Артикули 1 до 10 от 109 общо

Задай Низходяща Посока
Страница:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Здравейте приятели! 

Вчера, 22-ри декември на случаен принцип и пред всички колеги изтеглихме тримата печеливши, които бяха попълнили нашата коледна анкета. 

В нея, ние Ви зададохме 2 въпроса и сме изключително щастливи от Вашите отговори.

А ето ги и наградите и съответните победители:

1-вата награда  ОФИС СТОЛ POINT 70 отива при Калин Тодоров (имейл pipy_k@******* ) , който е гласувал с 5 звезди за обслужване и 5 за избор на столове. Останал е доволен от посещението си при нас. 

2-рата награда  ДИРЕКТОРСКИ СТОЛ OKLAHOMA PDH печели Димитър Дънев (имейл dimitar.danev@*******), който също е гласувал с 5 звезди за обслужване и с 4 за възможност за избор. Той също изглежда е останал доволен от посещението си в нашия шоурум. 

3-тата последна награда  ЕРГОНОМИЧЕН ФОТЬОЙЛ HELIUM ще отиде в дома на Евгения Николаева (eligen1976@*******). Доста хора ще и завиждат, защото всички предпочитаха точно тази награда. Тя е дала 5 звезди за обслужване и за избор. Маркирала е с "Да" въпроса за посещението в нашия шоурум. 

Честито на печелившите, ние ще се свържем с тях по телефона и ще очакваме след празниците да ни изпратят снимки с техните награди! 

Весели празници на ВСИЧКИ! 

Знаете ли колко часа прекарва седнал на стол съвременният човек, работещ в офис, през цялата си трудова кариера? Според статистиката са 85 000. Това са близо 10 години! Като се вземе предвид и факта, че човек е устроен да се движи, да ходи, а не да седи по цял ден, изводът е, че работещите в офис хора трябва да търсят ергономични, удобни и функционални решения.

Една от интересните идеи в тази посока е бюрото за ходене. 

Наричано по различни начини – бюро за ходене, бюро бягаща пътека, тредмил работна станция и др., то е едно оригинално решение, резултат от съвместната работа на лекари, психолози, дизайнери и инженери.

 

История на бюрото за ходене

Както при повечето изобретения – например като при телефона, без който днес не можем да си представим живота, идеята за хибрид между офисно бюро и пътека за ходене хрумва едновременно на няколко души. Пръв за такова бюро пише изобретателят Нейтън Еделсън през 1980-те години.  По-късно – през 1996 г., професорът по психология от Калифорнийския университет в Бъркли – д-р Сет Робъртс, прави своя разработка на подобно бюро. Той имал за цел да оптимизира когнитивните процеси по време на работа зад бюро чрез постоянно движение, което всъщност е естественото състояние на човек.

За истински изобретател на бюрото за ходене обаче се приема д-р Джеймс Ливайн – практикуващ лекар и учен изследовател от клиниката „Майо“ и Аризонския държавен университет.

Нестандартната идея става популярна чак през 2006 г., след като Роджър Хайлфийлд от Лондонския музей на науката тества бюрото за ходене в продължение на няколко месеца под наблюдението на д-р Ливайн. От тук  нататък историята на бюрото тичаща пътека се ускорява и то излиза на пазара през 2009 г. – TrekDesk Treadmill Desk.

 

Какви са здравословните ползи?

Според изследване на д-р Ливайн с бюрото за ходене може да се изгорят около 100 – 130 калории за час. Ползите за здравето обаче от оригиналната комбинация между офис света и фитнес света са много по-големи от отслабването. Работата на иновативното бюро понижава кръвното налягане и риска от сърдечносъдови заболявания, инфаркт и инсулт. Сваля кръвната захар и намалява риска от Диабет тип 2 наполовина според Американската диабетична асоциация. Ускорява метаболизма. Намалява риска от остеопороза. Стимулира кръвообръщението и оросяването на мозъка, а оттук подобрява мисловната дейност, когнитивните способности и паметта. Според Харвардското медицинско училище бюрото пътека за тичане се справя със стреса и депресията по-бързо, отколкото лекарствените медикаменти. Наред с всичко изброено дотук, то забавя процесите на физическо и ментално стареене, подобрява работата на имунната система, устойчивостта на заболявания и общото по-бързо възстановяване на здравето след прекарани заболявания.

С две суми – чрез включването на повече движение във всекидневието се елиминира рискът от всички онези заболявания, които се приписват на заседналия начин на живот днес. 

 

Как се използва бюрото пътека за ходене?

Препоръчителната употреба на бюрото тредмил е един час на ден със скорост до 3 км/ч. Д-р Ливейн споделя, че много хора искат да се качат на пътеката и да вървят и да си работят часове и дни наред. „Не го правете – съветва той.  – Максималното време е половин час на пътеката, час и половина почивка и така в продължение на три часа.“

В началото на всеки му трябва време, докато свикне да ходи и да работи. Добре е да се започне с по-леки офис задачи – например с четене на имейли, а не с писането им. 

Дори воденето на телефонен разговор може да е трудно

в началото за някои хора – при ходенето трябва да се регулира дишането.

 

За финал 

Известната Виктория Бекъм е сред почитателите на бюрото за ходене. „Всеки офис трябва да има по едно такова бюро – да се разхождаш и да работиш едновременно! Гениално!“ – пише тя в Twitter.

Може би е права! Така че ако търсите нов начин да включите повече физическа активност в своето офис ежедневие, може да опитате оригиналната иновация.

Лекарите препоръчват минимум 10 000 крачки на ден... Направете ги, докато работите!

Сред лидерите в директорските столове са кожените и тези с дамаска от дишаща материя – така наречения меш.  Двата вида столове могат да бъдат сравнени по редица конкретни показатели. Кой е по-предпочитаният? Нека двубоят започне сега!

 

1. Удобство

Най-важният критерий, когато става въпрос за стол, е дали е удобен. И коженият стол и този с меш са ергономични и имат цял арсенал от характеристики, осигуряващи максимален комфорт на човека, работещ по цял ден зад бюро.

Нека първо разгледаме стола с дишаща материя – една сравнително нова иновация в мебелната индустрия. При меша се вижда конструкцията на стола и някои хора се притесняват,  че когато седалката и облегалката не са подплатени с дебели слоеве пяна, столът няма да е удобен. Това обаче не е така. Столовете с меш са проектирани според най-новите ергономични принципи и предлагат много добра опора на гръбнака. 

Облягането на дишащата материя дава чувството за свежест и прохлада дори когато човек „прегрее“ от работа. Това е голямо предимство на стола с меш през летните месеци.

Коженият стол, от друга страна, внушава чувство за комфорт още от пръв поглед. Дебелите облегалки и седалки на кожените офисни столове, подкрепят критичните зони – гърба и кръста.

През летните месеци обаче кожата създава известен дискомфорт, когато човек работи дълго време, седнал в стола.

Победителят по критерий „Удобство“ е директорският стол с дишаща материя.

 

2. Дизайн

Един кожен стол в кабинета на шефа е класика в бизнес обзавеждането. Той създава чувство за стабилност, внушава уважение и респект, излъчва традиционна елегантност. Столът с меш, от друга страна, придава модерен облик, говори за иновативност, създава усещане за динамичност и креативност.

Ще трябва да признаем – по въпроса за дизайна съперниците са равни.

 

3. Дълготрайност

Продължителността на живота на един стол, или неговата дълготрайност и издържливост, са значим фактор, който заслужава специално внимание, когато избираме стол. Много компании предпочитат да инвестират в кожени столове, направени, за да се ползват дълго, при това без почти никаква техническа поддръжка.  При столовете с меш обаче, дълготрайността е проблем. Дишащата материя може да провисне след няколко години интензивна употреба. Тогава самият стол губи ергономичните си качества и трябва да се купи нов.

Така че – безспорният победител в този кръг е коженият стол!

 

4. Поддръжка

Столовете с меш се чистят лесно – прахосмукачката и препаратът за дамаска са напълно достатъчни, за да им върнат свежия вид. Не ги търкайте с груба четка обаче – това може да увреди мрежата.

Поддръжката на кожените столове също не е трудна. Леко избърсване на прах със сух парцал или почистване с прахосмукачка с мека четка ги поддържат в идеално състояние. Внимавайте обаче с един дискретен момент – кожата променя цвета си при продължително излагане на директна слънчева светлина, така че трябва да се съобразите с местоположението на стола.

В двубоя меш срещу кожа от гледна точка на поддръжката отново имаме равен резултат.

 

5. Употреба в офиса

Столовете с меш са по-леки и по-лесно се местят в сравнение с кожените столове. На бързите им колелца с лекота може да се плъзнете от бюрото до принтера, до етажерката и да се върнете после. Може да ги преместите в конферентната зала, ако се налага – с една дума с  по-спортна натура са.

Резултатът в нашия двубой – още една точка за директорските столове с меш.

 

4. Цена

Разбира се, цената е един от основните фактори, когато правим покупка. Когато въпросът опре до бюджет, столовете с меш печелят лека преднина, защото като цяло са малко по-евтини.

Изборът на офисен стол е трудна задача. Изборът на директорския стол – още по-трудна. Да купите първия стол, който ви попадне, или най-красивия, или най-евтиния, би било безотговорно на първо място към здравето ви. В повечето случаи човек влага повече време и средства в избора на бюро, отколкото в избора на стол. А всъщност само столът може да тушира до известна степен негативните ефекти от дългото седене в офиса. 

Стойката, или начинът по който стоим изправени, е изключително важна. Правилната стойка създава впечатление за физическа красота и хармония. Тя излъчва енергичност, добра обща кондиция, организираност.  Стойката влияе върху развитието на опорно-двигателната система и още по-важно – от нея зависи здравето на човека.

 

 Когато стойката е отпусната, раменете – прегърбени, а главата – клюмнала, се затруднява дълбокото, диафрагмено дишане, а при плитко дишане намалява енергията на организма. Често проблемите със стойката са причина за тензионно главоболие и мигрени. Неправилната стойка дава отражение върху целия организъм, като води до изкривяване на гръбнака, болки в гърба, врата и таза,  повишена уморяемост, мускулна слабост и мускулни спазми, дегенеративни изменения на гръдния кош и поява на остеопороза в зряла възраст.

  

Грижата за здравето на гръбначния стълб започва през детските години

Сигурно всеки е чувал родителите си да му повтарят: „Изправи се“, „Не се прегърбвай!“. Важно е децата да се научат да обръщат внимание на стойката си. Проблемите с неправилната стойка и изкривяванията на гръбначния стълб трябва да се решават колкото може по-рано, защото се задълбочават с възрастта. Изкривяването на стойката обикновено започва в ученическите години, когато децата, с още неукрепнал скелет, седят продължително време зад чиновете, на бюрата вкъщи, пред монитора или телевизора. Децата често ходят прегърбени, изкривени на една страна от тежките ученически чанти, с отпуснати рамене. При младите по-високи момичета стойката се уврежда и защото те стоят приведени, за да изглеждат по-ниски. По-ниските момичета пък започват да носят обувки на високи токчета, за да наваксат с височината. Ходенето с такива обувки вреди на правилната стойка и походката.

 

 Как да запазим правилната си стойка?


1. Инвестирайте в ергономичен стол

Ергономичният стол подкрепя гръбнака по цялата му дължина, има допълнителна опора в лумбалната област, обикновено е с регулируема облегалка и подлакътници. В него се седи удобно и здравословно независимо дали човек работи на компютър, играе на игра или си пише домашните.

 

2. Ограничете времето пред телевизора и дигиталния екран

Заседналият начин на живот, продължителните часове пред телевизора или дигиталния екран водят до увеличаване на редица здравословни проблеми – затлъстяване, алергии, диабет тип 2, затруднено дишане, болки в гърба, изкривяване на гръбнака. Ето защо трябва да ограничите гледането на телевизия и статичните занимания пред монитора.

 

3. Спортувайте

Физическата активност има много ползи за хората на каквато и да е възраст. От гледна точка на правилната стойка редовното спортуване води до общо укрепване на опорно-двигателната система, заякване на мускулите, изправяне на гръбначния стълб, правилно диафрагмено дишане, намален риск от физически наранявания. Наред с тези общи ползи от физическата активност, съществуват и специализирани упражнения за коригиране на стойката.

 

4. Хиропрактика и масажи

Хиропрактиката и масажите са познати от дълбока древност. Те са алтернативен метод за лекуване на проблеми с гръбначния стълб, неправилната стойка и болките в опорно-двигателната система. При хиропрактиката лечебният ефект се постига чрез точно определен натиск, наместване и усукване, а масажът води до отпускане и релаксиране на всички мускулни групи.

 

5. Упражнявайте самоконтрол

Постоянният самоконтрол и повишена осъзнатост на всяко наше движение и позиция могат да направят чудеса за стойката. Следете за правилната стойка, независимо дали стоите на едно място, вървите или сте седнали. Дръжте главата на една линия с раменете, не я изтегляйте напред. Внимавайте да няма напрежение в раменете, не ги повдигайте нагоре, не ги отпускайте напред. От правилното положение на раменете зависи дали е добре отворен гръдният кош, а оттук – и дишането.

Факт е, че съвременният човек прекарва повече време в офиса, отколкото вкъщи. Ето защо е важно офисът да е приятно, удобно и красиво пространство. Дали ще е така, в голяма степен зависи от офисното обзавеждане. За да изберете най-добрите мебели за своя офис, ви е нужна стройна тактика.


Стъпка №1. Предварително планиране

Всяка по-голяма инвестиция се нуждае от планиране. Импулсивните покупки на офис обзавеждане не са добро решение. Първо си отговорете на няколко въпроса: колко често ще се използват различните мебели; ако се местите в нов офис, кои стари мебели ще вземате с вас и какви нови са ви нужни;  какво не са харесвали служителите ви в предишния ви офис. След това се запознайте с новите продукти и тенденции. Не залитайте обаче по последния писък на модата в мебелната индустрия,  защото така има опасност новият ви офис скоро да изглежда демоде. Съобразете се с размерите на помещенията, за които търсите обзавеждане. Помислете и как ще вкарате новите мебели в офиса. Това е особено важно, когато купувате сглобени мебели, които не се разглобяват. Не искате да се окажете в ролята на измаменото камилче, нали – например с диван, който не влиза нито през вратата, нито през прозорците на офиса?


Стъпка №2. Не пренебрегвайте удобството за сметка на естетиката

Има много офисни мебели и столове, които са изключително красиви. Ако не са удобни обаче, не вършат никаква работа. Когато избирате ново офис обзавеждане, мислете за удобството на своите служители, клиенти, на вас самите също, разбира се. Външният вид и естетическите критерии са оважни, но не бива изборът ви да зависи на 100% от тях. Дали хората от екипа ви ще се чувстват добре, ако седят осем часа на ден на красиви, но неудобни столове?


Стъпка №3. Пробвайте мебелите

Някога хората ходели на три проби при шивач, когато си шиели един обикновен панталон. Днес постоянно гледаме как да спестим времето си. Но дори и да ви изглежда като ненужно губене на време, изпробването на столовете и бюрата, на столовете за рецепцията или за конферентната зала, ще ви се изплати в дългосрочен план. Когато сте си харесали мебели онлайн, от каталог или брошура, е най-добре да отидете в самия мебелен магазин или в шоурума. Седнете на различни столове, облегнете се на различни бюра. Вижте дали столовете, които сте харесали, пасват на бюрата, към които сте се ориентирали.


Стъпка № 4. Определете конкретен бюджет

Разнообразието от мебели днес е огромно. За да можете да се ориентирате по-лесно и да зададете предварителни критерии, е добре да имате определен бюджет за офис обзавеждане. Той ще бъде вашето обезопасително въже, че няма да скочите във финансова бездна, като купите ужасно скъпи мебели. 


Стъпка № 5. Не съм богат, за да купувам евтино

Разбира се, тази стара поговорка пък ще ви предпази да не отидете в другата крайност – да изберете най-евтиното предложение, пренебрегвайки всичко останало. По-евтините мебели може да са по-примамливи, но и качеството им не е същото. Например, ако два стола изглеждат еднакво, но са с различни цена, по-скъпият ще изкара две-три, а и повече години повече. Мислете в по-дългосрочни хоризонти.


Стъпка №6. Изберете магазин, който предлага разнообразие

Изберете магазин с голямо разнообразие на мебели и цялостни концептуални решения и идеи за офиса. Богатият избор е важно условие, за да намерите мебелите, които отговарят на вашите изисквания. Наред с това ще спестите и време, като не обикаляте различни магазини. Офисни столове, столове за конферентната зала, директорски стол, мебели за рецепцията, бюра, секции, библиотеки, маси и т.н. – всичко на едно място! 


Стъпка №7. Промоции и разпродажби

Със сериозните магазини за обзавеждане освен че ще спестите време, ще спестите и средства. В тези магазини обикновено има промоции и намаления. Дайте шанс на промоциите за Коледа и Великден, за Св. Валентин или първия учебен ден. Големите магазини правят и различни намаления. Модата в мебелите се мени, излизат следващите дизайнерски решения и от тук следват добри предложения за  аутлет мебелите. Не забравяйте и, че в света на мебелите също има сезони. Можете да закупите чудесни мебели на много добри цени в края на сезона – например идеален градински чадър или комплект ратанови мебели за вернадата може да се намерят на перфектна цена през октомври.


Стъпка 8. Офис обзавеждането има глас

При избора на офис обзавеждане се съобразете с характера на вашия бизнес. Ако имате много бумащина, ви трябват повече контейнери. Ако екипът ви седи дълго пред мониторите, ви трябват удобни столове и бюро. Ергономичните столове са проектирани специално, за да предоставят комфорт, удобство и да намалят контактния стрес.

Стилът на офис мебелите говори много. Дали обзавеждането е модерно, или консервативно тузарско, дали е артистично, или делово? Искате да вдъхнете респект и солидност, или да покажете, че имате смело въображение – използвайте гласа на офисните мебели.


Стъпка №9. Цветовете са от значение

Добре е да използвате и психологията на цветовете при избора на ново офис обзавеждане. Чрез подбора на цветове може да се повиши настроението, да се намали стресът, да се постигне по-добра  производителността и повече креативност. Например, ако искате да създадете творческа атмосфера и да повишите енергията, използвайте мебели в оранжев цвят. Ако искате да внесете повече спокойствие, изберете синьото.  Съобразете цветовите решения с цветовете на вашия бранд. Това е начин да създадете чувство на принадлежност у служителите си и да оставите трайни впечатления в клиентите си.

При избора на цветове имайте предвид и, че производителите слагат едни и същи имена на цветовете, които често не съвпадат напълно. Черешата, махагонът, графитът на един производител са различни от тези на друг. Старайте се да купувате мебели от един и същи производител, за да има пълно съвпадение в цветовете. Ако купувате мебели от различни производители, е добре да ги видите в шоурума един до друг.


Стъпка 10.  Обърнете се към  консултант

Последната стъпка от нашата тактика е универсално решение. Разговорът с професионалист ще ви помогне да преминете с лекота през всички стъпки, изброени по-горе. Потърсете специалисти в шоурумите или направете онлайн консултация – така ще си осигурите перфектното обзавеждане за офиса.

Да си признаем, вече свикнахме с това, че живеем в дигитализиран свят, че технологичните иновации се развиват в геометрична прогресия и комуникационните системи са сякаш от научната фантастика. Всичко около нас става смарт – „поумняват“ вещите ни, градовете, инфраструктурата и т.н. „Умни“ са вече и  материалите, от които се произвеждат мебелите. Революцията на материалите доведе до появата на такива, които влизат в интеракция със средата, показват температурата на помещението или степента на замърсеността на въздуха. Могат да генерират енергия или да измерват движенията, които се извършват покрай тях.

Съществува обаче една нова тенденция в теорията и практиката на материалознанието, която навярно би ви изненадала. Когато технологичните иновации се съюзят с природата, се появяват мебели от... картофи, или такива, които набъбват пред очите ви като пуканки… Не, това не са упражнения по фантазия в стил Джани Родари. Това е самата реалност.

И така, добре дошли в света, където мебелите имат вкус, памет и бъдеще в различни индустрии.

Умните материали бяха представени на фестивала ORGATEC от 25 до 29 октомври в Кьолн. Повече за този фестивал, както и за другите събития от европейската дизайнерска есен може да прочетете в статията в нашия блог:  https://www.chairpro.bg/blog?p=1.

 

Картофените мебели на Жарел Го (Сингапур)

  

При производството на тези мебели се използват отпадъчни материали от картофи. Обелките от картофи и неупотребени остатъци от въглехидратния зеленчук се разстилат и изсушават. След това частиците се слепват с органично брашнено лепило и получените пана отново се оставят да изсъхнат. Накрая се получава чудесен, екологичен материал. Днес мебелната индустрия по цял свят търси иновации и модерен дизайн, но наред с това се стреми и към въвеждане на устойчиви практики, щадящи околната среда. Производството на мебели от отпадъци от картофи е именно такава практика.

 

Мебели от умна пяна на Noumenon Design (Белгия)

 

Белгийският дизайнер Карл де Смет разработи високотехнологични мебели от умна пяна, които могат да бъдат смачкани до 5% от своя оригинален размер, за да се пренасят по-лесно, а след нагряване възвръщат първоначалния си вид. Пяната е от полиуретанови полимери, помнещи формата (shape-memory polymers – SMPs). „Тези мебели са леки, заемат малък обем и са много удобни при транспортиране, казва Де Смет. – Ако претърпят някакво увреждане и после се нагреят, увреждането изчезва и не се отразява върху крайния вид на стола. Столът просто набъбва като пуканка.“ Вече няма нужда от бормашини, винтове и болтове, за да сглобите мебелите си – те просто порастват пред очите ви.

 

Мебели от целулозни сфери (Стокхолм)

Представете си мебели от материал с ниска плътност, изключително висока порьозност, изграден от наноцелулоза. Целулозната пяна има отлични механични свойства. От нея може да се направи всичко, което ви е нужно. Добивана от дървени фибри, пяната е 100% екологичен продукт – напълно биоразградима и от възобновяем източник. Новият материал – здрав и лека, превъзхожда дори кевлара. Освен в мебелната индустрия тази пяна може да намери множество приложения в бъдещето. От нея могат да се правят аналози на тъкани в човешкото тялото и така да се създадат нови органи и системи, които да заменят „амортизираните и износените“. Наноцелулозата може да служи за съставка за повишаване на вискозитета в хранителните продукти. Така че – в интериорния дизайн, в хранителната индустрия или в медицината – умният материал има широко приложение.

Предстои един от най-активните сезони на европейския интериорен дизайн – есента. Различни градове на Стария континент ще бъдат столици на дизайна, иновациите и вдъхновяващите тенденции в бранша. Това е нашата специална селекция от дизайнерски събития, които очакваме с интерес и вълнение, представена хронологично.

 

Helsinki Design Week

Кога: 1 – 11 септември

Къде: различни локации в Хелзинки

Уебсайт: http://www.helsinkidesignweek.com

Организиран за първи път през 2005 г., Helsinki Design Weekе най-големият дизайнерски фестивал в Скандинавските страни. Той е платформа на новите лица, модерните явления и водещите тенденции от света на модата, архитектурата и градската среда и пространство. Helsinki Design Week представя разнообразни иновации в сферата на дизайна и повдига дискусии за бъдещето на бранша. В престижния форум участват топ дизайнери от цял свят, а интересът на широката публика е огромен – посетителите през 2015 г. са били 120 000. Фестивалната програма включва над 200 събития с разнообразни локации: от музеи до пазари, от конферентни зали до арт магазини.

 

Paris Design Week

Кога: 3 – 10 септември

Къде: различни локации в Париж

Шестото поред издание на Paris Design Week се утвърди като форум на младите таланти в дизайна. И тази година има какво да се види в Париж – изложението ще се проведе из 180 различни локации във френската столица и в него ще участват от интерирорни дизайнери и дизайнери на мебели до художници и творци на модата и кулинарното изкуство.

 

London Design Biennale

Кога: 7 – 27 септември 2016

Къде: Somerset House, Лондон

Уебсайт:  http://www.londondesignbiennale.com/

Тази година ще се състои първото издание на London Design Biennale. В уникалното по рода си събитие под наслов Utopia by Design ще участват над 30 държави от шест континента. London Design Biennale е престижна сцена на съвременния дизайн и дизайнерските иновации, изследвания и креативност. Ще бъдат показани интересни инсталации на водещи световни музеи и дизайнерски компании.

 

London DesignFestival

Кога: 17 – 25 септември

Къде: различни локации из Лондон

Website: londondesignfestival.com

London Design Festival е ежегодно събитие, което превръща английската столица в световен център на дизайна и креативността. Тук се срещат иноваторите в бранша и компаниите, занимаващи се с интериор и обзавеждане. И тази година партньор на дизайнерския фестивал е V&A Museum, където ще бъдат организирани различни инсталации, събития и уъркшопи през цялата седмица. В Oxo Tower Wharf ще бъдат представени повече от 100 отделни дизайнери, събития и уъркшопи, а в Home & Pantry  специалните събития  ще бъдат над 400, организирани от участници от целия свят.

 

100% Design

Кога: 21 – 24 септември

Къде: Olympia, Earls Court, Лондон

Уебсайт: 100percentdesign.co.uk

21-вото издание на най-старото английско дизайнерско изложение 100% Design има нова тема: Experience. Изложението ще премине в няколко големи раздела: Интериор, Офисно пространство, Кухня и баня, Дизайн и строителство, като за първи път тази година фокусът е „Новите брандове“. 

 

Design Junction

Кога: 22–25 септември

Къде: различни локации в Лондон

Уебсайт: thedesignjunction.co.uk/london

Тази година и Design Junction ще бъде разпръснат из различни локации в английската столица, като всяка една ще бъде с различен фокус. В „Дестинация: Търговия“ ще бъдат изложени най-новите колекции на повече от 70 известни и модерни бранда. „Дестинация: Ексклузивно“ ще представя само луксозни марки. В „Потопени в дизайна“ пък ще има креативни инсталации, интересни събития и лекции.

 

Biennale Interieur

Кога: 14 – 23 октомври

Къде: Кортрейк, Белгия

Уебсайт: https://interieur.be

25-то юбилейно издание на Biennale Interieur обещава да бъде изключително интересно и  има за цел да ангажира широката публика с темите за дизайна на дома и работното място и иновациите в интериора. Организаторите на Сребърното издание на Biennale Interieur мечтаят да създадат пространство и атмосфера за нови интериорни концепции и иновативен дизайн. Искат да откроят изложението от останалите изложения на мебели, където се представя микс от стари и нови идеи, кич и стойностни решения, като представят само най-модерен и креативен дизайн.

 

ORGATEC

Кога: 25 – 29 октомври

Къде: Кьолн, Германия

Уебсайт: http://www.orgatec.com/ORGATEC/index-2.php

Тази година фестивалът ORGATEC  ще търси отговори на въпросите как живеем и работим днес, как ще изглежда нашата работна среда утре? Какъв трябва да бъде офисът, за да се освободи целият потенциал и креативността на работещите в него? Сред темите, свързани с планирането на пространството за труд и отдих, са мебелите от „умни материали“, осветлението, акустиката и ергономичността на средата. Посетителите ще се запознаят с новите перспективи, вдъхновяващи концепции и маркетингови решения в сферата на интериорния дизайн.

И така, убедени, че дизайн не означава само как изглеждат нещата, а и как те работят и ни служат, очакваме с нетърпение есента на европейския дизайн.

                Experience - опит, преживяване.

Да започнем с кратка анкета: Какво правите, когато сте в офиса и усетите, че не ви е останала и капка креативност?

А) пиете поредното кафе;

Б) гледате едно забавно видео (или дори 20 такива, а задачите ви изостават);

В) замисляте се дали да не промените нещо в офиса.

 Креативност в офиса

Нека се обзаложим – не сте посочили отговор В. Когато нямаме идеи, започваме да си мислим, че сме се изчерпали, че сме зациклили. Случва се да не сме креативни дори когато сме се върнали току-що от отпуска. Не е нужно да търсим причината в станалото  модерно обяснение за следотпускарска депресия. По-добре е да обърнем внимание на незабележимите убийци на креативността в офиса.

 

За кого е важна креативността?

Креативността е важна за бизнеса. Тя е гаранция за иновации, иновациите означават растеж, а растежът означава конкурентоспособност. Важна е и за отделния човек. Креативността означава игра. Играта пък създава позитивни емоции. А колкото повече са позитивните емоции, толкова по-високи са резултатите.

 

Креативността и светлината в офиса

85% от информацията, която получаваме, се набавя чрез зрението. Ето защо, когато естествената светлина е в изобилие, мозъкът работи бързо ефективно. Тогава сме креативни, работоспособни, очите ни не се уморяват, бодри сме. На практика обаче 68% от работещите в офиси оценяват осветлението там като лошо. Когато дневната светлина е недостатъчна, прибягваме до допълнително осветление. Смесването на изкуствена и дневна светлина обаче е вредно за очите, затормозява работата на мозъка – а от тук – директно намалява производителността и креативността ни. Ако работите в сумрачен офис, вдигнете щорите и преместете бюрото си по-близо до естествената светлина.

 

Шумът – кога става враг?

В днешните офиси шумът е все по-сериозен фактор. Как да измислите оригинални идеи, когато дори собствените си мисли не можете да чуете? Според съвременните изследвания допустимият шум в офиса трябва да бъде между 49 и 58 децибела. Когато децибелите са над 65, е невъзможно да се съсредоточите и да бъдете продуктивни. Шумът в офиса може да се намали чрез звукопоглъщащи прегради или като се сложи качествена звукоизолация.

 

Офисният стол – колко много зависи от него!

Много рядко ни хрумва, че убиецът на креативността ни може да е точно офисният стол, на който седим. Според статистиката съвременният човек в работна възраст прекарва седнал 9,3 часа на ден, повечето от които – на стола в офиса. Когато столът не отговаря на стандартите за ергономичност, започват физиологичните проблеми. Сковаване на врата, болки в гърба и раменете, болки в кръста, проблеми с тазобедрените стави, влошено кръвообръщение в краката, влошено оросяване на мозъка. Тези дисфункции водят до негативни когнитивни последици. Намалява вниманието и възможността за концентрация. Влошава се паметта. Забавят се мозъчните процеси. Все по-трудно се създават мозъчни връзки. Резултатът от всичко изброено – липсата на креативност.  Как да се справите с този убиец на креативността?  Много лесно – сменете стола. Възможностите са изключително много – пазарът е богат. За да направите информиран и адекватен избор обаче е най-добре да се консултирате със специалист по ергономичност. Така ще спестите време и ще си осигурите най-добрите условия за работа.

И някои дребни хитрини за повишаване на креативността в офиса

Персонализирайте работното си място. Сложете на бюрото снимка на любимите си хора,  донесете си камъче от морето или кестен от неделната есенна разходка – те вършат чудеса.

Проветрявайте често – недостигът на кислород затруднява мозъчната дейност, а застоялият въздух намалява производителността.

Медитирайте – така ще възвърнете креативността си в дни, в които мозъкът ви е блокирал от свръхинформация. Затворете очи и се отпуснете. Бавно поемете въздух и бавно издишайте. Концентрирайте се върху дишането си за няколко минути.

Запишете си идеите, които не смятате за добри. Да, така няма да станат по-добри, но съзнанието ви ще се освободи от тях и ще се отвори място за новите и креативни идеи.

Така че, следващия път, когато нямате креативни идеи, не бързайте с кафето.

Сред най-предпочитаните е за изработване на градински мебели

Т.н. Бразилската дървесина (ipe wood – англ.) е сред най-предпочитаните за изработване на градински мебели. Съчетава красота с особени издръжливост, дълготрайност и твърдост. Наподобява махагон.

Бразилската дървесина е различна от останалата тропическа дървесина.

Някои сравняват твърдостта й дори с тази на стоманата. Поради това се обработва по-трудно от останалите дървесини.

Материалът е харесван и поради естетическите му качества. Излъчва топлина, освен че е с красив цвят.

Добива се от отговорни в екологично отношение гори – сертифицирани от FSC (Forest Stewardship Council).

Поддръжка

Мебелите от Бразилска дървесина не се нуждаят от боядисване, полиране и импрегниране, освен по желание. С течение на времето добиват мек сребрист цвят.

Качествата

на градинските мебели от Бразилска дървесина са:

  • 25 г. трайност на открито;
  • Добива се с грижа за природата;
  • Напълно естествена;
  • Устойчива на:
    • гниене;
    • влага;
    • вредители / насекоми;
    • плесен;
    • огън;
    • одраскване на повърхността;
  • Твърдост;
  • Издръжливост;
  • Красота.

Какво представлява Бразилската дървесина

Не е едно растение, а е събирателно понятие за цели седем дървесни вида от род Табебуя (Tabebuia), растящи в Централна и Южна Америка.

Популярното наименование Бразилска дървесина произлиза от бразилските тропически лесове с почти непрестанни валежи (rainforests), от които също се добива.

Розовото Лапачо (Handroanthus impetiginosus) е друг вид, също спадащ към популярното наименование Бразилска дървесина и притежаващо гореописаните качества. Не е от рода Табебуя обаче. Расте в Бразилия, Аржентина, Боливия, Тринидад и Тобаго и Парагвай. Национално дърво е на последната от изброените държави.

Другите наименования,

с които Бразилската дървесина е известна, са:

  • Бразилски орех (Brazilian walnut);
  • Бразилско твърдо дърво / Бразилска твърда дървесина (Brazilian hardwood);
  • Желязно дърво / Твърда дървесина (ironwood);
  • Черно Лапачо (Lapacho negro);
  • Зелено сърце (Greenheart);
  • Pau Lope;
  • Amapa;
  • Cortex;
  • Guayacan;
  • Flor Amarillo;
  • Madera negra;
  • Tahuari;
  • Poui;
  • Bethabarra;
  • Tajibo;
  • Mataverde;
  • Tabebuia;
  • Cumaru (Dipterix odorata);
  • Jarrah (Eucalyptus marginata);
  • Bois ipe – във Франция.

Избрахте ли подходящи градински мебели? Може да разгледате едни от най-изгодните предложения – в ChairPro.bg.

 

Ратанът е един от най-добрите материали за изработка на мебели – както дворни, така и за вътрешно обзавеждане.

Ратанът е увивна палма (подобна на лозята), която расте в тропическите джунгли на Азия, Малайзия и Китай. Едно от най-големите й находища е във Филипините.

Качествата на ратана, поради които е толкова подходящ за изработване на дворни мебели от него, са

  • Лекота;
  • Здравина;
  • Голяма устойчивост на:
    • Влажност на въздуха;
    • Температура;
    • Насекоми;
  • Гъвкавост – лесно се огъва и приема различни форми.

Ратанът може да бъде огъван лесно и благодарение на това приема различни, подходящи за мебели форми.

Светлият, златист цвят на ратановата дървесина превръща както дворното пространство, така и екстериора в по-светли и създава усещане за тропически рай.

Ратан и бамбук не са едно и също нещо

Двете са напълно различни растения. Бамбукът е по-скоро тревисто растение и от него се изработват друг вид мебели.

Навлизане на ратана на Запад

Пренесен е за първи път в Англия през ХІХ в. от семействата, завърнали се в родината си, след като са живели в тропиците.

В началото на ХХ в. в САЩ се появява ратан, произведен във Филипините, също донесен от завръщащи се семейства най-напред, а съвсем скоро след това започнало производството на ратанови мебели във викториански стил. Също в началото на ХХ в. Холивуд започва да използва масово ратанови мебели в декорите на филмите, което популяризира материала.

Недостиг на ратан

Ратанът расте в дъждовните тропически джунгли, които са застрашени заради изсичането им. Ратанът вследствие на това започва да намалява и днес съществува недостиг от него. Индонезия напр. изпълнява програма за култивиране на ратан, целяща запазване предлагането на материала в дългосрочен план.

Артикули 1 до 10 от 109 общо

Задай Низходяща Посока
Страница:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Шоурум столовеШоурум съпортШоурум работно времеШоурум паркингШоурум метро
Тестване на мястоПрофесионална консултацияУдобно работно времеБезплатен паркингМетростанция наблизо
Голям избор от столове,
които можете да
тествате при нас
Нашите служители ще
Ви помогнат да изберете
най-подходящите офис мебели
Пон - Пет: 09:00 - 18:00
Събота: 10:00 - 16:00
Безплатен паркинг за
всички наши клиенти
Само на 200 м. от станция
"Интер Експо Център"
на бул."Цариградско шосе"