Артикули 1 до 10 от 144 общо

Задай Низходяща Посока
Страница:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

В съвременния свят все повече хора започват да работят от вкъщи, освен обичайните фрийлансъри и предприемачите със стартиращ бизнес. А и съвременната дигитализация и глобални връзки позволяват на хората все повече да работят от дома. Освен това, работата в домашни условия е атрактивна, защото позволява сами да разпределяме свободно си време, да прекарваме допълнителни часове със семейството си и като цяло да се радваме на повече  свобода.

Така домовете ни се превръщат в новите офис пространства. За да бъдем максимално продуктивни и здрави, вкъщи също трябва да се съобразяваме с основните ергономични принципи.

Обикновено стаята, в която работим, е уютна и приятна, по наш вкус. Но въпреки това, ако пространството не е организирано по ергономичен начин, това може да доведе до здравословни проблеми.

Добре е да си осигурите отделна, изолирана от шум стая. Но функцията ѝ също е от значение. Ако извършвате работните си задължение в спалнята, бихте могли да навредите на съня си. Как? Ами мозъкът ви ще започне да свързва спалнята с работа и ще ви държи в будно състояние, когато реално е време за почивка.

Също така трябва да се обърне внимание на разположението на мебелите, компютъра, мястото за сядане или изпълнение на задачите, както и на осветлението. Височината на екрана на вашия компютър или лаптоп е добре да бъде малко под или малко над височината на очите ви, с подходящ наклон за оптимално гледане.

Обърнете внимание на стола, на който седите. Ако обичате да работите, излегнати на дивана и с лаптоп на колене, то това със сигурност ще навреди на вашия гръб, стойка и врат. Най-добрият вариант да се чувствате удобно и комфортно, е да си осигурите стабилен и ергономичен стол, дори и вкъщи. Това е от изключително значение, за да може да нагласяте височината на седалката, да имате добра опора за кръста и да си осигурите прав ъгъл при свивката на коленете. Столът трябва да е с мека седалка и заоблен край, за да не се притискат долните крайници и да не се появяват затруднения в кръвоснабдяването им. Липсата на подлакътници и бюро отпред (докато седим на дивана) ще предизвикат бързо болка в китката, която управлява мишката в този момент под възможно най-неправилния ъгъл. Да не говорим, че не съществува никаква лумбална опора и такава за врата, което автоматично води до схващания и болки.

Ергономичният стол ще ви помогне да намалите напрежението. Напрягането на мускулите на гърба и раменете причинява поредица от проблеми, които човек първоначално не усеща в домашна обстановка. Затова се уверете, че се чувствате комфортно и се старайте да оптимизирате максимално вашия дом, ако го използвате като работна среда.

Инвестицията в ергономичен стол би подобрила вашата продуктивност и здраве. Може да разгледате подходящи предложения сред линиите ERGO JOY, ЕRGOPRO SE и ERGO LUX, които са съобразени с най-модерните ергономични изисквания по време на работа.

Oсновният процент от клиентите на масажни центрове страдат от проблеми с гърба. Обикновено са хронични болки в горната или долната част на гръбначния стълб. Най-чести причинители на този дискомфорт са неправилната стойка, вследствие на твърде дългото застояване пред компютъра и заседналия начин на живот като цяло.

Според кинезитерапевтката Деница Иванова от Центрове за масаж и кинезитерапия FIZ, тези проблеми са еднакво засегнати и при жени и при мъже. Просто никой не е застрахован.

Най-често в практиката на центъра идват клиенти с болки в горната част на гърба и/или кръста и болки във врата и раменете. „В някои случаи те са придружени с главоболие и световъртеж, изтръпване и болка в ръцете“, разказа специалистката. Не са малко и хората, които се оплакват от болки в кръста, придружени с изтръпване на краката.

С оглед на тези проблеми, един от съветите на специалистите по лечебни масажи е да се заложи на удобните ергономични столове, покрай което може да се повиши и работоспособността на служителите и мускулния тонус. „Престоят пред компютъра би бил значително по-приятен и не толкова натоварващ гърба, ако столът предлага регулиране на височината, опора в областта на кръста и подлакътниците“, споделят терапевтите.

Някои основни правила за правилно използване на стола, които екипът на Център FIZ дава, за да не се стига до болки и дискомфорт:

  • Желателно е да се става поне веднъж на всеки час;
  • Задължително е да има добро разпределение на тежестта на тялото по време на седене;
  • Стойката трябва да е правилна, с изправени рамене и в никакъв случай приведена напред;
  • Гърбът трябва да е стегнат и изправен;
  • Ходилата е добре да достигат до пода. В случай на невъзможност, е хубаво да има подложка, на която да се стъпи.

При стистемно неспазване на тези насоки, определени мускули в тялото се напрягат повече за сметка на други, които се деактивират. В резултат на това се появяват симптоми като болка, скованост и други сетивни дискомфорти.

Масажът има благоприятно въздействие върху стегнатите мускули, като ги отпуска и кръвоснабдява, но за трайна промяна е важна и двигателната активност. Кинезитерапия, комбинирана с масаж, спомага за възстановяване на мускулния тонус. Подобрява се подвижността на гръбначния стълб, като по този начин се релаксират свръхактивните (пренапрегнати) мускули и се тонизират (активират) неактивните.

В борбата с хроничните болки и тяхната превенция ChairPro препоръчва ергономичните столове от ново поколение ERGO JOY, ЕRGOPRO SE и ERGO LUX.

Ергономичните столове се появяват като ответен отговор на болките в гърба и врата, които много служители изпитват, като се превръщат в технологична област, която бързо се развива.

Началото…

Полският биолог Войчех Ястржебовски създава термина "ергономия" през 1857 г. Получен от гръцките думи "ергон" (работа) и "номос" (природен закон), той използва думата в статия за списание "Природа и Индустрия", озаглавена "Ергономията в рисунки или теория за работата въз основа на природните закони". Постепенно ергономията се превръща в наука, която изучава човека и неговия труд, изследваща техническите аспекти на връзката между работниците, работната среда и взаимоотношението между тях.

Разработена през 50-те години на миналия век, науката, която стои зад ергономията, се прилага предимно за работниците в заводите, които са претърпели злополуки и наранявания. С навлизането на компютрите в офисите, дизайнерите на мебели започват да измислят нови концепции в тази област.

Първият ергономичен стол

През 1968 г. германецът Вилфред Дауфин е нает от британска компания, за да проучи влиянието на компютрите върху изискванията за офис мебели. Тъй като британската фирма не успява да се справи със задачата да адаптира мебели спрямо новите работни условия, Дауфин и съпругата му се заемат сами и основават собствена фирма. Те създават първия ергономичен стол. Той позволява на седящия да регулира височината на облегалката и седалката. Така пазарът за тези удобни регулируеми столове се появява за първи път в Германия, след което се разпространява в Европа и Съединените щати.

Развитие

През 80-те и 90-те години ергономичните столове отговарят на основните изисквания за по-здравословна стойка. В тях са включени колелца и лост за настройване на височината на седалката, отговорна за писане с изправена китка. Първите столове са с опростен дизайн и естетика, но отговарят на общите ергономични изисквания.

Съвременни ергономични столове

През първото десетилетие на новия век се появяват всякакви вариации на удобния стол. Дизайнерите започват да създават мебели за служителите, които по цял ден седят на компютъра си, а в свободното си време сърфират в интернет, пишат блогове и публикуват снимки. Типовете столове включват интересни вариации, като коленичещи, в които служителят седи с бедра под ъгъл от 60 до 70 градуса или такива под формата на топка или яйце, в които се говори по телефона или се работи на лаптоп с отпуснат гръб.

Ергономичните столове от ново поколение

В днешно време едно от постиженията на ергономичните модели е, че следват естествените движения на човешкото тяло, така че да се осигурява оптимална опора и снемане и на най-малкото напрежение в мускулите. Запознайте се с примери от линиите ни ERGO JOY, ЕRGOPRO SE и ERGO LUX, които отговарят на всички изисквания за ергономия от ново поколение.

 

В днешно време ергономията е все по-търсена функция и задължително условие за работната среда. Някои производители са се съсредоточили в тази нужда толкова, че са заложили на постоянно усъвършенстване и все по-сигурно имитиране на собствените ни човешки движения с цел удобство. Dauphin е сред производителите, които предлагат уникални патентовани ергономични механизми. Те се характеризират с голяма свобода на движение и насърчават чести промени в позата. Dauphin са си поставили за задача да насърчават хората да заемат активна и изправена седяща поза. Ергономичните платформи на немския производител отговарят на изискванията за всяко специфично работно пространство и допринасят за здравословно, динамично и щадящо стойката седене.

 

Dauphin разработва 5 вида ергономични механизми, които отговарят на 4 вида ергономични концепции:

- Балансиращ - с автоматично накланяне на горната част на стола, която е максимално гъвкава за оптимален комфорт;

- Синхро-динамичен - осигурява отлична динамика благодарение на постоянното противодействие на облегалката по време на седене;

- Синхронен - веднага се адаптира към теглото на седящия;

- Автоматичен – променя се автоматично спрямо теглото на седящия и позволява лесна и гъвкава смяна на позицията.

Балансиращата и синхро-динамичната концепция са подходящи за ситуации с по-дълго прекарване на времето в офиса и постоянна работа, изискваща фокусиране. Примери за такъв тип офиси са банковите, застрахователните или клоновете на големи компании.

Синхронният и автоматичният подход са идеални за всякакви работни помещения, но и за такива с по-кратки периоди на седене. Такъв тип столове са за отворен тип офиси със споделена работна среда (co-working spaces).

 

Според четирите типа ергономични модели, Dauphin разработват и пет вида механизми.

1. SYNCRO-SMART-AUTOMATIC®

Това е синхронен механизъм с автоматично регулиране спрямо телесното тегло, който е идеален за споделени работни места.

Седалката и облегалката автоматично следят движенията на човека, който седи, осигурявайки оптимално синхронизирано движение. Противодействието на облегалката се настройва спрямо телесното тегло на седящия (тегло около 50-125 кг). Регулирането на дълбочината на седалките (6 см с помощта на плъзгане) позволява столът да се адаптира към индивидуалната дължина на бедрата на седящия.

Тази технологията е заложена в продуктовата линия Stilo на Dauphin.

2. SYNCRO-QUICKSHIFT®

Синхронен механизъм с бързо регулиране на противодействието на облегалката, който също е подходящ за по-динамична среда, като споделените работни офиси. Механизмът е лесен за използване с пълен набор от функции. Движенията на седалката и облегалката са хармонични и синхронизирани. Движението може да се заключи в 4 позиции. Седящият се възползва максимално от тройното регулиране на наклона на седалката, което насърчава здравословната изправена поза. Наклонът на седалката се регулира в три позиции (-1 ° / -3,5 ° / -6 °).

Тази технология ще намерите в следните продуктови линии на Dauphin: Lordo, Stilo, Kick-off, @Just magic2, TEC 24/7 adjust.

3. SYNCRO-DYNAMIC ADVANCED®

Синхронен механизъм с патентована компенсация на тежестта, за трайно балансирана седяща поза. Този вид механизъм е за универсална употреба, идеален за всички размери на тялото. Механизмът спомага за трайно балансирана и динамична седнала поза.

Технологията е налична в продуктовите линии: InTouch и Lordo

4. SYNCRO-ACTIV-BALANCE®

Синхронният механизъм е с автоматично регулиране на наклона на седалката и максимален диапазон на промяна на наклона на седалката и облегалката. Също както и предишния, може да се използва универсално и е идеален за всички размери на тялото и всякакви работни места.

Автоматичното накланяне на седалките насърчава изправено положение на гърба и в същото време дава възможност за максимално отпускане и възстановяване на междупрешленните дискове. Този механизъм разполага и с възможност за най-оптимален ъгъл на коляното и бедрото за по-добро кръвообращение. Позата, която столът позволява, спомага и за по-добро дишане.

Технологията е налична в продуктовите линии: Stilo, Shape mesh | mesh soft, Shape elan,Shape economy,Shape economy2,Shape comfort XT,Shape XP,Shape XTL,Shape executive,TEC profile,TEC classic,TEC profile/basic.

5. SYNCRO-3D-BALANCE®

Този синхронен механизъм е оборудван с автоматично регулиране на наклона на седалката, максимален диапазон на регулиране на наклона на седалката и облегалката и възможността за движение на рамото при цялата горна част на стола.  Той е идеален за всички размери на тялото и всякакъв тип работни места. Механизмът дава възможност за максимална триизмерна мобилност при седене, стимулирайки мускулите и кръвообращението и подпомагайки обмяната на веществата.

Механизмът е наличен в продуктовата линия Stilo, Shape mesh | mesh soft, Shape bionic, Shape economy2, Shape comfort XT, Shape XP, Shape XTL.

Всички столове Dauphin, които ChairPro предлага, могат да бъдат разгледани в нашия шоурум на бул. „Цариградско шосе“ 149. Очакваме ви!

Как да се подготвим за офис среща с нов клиент?

Срещата с нови клиенти и партньори, които все още не познавате, винаги е едно ново предизвикателство. В тази статия ще ви запознаем с някои основни детайли, които е добре да вземете под внимание, когато очаквате такъв тип гости.

-          Доброто настроение и впечатление се създават още от вратата. Ако имате асистент/-ка, който или която да въведе вашия гост в офиса, това би бил най-добрият вариант. Всеки човек се чувства добре предразположен, когато знае и вижда, че е очакван и му се обръща необходимото внимание. Ето защо, когато имате среща с външен човек в офиса си, е хубаво да му създадете усещането, че е очакван и че внимателно сте се подготвили за срещата.

-          След като гостът влезе, той ще се радва да му бъде предложена вода (особено, ако е бързал преди това), кафе или чай. Хубаво е веднага да бъде поканен в помещението, в което ще се проведе срещата. Ако това не е възможно, то той трябва да бъде настанен удобно в приятна атмосфера, за да не превърнете чакането му на крак в тягостно изживяване. За големи или средни по големина офиси най-практичното решение са посетителските кресла и дивани, на които човек може да се настани комфортно и да си вземе минутка почивка. Както и да се адаптира към обстановката, за да се подготви за предстоящото запознанство.

-         Първото нещо, което трябва да направите при среща очи в очи, е да се ръкувате. За да „разчупите леда“ е добре да започнете с неформален разговор - дали е пътувал добре, дали лесно е намерил офиса или да го попитате просто как се чувства днес.

-          Още в началото на срещата, основно правило е да изключите мобилния си телефон и по време на срещата да не бъдете прекъсвани. Това е необходимо, за да обърнете внимание на вашия гост и да сте концентрирани в разговора. Гледането на екрана по време на разговора е абсолютно недопустимо. Това показва незаинтересованост и неуважение към събеседника.

-          Хубаво е в офиса си да имате закачалка, където гостът да постави връхната си дреха, или малка офис масичка за багажа, за да не го карате да държи чантата и връхната си дреха през цялото време в скута. Това води до неоткрит разговор и леко чувство за неудобство и потиснатост.

-         Винаги прави добро впечатление, когато предложите дребни сладки, соленки или бонбони, с които да почерпите госта си. Това означава, че сте се подготвили за срещата и правите всичко възможно той да се чувства добре.

-         От значение е столът, който ще предложите на госта си. Когато имате среща с партньор или клиент, е хубаво и вашият и неговият стол да са от един тип по отношение на модел и височина. Например кресла или посетителски столове, за да се създаде обстановка на равнопоставеност между събеседниците.

-         За да създадете приятна обстановка, трябва да сте сигурни, че температурата в стаята е приятна за всички – нито прекалено топла, нито прекалено студена. Ако имате съмнения относно това, е добре да попитате госта си, дали той би искал да се увеличат или намалят градусите.

Ако търсите подходящо решение за обзавеждане на чакални, фоайета и зали за срещи, екипът на ChairPro е насреща, за да отговори на запитванията ви и да намери най-подходящото решение.

Столът, на който седим, играе важна роля при комуникацията с нашите служители, колеги, клиенти и посетители. В зависимост от това как се чувстват седящите, може да се предопредели развоя на дадена среща. Освен това размерът, дизайнът и видът на стола говорят за позициите на седящите в дадена комуникационна ситуация. Затова е добре при обзавеждането на офис помещения, да помислим предварително, за какви срещи ще бъдат използвани те.

1. Среща с посетители и клиенти

Посетителските столове са най-подходящи за срещи с клиенти. Обикновено те следват изчистена линия и дизайн,  без допълнителни ергономични функции. Така не са задължаващи, осигуряват свобода на движенията (а когато някой за първи път посещава място, винаги се чувства притеснен и има нужда от пространствена свобода).  Тези столове се характеризират с удобна облегалка за внушение на повече спокойствие и сигурност в чужда обстановка. А когато човек се възприема комфортно, преодолява по-бързо притеснението от новото. Функционалността на тези столове се определя и от възможността да бъдат универсално комбинирани с различна мебелировка. Ако искате да създадете допълнителен уют на вашите събеседници и акцент в интериора, то тогава може да заложите и на посетителски кресла или дивани.

2. Среща мениджър - подчинен

Ако във вашата компания йерархичната структура на организацията е от изключително значение, то тогава e хубаво местата за мениджърите да са маркирани с масивни директорски тип офис столове, с високи облегалки и естествена кожа, а мястото на служителя да е определено върху тип посетителски стол отсреща, с по-малко екстри и по-семпъл дизайн. Така се спазва психологическата граница  между взимащия решения и изпълнителя, а и се внушава респект, често необходим за една добра организация на труда. Двата стола е хубаво да са на едно височинно ниво, за да не потиснете прекалено самочувствието на събеседника, той все пак трябва да е в добро психологическо предразположение, за да слуша внимателно и да е полезен за работния процес.

В компании, в които мениджърите са възприемани като част от екипа, е добре всички столове да бъдат от един и същи тип, най-удачно кресла или конферентни столове, например разположени в кръг - даващ еднакви права на всички участници в брейнсторминга или дискусията. Присъствието на директорски стол е най-вече имиджово решение, но пък ергономията му не е за пренебрегване. Съветваме ви да предвидите столове с оптимизиращи стойката функции и за своите служители, за да им  създавате комфорт и стимул за работа. Така ще бъдат отворени за разговор и за разумни общи решения.

3. Срещи на мениджърско ниво

За срещи на високо ниво, могат да бъдат използвани президентски столове и за двете страни. Те се отличават с много допълнителни екстри, функционалност и са направени от висококачествени материали. Те подчертават лидерската функция на двамата седящи, предлагайки удобство и благоразположение към разговора. Изходът от преговорите ще е много по-добър, ако и двете страни се чувстват равноправни  и потопени в комфорта ще взимат по-разумното решение.  

4. Комуникация между колеги

За най-важния капитал във фирмата -  служителите, е хубаво да се изберат столове от ново офис поколение. Те съчетават всички екстри – ергономични са и имат всякакви механизми за регулиране на облегалката, седалката и подлакътниците. В един екип всички трябва да се чувстват равнопоставени, а това се постига с еднаква степен внимание към тях и грижа за оптимизиране на работната среда. Така комуникацията между всички ще е позитивна, без наличие на напрежение и мисли от сорта: „мен тук ме уважават по-малко от еди кой си, който не върши и на половината от моята работа“.

Всички описани типове столове може да разгледате на нашия сайт. В следващата статия екипът на ChairPro ще ви запознае и с най-добрия начин да впечатлите нов клиент чрез собствената си офис среда.

Мебелите също имат своето достойно място в „Световни рекорди на Гинес“. Дори България има принос и кандидатури с интересни проекти за гигантски столове и пейки. Ето няколко любопитни факта:

-          През 2009 г. Радослав Русев, любител дърводелец от Разград, прави стол великан, с който възнамерява да кандидатства за рекордите на Гинес. В неговата изработка са вложени 2 кубика чамов материал. Столът тежи около 350 кг. и е висок над 4,5 м. На гигантския стол могат да се настанят удобно около 20 души. За съжаление Русев не успява да спечели Гинес призвание, тъй като става ясно, че в Италия има 20-метров стол, а в САЩ друг майстор е изработил 13-метров.

-          През 2017 г. дизайнерът Красимир Бошев има намерение да кандидатства за Книгата на Гинес с проект за най-лек стол, който е направен от карбон. Досегашният рекорд е 617 грама. Бошев е част от българската група за дизайн “Черга“. С проекта за най-лек стол дизайнерът иска да популяризира България като страна, която може да се похвали със своите иновации.

-          Най-високата пейка на територията на България е монтирана в Димитровград, която също е достойна за рекорд на Гинес. В Пазарджик пък е била най-дългата пейка за България. Полша, Барселона и Япония също могат да се похвалят с подобни гигантски пейки. Тази в Димитровград е широка 6 метра, висока е 2,4 метра и тежи тон и половина. До момента рекордът за най-голяма пейка държи Полша, макар че пейката в Пазарджик е дълга 1110 метра и на нея могат да седят над 2000 души. За жалост тя не е призната от Книгата на Гинес, тъй като между отделните модули имало дървени масички.

-          Освен големината на столовете и пейките, в България има човек, който най-дълго е седял на „кметски стол“. Той се казва Данчо Димитров и е бил кмет на Самоковското село Долни Окол в продължение на 58 години. Той е започнал работа като кмет на 14-ти април 1959 г., когато е само на 25 години.

Очаквайте още интересни примери, достойни за рекорди, в новата ни рубрика „Столове като за Гинес“!

В дни с много работа в офиса, на всеки му се е налагало да хапва директно на бюрото пред компютъра. В такива напрегнати моменти е важно да обърнем внимание на храната, която ще приемем, както и на комфорта, който бихме могли да си създадем. Най-лошият начин да задоволим апетита си е емоционалното хранене, в което просто взимаме първата ни попаднала храна, обикновено богата на въглехидрати и мазнини. Хапването на стола в офиса трябва да се случва осъзнато, за да не вредим на тялото си и да намалим нивата на стреса.

Ако често ви се случва да се храните в офиса пред компютъра, тогава трябва да обърнете внимание на следните неща:

- Задължително се раздвижете след консумиране!

- Не гълтайте големи парчета в бързината – лошото храносмилане ще попречи на концентрацията ви след това.

- Все пак, ако имате кухня в офиса, ви препоръчваме да отскочите до там. Определеното пространство за хранене ви помага първо очите ви да починат от компютърния екран, второ – да смените обстановката, а това ще ви разведри.

Не пропускайте нито закуската, нито обяда

За да сте професионално енергични и ефективни, е добре да внимавате за типа храна, която консумирате в работните часове и малко преди това. За закуска ще ви се отразят добре пресни плодове или овесени ядки с кисело мляко и мед, които да ви снабдят с необходимата сила за деня.

По време на работния ден, е добре да ядете по-малки порции, но на често. По този начин ще подсилите метаболизма си и ще потиснете чувството за глад, а няма и да преяждате.

Пресни плодове и зеленчуци с кисело мляко, пълнозърнести храни и смутита са добри решения за нещо засищащо под ръка.

Разнообразен обяд за повече енергия

За обяд може да приемате повече протеини, които се съдържат в печеното месо и рибата. В комбинация със салати, леща, грах, ориз и пълнозърнест хляб ще си осигурите обяд, богат на редица полезни вещества.

И накъде без водата?!

През целия работен ден се старайте да имате на бюрото си чаша или кана чиста питейна вода, и да изпивате по 1,5 – 2 литра от нея. Приемът на вода подпомага метаболизма на тялото и правилното функциониране на мозъка.

Избягвайте повече от две чаши кафе или чай, съдържащ кофеин и наблегнете на билковите напитки, които ще ви помогнат да намалите стреса.

Старайте се да направите хапването „на стол“, колкото е възможно по-здравословно, за да се чувствате добре, да бъдете в добра форма и да се радвате на повишена работоспособност. 

Според Фън Шуй – древното китайско изкуство за хармонизиране на енергията, видът и мястото на стола имат важна роля за привличане на положителните емоции и късмета. Нормално е една от най-използваните мебели да има живо участие и в оформянето на енергийното поле за благополучие.

Според твърденията на Фън Шуй, ще споделим за столовете следното:

  • Мебелите ви трябва да са разположени така, че гърбът ви да не е  към вратата. Столовете трябва да са обърнати към входа на стаята.
  • Износените мебели нямат място около вас. Те спират потока на добрата енергия, според Фън Шуй. Замяната на всичко амортизирано, колкото се може по-скоро, ще се отрази добре, според философията!
  • Ръчно изработените столове носят позитивна енергия.
  • Най-подходящи за кухнята са столовете в слънчевите цветове – те внасят усещане за светлина и подобряват апетита.
  • Столовете с по-заоблени краища и форми са за предпочитане.
  • Мебелите за сядане трябва да са с висок гръб или долепени до стената, защото така се оформя защита от лоши вибрации.

Стресът на работното място все повече нараства в световен мащаб. 40% от работещите изпитват напрежение от работата си, и то не поради неудоволствие, а поради други фактори – упоритост, себедоказване, конкуриране, старание за спазване на кратки срокове с много обем работа… Стресът е неизбежен. Но за да не го задълбочаваме и да не позволяваме да се развива на по-дълбоки нива, е нужно да направим няколко прости упражнения:

Започнете деня си с усмивка!

Станете не един, а два часа по-рано от необходимото. Щом отворите очи, усмихнете се! Нямате представа колко добре действа това. Може на стената срещу вас нарочно да си закачите шеговита табелка с надпис „Усмихни се“!

Направете си здравословна вкусна закуска, най-добре енергийно зареждаща.

Не тръгвайте за работа в последния момент! Дори подранете! Така ще излезете спокойни от вратата си, с чистото съзнание, че не сте забравили нещо или че не сте оставили включен уред.

Изяснете изискванията към вас

Много често ние не знаем какви са очакванията от нас, а смятаме, че колкото повече работа свършим, толкова по-доволни ръководители ще има. Не е точно така. Направете ясен разговор с шефа си (ако вече не сте го направили) какви точно очаквания има от вас и за какви срокове. Така вие самите ще се организирате много по-добре и ще имате ясна база, от която да се развивате нагоре в способностите си.

Избягвайте конфликтите!

Конфликтите на работното място са неизбежни. Много хора, в едно и също помещение, всеки ден… Няма как. Но задълбочат ли се, това вреди и емоционално и физически. Да не говорим, че абсолютно пречи за работата и за постигане на целите за цялостния продукт или услуга на фирмата. Има конфликтни хора, които винаги търсят причина за спречкване. Просто ги избягвайте! Когато назрее спор, свързан с доказване на единия над другия или оспорване на качеството ви на работа (не от шеф), приемете го с усмивка! Не спорете! Спорът означава борба за доказване. Приемете критиката и или изкажете мнението си със покоен тон и без напрежение и отбележете, че имате много работа и сега не можете да отделите време за повече коментари. Не се опитвайте да се доказвате , че сте по-правият. Това само ще задълбочи конфликта.

Обедна почивка!

Някои хора пренебрегват обедната почивка и я използват, за да довършат неотложните си задачи. Но това е грешен подход. Задължително трябва да се почива. По-дълго на обяд (избягвайте да говорите за работа, а насочете мислите си към хоби или нещо, което ви е приятно и ви действа разпускащо!). Правете и кратки почивки на всеки 15 минути, особено ако работата ви е свързана с непрекъснато седене и с компютър. Някои столове, които разполагат с люлеещ ефект или лумбална масажираща основа или пък със силен наклон на седалката, могат да ви помогнат за релаксиращите моменти. Такива можете да откриете в секцията ни „Ергономични офис столове“.

Търсете удобството в офиса! От стола започва всичко!

Прекаленият шум в офиса, неудобното разположение на стола, скърцането на врати и мебели, са все фактори, които не осъзнаваме, но категорично допринасят за усилване на стреса на работното място. Има шумоизолиращи стени, които можете да поставите между вашето бюро и това на шумния колега. Вече много мебели за офиса се произвеждат така, че да не вдигат шум и да не се местят изненадващо (самозаключващи се колеца на столовете, протектори за под, безшумни и анти-шок механизми за регулиране). Не на последно място – вземете си удобен стол! Най-новото поколение ергономични столове разполагат с всякакви екстри, които да отнемат напрежението в гърба, врата и лактите. Те се движат заедно с вашите изисквания за удобство. За справка – секцията ни с ергономични столове.

Слушайте музика по пътя към дома

Борбата със стреса от дългия ден, с любимата ви музика на път към вкъщи, ще ви направи по-малко стресирани и по-добре подготвени за предизвикателствата на следващия ден.

Артикули 1 до 10 от 144 общо

Задай Низходяща Посока
Страница:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Шоурум столовеШоурум съпортШоурум работно времеШоурум паркингШоурум метро
Тестване на мястоПрофесионална консултацияУдобно работно времеБезплатен паркингМетростанция наблизо
Голям избор от столове,
които можете да
тествате при нас
Нашите служители ще
Ви помогнат да изберете
най-подходящите офис мебели
Пон - Пет: 09:00 - 18:00
Събота: 10:00 - 16:00
Безплатен паркинг за
всички наши клиенти
Само на 200 м. от станция
"Интер Експо Център"
на бул."Цариградско шосе"