Swipe to the left

ChairPro участва в една от най-големите конференции за софтуерна разработка в България

ChairPro участва в една от най-големите конференции за софтуерна разработка в България
От Iliana Iliana преди 3 дни 110 прегледa Няма коментари

На 11-13 октомври в НДК петото юбилейно издание на технологичната конференция HackConf ще събере софтуерни разработчици, студенти и ентусиасти от сектора. (https://www.hackconf.bg/en. )

Ние, от ChairPro, ще присъстваме с комфортни мебели в работната стая, на сцената, в приветливия кът за интервюта и в залата за наблюдаване на лекциите.

Ергономията и здравословните условия на труд са задължителни акценти в съвременната политика за внимание към служителите. Особено в ИТ сектора, където многобройните часове пред компютър и нуждата от 100% концентрация изискват комфорт и подходяща среда. Нашите ергономични мебели стават част от събитието, за да осигурят приятни конферентни часове от една страна, а от друга – за да станат показно за мебели, проектирани и предопределени за грижа.

За първи път лекторският състав на HackConf е интернационален, с представители от 10 националности. В рамките на два конферентни дни и ден с практически насочени работилници, участниците ще могат да се срещнат с международни лектори и експерти от областта. 27 лектора ще представят 25 лекции с различна насоченост, сред които софтуерна разработка, тестване, лидерски умения и развиване на екипи, сигурност, добри практики и други. Само за четири години конференцията се нареди сред най-мащабните събития в ИТ сектора за региона. Тази година организаторите очакват над 1000 посетители.

За всички, които са научили за конференцията от нашия сайт и фейсбук, има специален промокод (Chairpro-community) с отстъпка 20% за вход. Влезте в сайта на HackConf - https://www.hackconf.bg, след това изберете категорията билет и въведете промо кода, за да получите отстъпката си. Научете нещо ново за софтуерното бъдеще!



Шум VS Продуктивност

Шум VS Продуктивност
От Iliana Iliana преди 5 дни 493 прегледa Няма коментари

Климатикът, компютърът, принтерът и тракането по клавиатурата са онези констатни шумове, от които не можем да избягаме в офиса. През последните години модата за все по-отворен тип пространства е тенденция за социализирането и обмяната на идеи, но различни проучвания показват, че това увеличава шумовия фон около работещите и ги разконцентрира.

Най-големият проблем в офиса се оказват разговорите. Джулиан Трежър - автор на книгата “Sound business”, споделя, че ако някой говори около колегите си, те несъзнателно следят разговора и вниманието им спада със 66%.
В отворения тип офиси шумът достига до около 65 децибела, което е нещо по средата между натоварен булевард (80 децибела) и стар хладилник (40 децибела). Немската асоциация на инженерите поставя свои стандарти за шума по време на работа. Докато 70 децибела са допустими при машиналната работа в офис, то повече от 55 децибела пречат на креативния интелектуален труд.
Ние от ChairPro обичаме умните решения, затова предлагаме шумоизолиращи панели, които ще намалят неприятните шумове с около 8 децибела.

Такъв панел е разделителната преграда между две насрещни бюра - Twin Panel. Той е с релса за аксесоари за по-добро организииране на офис пространството и има елегантен дизайн с много опции за цветове и материи:


Друг вариант са подвижните стени. Те могат да обгърнат цялото ви лично пространство в офис средата и да ви дадат усамотението, което ви е нужно, за да се концентрирате над важните дела. Лесно се отместват, когато е нужна комуникация с колегите. Благодарение на квадратната си рамка, шумоизолиращата подвижна стена SELVA SELL може да образува различни форми и е перфектна за всеки офис:

Съществува и още едно елегантно решение, предназначено за сериозните професионални срещи, които трябва да бъдат проведени без никакви разконцентриращи фактори. Подходяща е за отворени офиси, които имат нужда от постранство за усамотение. Акустична система за срещи Q SONIC е създадена за максимална шумоизолираност и има леки форми, подходящи за всеки интериор:

Hettich – плавно и безшумно

Hettich – плавно и безшумно
От Iliana Iliana преди 10 дни 34 прегледa Няма коментари

Немската фирма Hettich е една от най-големите световни производители на мебелен обков. Компанията започва работата си през 1888 г. като семейна компания от няколко човека. Тя и до ден днешен е в ръцете на семейство Хетих, но с различен мащаб и променени очаквания от клиентите. А Hettich не обичат да разочароват. Това си личи във всяка тяхна продукция.

За повече от 125 години Hettich изненадват с иновациите си, които улесняват ежедневието ни. Като истински ценители на новаторското мислене, интериорните решения на ChairPro също разчитат на комфортни, стабилни, лесно подвижни и атрактивни идеи на немската компания.

Част от оптимизирането на най-продуктивното работно пространство – офиса, са издръжливите панти за плавно затваряне. Така се спазва една безшумна и безопасна професионална среда. Удобството и практичността могат да усетят при офис шкафа с 8 врати и вградено осветление LUX на ChairPro. Всеки документ, папка или друга вещ могат да се поберат зад вратите му. Самите врати се отварят лесно, без нужда от дръжки, фугите между отделните компоненти са почти незабележими и всичко това поддържа елегантната линия на цялата серия „Лукс“.

В същата тази серия се намира и заседаталената маса LUX. Там, отново скрити и дискретни, присъстват механизмите на Hettich, които гарантират здравина и устойчивост.

Поредната класика, по чиито форми ще искате да плъзнете пръсти, е офис бюрото с помощен шкаф LUX. Отново Hettich се е намесил с панти и водачи за плавно затваряне на вратите, което ни пести неприятен шум и резки движения.


Коя е най-важната част от офис интериора?

Коя е най-важната част от офис интериора?
От Iliana Iliana преди 26 дни 123 прегледa Няма коментари

В тази статия ще ви споделим мнения на различни специалисти и мениджъри относно казуса: Коя част от интериора в едно офис пространство е най-важна за физическото и психическото ни здраве?

„Смятам, че бюрото е най-важната част от офиса, защото е частта, с която сме в контакт най-продължително време. Естествените материали са важни, защото са най-приятни на допир и естетически ненадминати. Предпочитам възможно най-минималистичното интегриране на всички функции в офис пространството.“

Данаил Данаилов – Данаил Баш Майстора
интериорен дизайнер; основател на Oublier

„Офисът не трябва да затваря хората, а да ги отваря, да увеличава и поощрява техните креативни и социални възможности, да им позволява да се движат и да дишат свободно. Преди всичко ние сме хора с физически и психически нужди, от които завизи продуктивността, щастието и дори здравето ни. Затова трябва да има достатъчно пространство, в което човек да се движи, да сменя гледката. Много е важно да има хармонични цветове, за да не ни е скучно, да има растения, за да сме по-близо до природата. Интериорът трябва да е така устроен, че да свързва хората, да ги предразполага да обменят идеи.“

Румяна Кръстева,
мениджър на арт простраство

„За мен най-важната част от интериора в един офис е светлината. В ИТ сектора се изисква по-малко светлина, заради постоянното гледане в монитора, но много екипи работят или в депресивно тъмни условия или в неудобна за работа ярка светлина.“

Карина Делчева
ИТ специалист, Уайт Лотос Ордър Солюшънс

„Мисля, че най-важното е офисът да притежава максимална ергономия и в същото време да подпомага продуктивността на служителите. Standing desk е популярен вече и в България. Оптималното осветление е друг важен фактор. Пособия, като интерактивни или физически дъски, инструменти за чертане или рисуване, биха били полезни на всички."

Антон Радев
управляващ директор в PMA.bg
- проджект мениджмънт академия

„Винаги се впечатлявам от офиси с цветя. Създават много приятна атмосфера за работа и правят работната седмица цветна.“

Илина Карлова
флаш програмист

„Голяма част от деня ми минава в движение, затова работя често от някое приятно кафе или от споделени работни пространства в различни градове, на летището, в метрото. Като “дигитален номад”, имам две основни изисквания към работното пространство, с които не правя компромис: трябва да осигурява бърза интернет връзка и невероятно еспресо. Разбира се, обичам и комфорта на традиционния офис, като тук от особено значение е столът, който да е удобен и ергономичен. Той ми дава възможност за малка допълнителна почивка по средата на деня, докато се подготвям за среща или отговарям на имейли, след което съм по-работоспособна и мога да продължа деня си с повече енергия и добро настроение.“

Надежда Александрова
изпълнителен директор на Reify

Меката мебел в офиса

Меката мебел в офиса
От Iliana Iliana преди 26 дни 29 прегледa Няма коментари

Меката мебел в офиса не бива да се подценява. Тя е нещо значително важно на работното място. Дали ще правите срещите с клиенти в кресла - или ще смените за малко мястото си зад бюрото с „леко потъване“ в минутки на блаженство върху дивана, е хубаво да заложите поне на една мека мебел.

Extentia Group – английска фирма за продуктивна среда прави проучване, според което 60% от служителите не обичат да бързат за работа, ако средата, в която работят не им се струва продуктивна или благоприятна. Меката мебел е тази, която въвежда баланса между строго корпоративното и успокояващо креативното.

Разделяне на офиса на две:

Науката доказва, че човек се нуждае от разнообразие, за да бъде продуктивен.

Офисът отдавна вече не е само за работа. От години идеята за релакс става все по-важна. Хубаво е да разделим работното пространство на две части - професионална и персонална (за минутки за кафе и обедна почивка например). Удобни дивани и атрактивни пуфове са чудесен избор за втория тип пространство.
Вземете топлия уют със себе си в офиса, благодарение на фотьойла Millet!

Интересните цветове и форми раждат креативност и концентрация:

Скучните цветове те правят мързелив. Всяка гама носи различно усещане, но сивите и черните мебели понякога убиват креативността. Друг е случаят с червените, жълтите и яркозелените нюанси. Затова дизайнерите предлагат цветни петна в офиса, обикновено под формата на мека мебел. Често това са кресла и дивани, които да те привикат за кратка почивка или среща с инвеститор, който трябва да бъде впечатлен и вдъхновен.
Ако сте готови да експериментирате, креслото с форма на яйце Kokoon е абсолютен хит!

Хоум офис в офиса

Ако се загледате в интериора на повечето коуъркинг места, всички те имат зона с мека мебел, която заема половината пространство. Посетителите имат опцията да работят полулегнали на някой диван, докато кафето е на удобно разстояние на близката масичка.
Не оставяйте чувството за дом, дори когато сте офиса, а намерете комфорта във всяка среда!
Любимият триместен диван Zitta е решение за впечатляващи клиентите срещи. А защо не и за следобеден сън?

4 начина да се справите с токсичните колеги

4 начина да се справите с токсичните колеги
От Iliana Iliana преди 1 месец 3320 прегледa Няма коментари

Няма начин в екипа ви да няма един „сръдитко“, на когото вечно са му потънали гемиите и иска цялото внимание върху себе си. Някои ги наричат енергийни вампири, но каквото и да е наименованието, е ясно, че определено напрягат обстановката. Ето няколко съвета, с които да не позволявате да си тръгвате ядосани и смазани заради някого:

  • Не приемайте нищо лично!
  • Говорете с шефа!
  • Валидирайте работата му всеки удобен момент!
  • Търсете позитивното!

Независимо, че това ви засяга лично, почти сигурно е, че вие не сте проблемът на вашия токсичен колега. Разбира се, това не означава да преглъщате всичко. Питайте директно какъв е проблемът и дали вие може да го разрешите. Конфронтацията е най-полезната тактика - дори да не си кажат направо, то поне няма да посмеят да мрънкат на вашето рамо повече. Не е 100% сигурно, но има голям шанс.

Не става въпрос да се оплачете, а да сте проактивни. Намерете начин да включите този човек по-активно в дейностите на екипа. Помолете шефа да си „преговорите“ етичните отношения между колеги и дори дайте предложение за някой петък следобед, в който всички да спортувате тенис или… пиене на бира.

Токсичният тип хора често са такива, защото са несигурни. Може първоначално да не излежда така, но са пълни с комплекси и страх. Помогнете им и ги насърчавайте, кой знае - може да си намерите нов приятел сред тях!

Да се занимавате с токсични хора е изморително. Това се отразява и на личния живот, особено когато социалният се превръща в основна мисъл, и то с негативен нюанс. В такива случаи направете нещо за себе си, не се оставяйте друг да влияе на настроенията ви, припомняйте си колко отдаден човек сте и как не заслужавате подобно натоварване.

Мебели, които растат с децата

Мебели, които растат с децата
От Iliana Iliana преди 1 месец 1088 прегледa Няма коментари

Наближава 15-ти септември и училището се завръща - дали като отдих за родителите или нов вълнуващ период за децата, важното е да се замислим за здравето на малките. Ергономията за подрастващите е важна за последващата им култура на седене и заздравяване на една от най-ранимите области на човека - гърба.

Децата имат хиляди позиции, в които седят- опъват крака, кръстосват ги, седят на тях, свиват ги, въртят се, облягат се и се кривят. Балансират на ръба на седалката и „чупят“ всички идеи за гравитацията, но все пак това са деца - там няма правила!

Как всъщност ергономията може да се съчетае със „свободната стойка“ на детето?

Отговорите са очевидни, но и не чак толкова!
Според д-р Тим Спрингър от Human Environmental Research Organization (HERO, inc.), който се занимава с проучвания за ергономията от 30 години, дори да „седиш неподвижно“ пак се изискват движения и вечно търсене на баланса. Микро движенията са леките намествания на стола, макро движенията се отнасят за по-сериозното мърдане на ръце и крака. Единственият начин да запазим здравословна позиция, е постоянният цикъл на раздвижване и движение.

Университетът на Манитоба в Канада прави изследване сред учениците в началните групи, според което децата прекарват средно по 9 часа на ден седнали, като през 80% от времето в класната стая са на чиновете си. За да се избегнат проблеми още в ранна детска възраст, е хубаво поне да се осигурят столове, които да позволяват удобни микро и макро раздвижвания. Детски ергономичен стол MyFlexo например е с такъв дизайн, който позволява безпроблемно 8-часово прекарване на стола. Подходящ е за възраст от 5 до 18 години, с широко поле на регулиране – от облегалката с ергономична форма, до височината и дълбочината на седалката.

Основната поза на седене започва да се оформя като навик на около седем годишна възраст.

Тогава детето влиза и за първи път в класната стая. Правилната поза може да спомогне за доброто развитие на мускулатурата. Ако обаче стойката е лоша, се притиска диафрагмата и може да се стигне до проблеми с дишането и гласа. Детски стол MyPony Aquaclean е изцяло изработен в полза на детското здраве. Притежава всички функции, които ще потрябват през годините на растеж – от 4-годишна възраст до тийнейджърските години. Има гъвкава опора на облегалката, антишокова функция, регулиране на облегалката в голям диапазон, както и на височината.

Подбирането на мебели за подрастващите трябва да са винаги по техен размер.

Над 83% от комбинацията чин и стол не са подходящи за височината на децата. Детско ергономично бюро Profi 3 32w3 и детски стол Freaky Sport Aquaclean са перфектна комбинация. Бюрото е с регулируема височина, така че да расте заедно с детето, като осигурява достатъчно площ със страничните си хоризонтални панели и поставка за книги. Столът е абсолютно универсален, подходящ от 4-годишна възраст до 110 кг - всички в семейството мога да го използват, а той да се пригоди към тях.

Ергономията не е само за офиса - тя е култура за здравето, на която трябва да научим децата от ранна детска възраст.

Ергономията в коуъркинга

Ергономията в коуъркинга
От Iliana Iliana преди 2 месеца 60 прегледa Няма коментари

Историята на коуъркинг местата е кратка, но интензивна. Първият такъв се появява през 2005 г. в Сан Франсиско и следвануждата от алтернатива на класическия офис. След като офисът през 80-те и 90-те е само корпоративно място, единствено и само предназначено за работа, фирмите започват да осъзнават нуждата от грижа за служителя и неща като енерджайзъри, „домашен офис“.

След ерата на офисите тип кутийки, се появява нова мода през последните десетилетия и това е коуъркинга. Значението на тази дума вече се е развило до такава степен, че в английския език, ако тази дума е написана с главна буква, означва общество, колаборация, отворено съзнание.

В България тази нова мода навлиза по-късно. Първите възползвали се са фрийланс професиите, които имат нужда да излязат от рутината на дома си, да обменят идеи и да имат подходящо място за срещи. Това все повече важи и за големи ИТ корпорации, които изместват все повече фокуса към комфорта на служителите си и свежата среда за тях. Това споделя и Божидар Георгиев – основател на Work&Share.

Офис за взаимопомощ

Едно място, готово да събере „големи“ и „малки“, които да обменят идеи, опит и информация.

Както и Божидар ни сподели, обстановката става изключително важна за продуктивността на служителите. В Work&Share – едно от коуъркинг местата за големи компании, се стараят да накарат всички работещи да не мислят за нищо друго, освен за фокуса над своята работа. Просто защото не се занимават с менажирането на офис пространството, за което си има хора. На посетителите им остава само да се концентрират върху креативността, добрите идеи и обмяната на опит.

Комфорт и свобода

Не е важно да залагаш само на модерен дизайн, когато изграждаш пространство за работа. Тъй като коуъркинг местата не са с определен работен ден от 09:00 до 17:00, работещите могат да отделят време дори за повече от осем часа дневно. Тук идва на помощ ергономичната мебел, която е хубаво да съчетава комфорта с артистичния и иновативен дизайн за повече вдъхновение. Отделните бюра трябва да са регулируеми, столовете имат нужда от добра опора чрез подлакътници, подглавник и лумбална опора и този тип грижа за служителя не трябва да бъде пренебрегвана в нито едно офис пространство. Особено коуъркинг пространство, където потокът от креативност не спира и обикновено посетителите се унасят в часове седене.

Внимание, внимание! Регулируемо бюро!

Внимание, внимание! Регулируемо бюро!
От Iliana Iliana преди 2 месеца 68 прегледa Няма коментари

Интересни факти от американско проучване…

Важна информация за вашето здраве! Задължително трябва да започнете да използвате регулируемо бюро в офиса! Това твърдят учените, които гарантират с това изказване здравословна поза чак до пенсионна възраст. И не само учените. Ние също ви акцентираме, че регулируемото бюро не е за пренебрегване.

Регулируемите мебели са част от офис обзавеждането от години, но все още се залага предимно на столовете. Но ергономия дебне отвсякъде. Една от иновациите, навлизаща с пълна сила в България, е бюрото.

Регулируемото бюро е подходящо за всякакъв тип офиси, защото може да осигури комфорт на всеки служител и най-вече - той сам да определи удобството си. Както регулируемите столове, така и бюрата, дават възможост да се променя височината така, че погледът да е на нивото на монитора, вратът да не се напряга, ръцете да се облягнат спокойно на плота и да се премахва всякакъв стрес.

Според проучване на Американското общество на интериорните дизайнери - САЩ, така наречените „работни станции“ за седнала и изправена позиция подобряват концентрацията, продуктивността и помагат на здравето, дори и извън офиса. И всичко това е доказано от проучване.

Ето как се е провело и самото проучване - в сградата на Perkins+Will - фирма за архитектура и интериорен дизайн, е избран етаж, на който да се сменят всички бюра с регулируеми. Останалите етажи си останали с класически мебели. Проверка била направена на трети, шести и дванадесети месец. Още при първото тримесечие се вижда разликата - хората започват да работят с много по-малко стрес. На шестия месец се оказва, че като цяло атмосферата в офиса се е променила - всички станали по-дружелюбни и готови да помагат. Накрая на годината било изследвано и здравословното състояние на екипа - всички резултати били по-добри от преди. Най-важното обаче за фирмата било, че екипът на този етаж увеличил продуктивността и проактивността си.

„Директор на щастието“? Има такава длъжност

„Директор на щастието“? Има такава длъжност
От Iliana Iliana преди 2 месеца 1153 прегледa Няма коментари

В една офис верига, емоционалното състояние на служителите е сред най- важните условия за продуктивност. В големите структури по американски модел, в отдел „Човешки ресурси“ има човек, към когото можеш да се обърнеш, за да споделиш директно какво не ти харесва в работата. Когато имаме грип и физически се чувстваме зле, не ходим на работа, лекуваме се вкъщи. Това не важи за нашето психическо здраве, което често неглижираме и оставяме на заден план. А то е от ключово значение за продуктивността ни. Депресивните състояния, досадата, неудовлетворението от лошо отношение и липсата на оценяване на труда и усилията, спират мотивацията и пречат на креативността.

Проучванията на Галъп Интернешънъл, нещастните служители в световен мащаб струват на компаниите между 450 и 550 милиарда долара годишно.

През последните години, мендижърите започват да мислят извън границите на офис порядките и явления, като тиймбилдинги, енерджайзъри и „домашен офис“ се появяват все по-често, с една единствена цел - да намалят напрежението. В България има много подобни практики, заимствани от чужди модели и да се надяваме, че следващата стъпка ще бъде новата длъжност - „началник на щастието“.

Арнау Колери е французинът, който въвежда тази професия и разпространява знания за нея чрез обучения в различни компании. Той обяснява щастието в работата така: „За да си щастлив в офиса, е необходимо не само да си добър в работата си и да обичаш да я правиш, но и да си в приятелска социална среда, да си свободен да бъдеш себе си и да изразяваш идеите си, без да се притесняваш“.

„Директорът на щастието“ контролира и работи за подобряване на служебната среда. Какво прави той?

-Създава здрава връзка между служителя и ръководството;
-Утвърждава силни и ползотворни контакти с колегите;
-Контролира прекалената манипулация от шефа;
-Следи какво се случва в компанията, какво се е случвало, защо се е стигнало до там, какво работи и какво не работи;
-Стимулира даването на свобода на служителя…

Какво би се случило, когато компанията намери точния „началник щастие“? Първо - спокойствието в офиса ще се покачи значително и напрежението ще изчезне. Второ - креативността на служителите също ще се подобри с 40% , и то на първо време. Трето - продуктивността ще скочи поне с 30%! И най-важното за всички в една фирма - ще се повиши чувството за лекота и радост, доверието и прозрачността.
Шоурум столовеШоурум съпортШоурум работно времеШоурум паркингШоурум метро
Тестване на мястоПрофесионална консултацияУдобно работно времеБезплатен паркингМетростанция наблизо
Голям избор от столове,
които можете да
тествате при нас
Нашите служители ще
Ви помогнат да изберете
най-подходящите офис мебели
Пон - Пет: 09:00 - 18:00
Събота: 10:00 - 16:00
Безплатен паркинг за
всички наши клиенти
Само на 200 м. от станция
"Интер Експо Център"
на бул."Цариградско шосе"