е, че колкото по- индивидуално е изработено едно изделие, т.е. за конкретния човек, толкова по-добре той го експлоатира. Съответно подходът при травми е да се въведе индивидуалната изработка на офис стол, спрямо размерите и извивките на тялото и съобразени с местата на болки и проблеми.

Топлина и светлина в Сити Клиник Онкологичен център

Топлина и светлина в Сити Клиник Онкологичен център
By Iliana Iliana 2 months ago 1329 Views No comments

През 2016 г. в Сити Клиник отваря врати онкологичен център с иновативен и топъл дизайн. Инженер-дизайнерът Люба Григорова и екипът на ChairPro, които влагат умни решения и нищо не е оставено на случайността, са тези, които се занимават с проектирането на интериорът и обзавеждането на болницата.

Удобство и вдъхновение - това е са най-важните точки, които инж. Григорова и екипът ни имплементират в интериорния дизайна, без да се правят компромиси със строго функционалната характеристика на центъра.

Ето как започва съвместната ни работа. Оттогава този тандем имаме още много проекти.

Да се върнем на замисъла за онкологичния център. Инж.Григорова споделя, че вдъхновението ѝ за проекта идва от природата и терапевтичното ѝ въздействие върху хората. Пациентите имат нужда от спокойна среда, която да носи комфорт и сигурност, чрез понижаване на стреса и напрежението у пациентите и намаляване на психологическия им дискомфорт.
Интериорът на здравния център е решен в натурални цветове, като етажите са в различни гами,носещи различни усещания.

Цветовете са натурално кафяво - удобно, познато усещане за стабилност и реалност; синьо - спокойствие, устойчивост, надежност;зелено- баланс, природна мощ, живот и трансформация; керемидено - усещане за посока и цел; жълто - топлина и жизненост.

В Сити Клиник Онкологичен център липсва онази „болнична стерилност“. Стръкове трева се показват от стъклените врати, подовете са в интересни краски, дървото присътва в цялостния интериор и носи енергизиращата природа в затвореното пространство.

Столовете за лекарите са с ергономични характеритики, за да издържат на дългите напрегнати смени, а столовете и диваните за пациентите имат за цел да се почувстваш удобно и дори в домашна обстановка. Конферентните столове също отнемат напрежението и подбряват стойката.
Емоционалната ангажираност се забелязва във всеки детайл по този проект. Дамаските на столовете са издръжливи и в същото време лесни за поддържане, тъй като в едно болнично заведение има динамичен човешки поток, а нуждата от постоянна хигиена е задължителна характеристика.

Дизайнът на центъра е подвластен на човешкия фактор - комфорт, защита и спокойствие, произхождащи от природните архетипи. Мебелите за седене са меки, следващи натуалните форми, цветовете са нежни, нентрапващи, приемащи гората и морето в себе си, а дървото е в ролята си на генерален акцент във визуалната терапия против стрес. Както споменахме - нищо не е оставено на случайността.

Какво НЕ ТРЯБВА да правим в офиса?

Какво НЕ ТРЯБВА да правим в офиса?
By Iliana Iliana 2 months ago 82 Views No comments

Всички сме имали болки в кръста и почти всички носим поне един чифт очила с диоптри в чантата си. Вредните навици в офиса ни водят дотам, а ние дори не си даваме сметка за това. Да си ги припомним, за да ги избягваме:

1.Стоим прави/седим през целия ден

Когато седнем, забавяме да станем. Вече неведнъж сме писали, че е задължително да се махаме от стола поне през 40 минути. Дългото стоене прав води до същото – болки в кръста. Съответно истината е в баланса.

Начин за справяне:

Височинно регулируемото бюро ще ви даде цялата флексибилност от седящо до право положение. Промяната на степените на височина позволяват от една страна удобната индивидуална настройка на повърхността за работа на нивото на ръцете, от друга ни помага да сменяме седнало в полуседнало до изправено положение, което до известна степен замества необходимата честа смяна на позата.

2.Постоянно фокусиране върху монитора.

Няма как да не е така, всички го правим, забравяме да дадем почивка на очите. Ако на всеки 20 минути мигаме 20 пъти, можем да намалим риска от синдрома на компютърното зрение.

Начин за справяне:

Регулируемата стойка за монитор и лаптопи дава възможност да адаптираме екрана на нивото на погледа, а това е най-здравословният навик, който можем да си изградим.

3.Мониторът ни е поставен накриво.

С цел да имаме по-голяма свобода за краката си и погрешно да адаптираме по-удобна поза за писане, често поставяме накриво компютъра върху бюрото. А така извиваме в непривична поза гръбначния стълб, главата и ръцете. Но основно го правим, за да отдалечим екрана от себе си.

Начин за справяне:

Лаптопът трябва да е по средата на бюрото, тъй като тялото се нуждае от естествена центрирана позиция. Така гърбът и вратът не се извиват в непривична поза. Накарайте колега да ви алармира в момента, в който ви вижда как несъзнателно променяте ъгъла на позиция на лаптопа.

4. Редовно се храним върху бюрото.

Често си мислим, че ако останем в офиса и хапнем нещо набързо, ще свършим повече работа. Мозъкът има нужда от реална почивка. Освен това проучванията показват, че нарушаваме метаболизма си и поглъщаме 3 пъти повече калории, ако похапваме на бюрото си. Причината е, че не обръщаме внимание на поетото количество и бързината, с която ядем.

Начин за справяне:

Използвайте качествено обедната си почивка, разходете се до близкото ресторантче или до парка в съседство, акоси носите храна от вкъщи.

5.Не чистим компютърната периферия.

Нека бъдем честни, всички знаем колко микроби има по клавиатурата и мишката ни, но рядко ги чистим. Поддържането на тази малка екосистема ни подлага на голям риск. Ако вярваме единствено на имунната си система, това може да ни изиграе лош номер.

Начин за справяне:

Правилата са лесни за изпълнение. Сложете нов детайл на бюрото си - почистващи кърпички и ги ползвайте, докато давате почивка на очите си или решите да се раздвижите.

6.Задържате напрежението в себе си.

Всичко дотук е физически израз на здравето. Сега нещо за душата. Знаем, че офис средата не толерира показване на емоции. Труд идва от „трудно“ и всички знаем, че часовете в професионална среда в по-голямата си част не са свързани с удоволствие. Ако се натрупа прекалено много стрес, има начини да се освободим от него, без да си го изкарваме на колегата.

Начин за справяне:

Може да се опитаме да премахнем натрупания стрес чрез дишане, затваряне на очите и концентрация върху приятните неща, които ни чакат извън офиса.

Еко философия в интериора

Еко философия в интериора
By Iliana Iliana 2 months ago 376 Views No comments

Повечето съвременни компании за производство на офис мебели мислят за бъдещето. Или – следят как нито един момент от производството им да не остави отпечатък върху еко равновесието.

Okamura Corporation:

Тази компания работи със световно признати дизайнери на мебели, които имат ясен план с какво да допринесат към еко иновациите. Тяхната основна философия гласи: „Икономисвай, използвай отново и рециклирай!“. Още на база дизайн на мебелите, потенциалното влияние върху околната среда се свежда до минимум.

ЕРГОНОМИЧЕН СТОЛ CONTESSA II – ЧЕРЕН, ДАМАСКА + МЕШ например, е част от програмата на Okamura за общественото здраве и чистия въздух. Материалите са рециклируеми, а в производството се използват суровини и бои, които не излъчват агресивни химични съединения.

Leyform

Leyform е една от най-добре развитите компании с дългосрочен план за опазване и щадене на околната среда. Техните столове са изцяло изградени с мисъл за природата - от самия дизайн до изпълнението.

Пример за това е ОФИС СТОЛ ZEUS - абсолютно всяка част от този висококачествен стол е био разградима - дамаската, полиуретановата пяна и дори алуминият. Задната част на облегалката е рециклирана и рециклируема.

Wagner

От 2009 година от Wagner започват сериозна борба с разхищението на материал и достигат страхотен екологически прогрес. Оттогава използват лепила само на водна основа, електричеството във фабриката е от био енергия и от няколко години насам в производството си овладяват отрицателните емисии на СО2 в природата.

Dauphin Human Design Group

Тази компания е абсолютен шампион както по отношение на иновативния дизайн, така и по отношение на подготовката, изработването и цялостното еко менажиране.

Офис столът DAT-O е перфектният представител от семейството си - повече от 50% от него са рециклируеми. Дамаската и пълнежът са с възможност за подмяна, за да се удължи животът на стола. Дори опаковката, в която се доставя този продукт, може да бъде използвана отново.

HAG

Днес HAG използват всякакви видове рециклируема пластмаса в процеса на изработка на своите продукти и част от политиката на компанията е да продължава да работи в посока увеличаване на съдържанието на рециклирани и рециклируеми материали. През 2015г. моделът HAG Capisco бе обявен за „Най-добър продукт в Европа, изработен от рециклирани материали“ - награда, присъдена от Европейската Асоциация на преработвателите на пластмаси.

Темата за щастие е дълга и следва продължение…

Типовете офис хора и тяхната продуктивност

Типовете офис хора и тяхната продуктивност
By Iliana Iliana 3 months ago 80 Views No comments

Типажите, които описваме, са най-често срещаните в работна среда, но много служители могат да бъдат и от смесен тип.

Със сигурност ще припознаете себе си или някой колега, особено ако работите в богата и населена офис среда.

Приятелят

Той винаги е готов да те изслуша и е емоционално интелигентен. Но често е по-добър в това да намира решене на чуждите проблеми, а не толкова на своите.
Ако вие сте от такъв тип, трябва да се концентрирате повече върху себе си и задачите си, защото кариерата ви зависи от това.


Шегаджията

За него няма нищо сериозно или жизненоважно, което да не може да бъде прието с чувство за хумор. Винаги желана компания, намалява напрежението в офиса, но понякога това е нож с две остриета. Лено разсейва и отнема концентрацията на околните.

Ако сте от този тип, то вие трябва да започнете да се съобразявате с нивото на стрес на колегите и да сте съпричастни, когато някой се стреми да реши важна и спешна задача.

Песимистът

Той е невъздържан, често прави коментари и е по-малко продуктивен от останалите. Обикновено никога не е доволен от нищо.

Ако притежавате такива наченки, осъзнайте, че мърморенето губи време. По-добре се концентрирайте върху градивното и променете цвета на всичко в розово. Така ще си тръгвате от офиса доволни и по-рано.

Мъртва тяга

Той е като онзи тип, с който в университета е трябвало да правите групов проект, а той се е включил единствено накрая, за да се подпише.
Все се скатава, все не разбрал, все няма нищо общо. Не излиза с вас по време на обедна почивка, не взима участие в екипната работа и чака с нетърпение да си тръгне. Такъв човек в офиса рано или късно ще трябва да „излезе от сянката си“, защото и повишението ще го подмине.

Кречеталото

Винаги има нужда от помощ, от това да си каже какво му е на главата и как не може да се справи с това или онова.
Ако съответният е съседът ви по бюро или служител, дайте му индивидуална задача с награда, която да го постави в конкурентна среда с останалите. Тогава и ще се концентрира повече и ще придобие самоувереност.

Контрол маниакът

Той винаги знае какво и как трябва да се свърши. Често е единственият си коректив и никой друг няма право на мнение.

Ако познавате такъв, сближете го с типажа „шегаджия“. Единият няма да се впечатлява, другият няма да се надъхва постоянно и с този прекрасен баланс помежду им, работният процес ще се превърне в песен.

Кажи ми каква е професията ти, за да ти кажа кой стол е за теб

Кажи ми каква е професията ти, за да ти кажа кой стол е за теб
By Iliana Iliana 3 months ago 1424 Views No comments

ИТ- специалисти

Напрежението в гърба и врата напомнят често за себе си. Програмистите могат да загубят енергия и концентрация заради неподходящ стол.

С ергономичния си дизайн, функционален подглавник и опора за кръста, ChairPro 1000

действа прераждащо. Независимо дали ще изберете този модел или друг, стига да е ергономичен, ще върне усмивката на лицето ви.

Тестер на видеоигри

Какво бихме казали на такива важни за гейм индустрията хора? Имате много нива за минаване, ръката ви започва да се схваща от високите цели, които сте си поставили… Трябва ви нещо иновативно в живота, нещо да ви помогне да бъдете винаги първи. Което да ви даде стимул, спирайки неприятните болки в ръцете от едни и същи движения.

Подходящ стол: ChiarPro 1000 HL - с 4D подлакътник за регулиране на височина, дълбочина, наклон и по хоризонтала.

Татуисти

Ежедневно предизвикателство са часовете творчество в детайли. Взирането в малките фигурки и необходимостта от дълго време, прекарано в една и съща поза, изморява тялото и спира креативния поток. Гърбът определено е слабото място на татуистите. Трябва им опора и в същото време възможност за честа смяна на позата.

ЕРГОНОМИЧЕН СТОЛ OKAMURA CP е добра опора за измъчения гръб - има висока облегалка, следваща анатомичната форма на гърба и възможност за наклон в различни степени, които могат и да се заключват.


Архитект

Представител на едновременно креативна, логична и градивна професия, архитектът се нуждае от баланс. Когато му се налага да поседне за миг измежду срещите, обходите по обекти и чертежите, са му необходими релакс за тялото и вдъхновение за мисълта.

Това се постига с лесно регулиране на стола, настройки за релаксираща поза и много ергономични елементи, които да отнемат напрежението от ежедневната умора при редуване на различни дейности.

ErgoPro Se притежава всичко това. Бутоните, вградени в подлакътниците, осигуряват лесно управление на височината на стола и наклона на облегалката и пестят време на заетия с варианти ум. Регулируемият подглавник осигурява прекрасни мигове на отпускане на главата при творческия процес.

Банкер

Костюмът стяга, раждат се желания за излягане на шезлонг на Карибите… Уви, парите не спят и трябва да се бди за актуалните икономически новини. За да се чувстват добре в кожата си, за банкерите е подходящ ErgoHuman Меш - ергономичен стол, който ще обгърне тялото, без да го запарва и който неусетно превръща седящия в работеща машина.

Графичен дизайнер

Не е лесно да се работи с клиенти. Часовете взиране в компютъра и повтарящите се движения в една и съща поза изсмукват енергията и изтощават.

Необходим е удобен стол. ChairPro Art White е с височинно регулируеми подлакътници, които помагат на ръцете да "рисуват" удобно и практично в различни позиции.


Зъболекар

Зъболекарят е винаги нащрек, защото борави с фина материя. Всяко схващане или неудобства може да се отрази на пациента.

Така че тук е необходимо специално място за сядане по време на работа. Tabure с ринг ) е ергономичен и поемащ формата на тялото, има възможност за подлакътници и е изцяло създаден, за да олекоти тежестта в краката, която е неизбежна при една и съща напрегната поза. Лумбална опора подкрепя кръста, където се концентрира най-голямото напрежение при работа с гръб, който често не е облегнат.

Топ характеристики на офис столовете, които „мислят“ за нашето здраве

Топ характеристики на офис столовете, които „мислят“ за нашето здраве
By Iliana Iliana 3 months ago 157 Views No comments

1.Възможност за свободно движение на крайниците

Тази опция позволява правилно кръвообращение и спира неприятното изтръпване или схващане през дългите часове на работа.

Моделът със седалка под формата на седло, както и с опцията за промяна на височината в много позиции, дава възможност за свободно движение на краката.

Вижте модела HAG CAPISCO PULS

Движението на седалката надолу и напред дава възможност за добър контакт с работната среда и също позволява свободно движение на крайниците. Вижте модела HAG H05

2.Без болка в раменете и врата

Contessa II

Това се постига благодарение на специален дизайн с уникална функционалност на подлакътниците. Те могат да се регулират в четири направления – във вертикала, в дълбочина, по хоризонтал и под ъгъл. Именно тези настройки премахват напрежението в раменете и врата.

Вижте моделите CONTESSA II Okamura и KULIK ROYAL

Автоматична поддържаща система за гърба (BAS Система) дава възможност, когато сме облегнати да въртим тялото си така, както го правим в естественото си състояние. Неограничаващите функции на облегалката и възможността за 15 градуса автоматично завъртане в областта на талията, ни спасява от схващания в кръста и по-сложни проблеми, като лумбална дискова херния например. Чрез тази автоматична система, столът се адаптира лесно към теглото на седящия и позицията му на седене. Така гърбът ни винаги намира адекватна опора в облегалката на стола.

Вижте модела ERGOPRO SE

3.Почивка по време на работа

Макар да звучи като оксиморон, е напълно възможно. Дори по време на осемчасовия работен ден е задължително, особено ако работата не ви позволява да ставате често и нямате време за разходки. Облягането назад, под по-голям наклон, не е опция на всеки офис стол. А е необходима, защото експертите препоръчват такава поне на 40 минути. Освен това раздвижвате гърба и не се схващате от една и съща поза. Наклонът може да стигне до 160 градуса и ви дава пълен релакс. Освен това можете да го направите и незабележимо, защото движението на облегалката става бавно и безшумно.

Вижте ERGO LUX

Повече за топ характеристиките на офис столовете, научете от нашия управляващ мениджър Радостин Кирилов в това видео: https://www.youtube.com/watch?v=tsZ9NF0BKsw&t=

Шоурум столовеШоурум съпортШоурум работно времеШоурум паркингШоурум метро
Тестване на мястоПрофесионална консултацияУдобно работно времеБезплатен паркингМетростанция наблизо
Голям избор от столове,
които можете да
тествате при нас
Нашите служители ще
Ви помогнат да изберете
най-подходящите офис мебели
Пон - Пет: 09:00 - 18:00 Безплатен паркинг за
всички наши клиенти
Само на 200 м. от станция
"Интер Експо Център"
на бул."Цариградско шосе"